smurf78 Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Moren og faren min har en sånn smørkopp i keramikk med lokk som står på kjøkkenbenken til enhver tid. Det er mye mer praktisk enn ut og inn med melangepakninga hver gang jeg skal steke noe. Men jeg finner ikke en slik kopp til salgs noen steder. Noen som kan hjelpe meg? 0 Siter
hidi Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Skal oppbevares kaldt står det på margarinpakka mi. Kun kortere opphold i romtemperatur. Kanskje ikke så lurt likevel....Eller steker du hele dagen? Klem 0 Siter
Gjest grøss Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 og hvordan er bakterievksten i dette smøret som står i romtemperatur hele dagen, da? 0 Siter
Sofline Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 og hvordan er bakterievksten i dette smøret som står i romtemperatur hele dagen, da? Margarin oppbevares ikke kjølig i butikken heller. 0 Siter
flisa Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Margarin oppbevares ikke kjølig i butikken heller. joooooooo 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Margarin oppbevares ikke kjølig i butikken heller. Eh - jo. Hvis nærbutikken din ikke gjør det bør du ringe næringsmiddeltilsynet umiddelbart. Margarin oppbevares i kjøledisk ved siden av ost og andre meieriprodukter. 0 Siter
Gjest girl with no name Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Du må nok på loppemarked eller bruktbutikk. Men margarin MÅ inn i kkøleskap etter bruk altså! 0 Siter
stromme Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Margarin oppbevares ikke kjølig i butikken heller. Det gjør den alle steder jeg handler. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Eh - jo. Hvis nærbutikken din ikke gjør det bør du ringe næringsmiddeltilsynet umiddelbart. Margarin oppbevares i kjøledisk ved siden av ost og andre meieriprodukter. Smør ja, margarin nei. Ingen steder jeg handler oppbevarer margarinen i kjøledisken. (Jeg bor i Danmark.) 0 Siter
Sofline Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Det gjør den alle steder jeg handler. Men ikke her i Danmark. 0 Siter
Sofline Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Isenkram. De har det i alle fall her. 0 Siter
Osiris Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 og hvordan er bakterievksten i dette smøret som står i romtemperatur hele dagen, da? Såfremt det er smør eller margarin som bare består av fett så vil det ikke være bakterier der. Men er det lettmargarin som er blandet med vann eller annen væske så er det en bakteriebombe å ha i romtemperatur. Men fett harskner jo når det blir oppbevart varmt så det bør jo helst oppbevares i kjøleskap 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Smør ja, margarin nei. Ingen steder jeg handler oppbevarer margarinen i kjøledisken. (Jeg bor i Danmark.) I Norge oppbevares margaring og smør sammen, i kjøledisken. Heldigvis. Margarin blir fort veldig mykt om det står lenge i romtemp og jeg tør ikke tenkt på bakterieveksten engang. 0 Siter
Osiris Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Men ikke her i Danmark. Da tyder det på at dansk margarin inneholder ganske mye herdet fett som gjør at det holder seg bedre uten å harskne. Men som også er skikkelig helseskadelig. 0 Siter
Aryane Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 http://www.perfecthome.no/index.php?page=viewProducts&category=7&family=8&method=viewProduct&product=1507 0 Siter
Sofline Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Da tyder det på at dansk margarin inneholder ganske mye herdet fett som gjør at det holder seg bedre uten å harskne. Men som også er skikkelig helseskadelig. Herdet fett er forbudt i dansk mat (i motsetning til i Norge). 0 Siter
Sofline Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 I Norge oppbevares margaring og smør sammen, i kjøledisken. Heldigvis. Margarin blir fort veldig mykt om det står lenge i romtemp og jeg tør ikke tenkt på bakterieveksten engang. Margarinen jeg kjøper er hard. 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. august 2006 Skrevet 16. august 2006 Herdet fett er forbudt i dansk mat (i motsetning til i Norge). Da har de noe annet mystisk i margarinen sin! For margarin bli myk i romtemp. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.