Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går med planer om å bygge nytt kjøkken (utvide), og lommeboken min mener bestemt jeg må satse på IKEA innredning.

Er det flere modeller i katalogen/butikkene enn på nettsidene?

Er det gode praktiske løsninger, mht innredning osv?

Noen her som har / har hatt IKEA kjøkken, og som vil dele sine positive / negative erfaringer?

Hva bør jeg passe / huske på..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på å sette opp et Ikea-kjøkken nå, mangler bare sokkel- og ppyntelister. Bare gode erfaringer så langt, men jeg har ikke skiftet ut oppvaskbenk eller kjøpt hvitevarer der da.

Du får faktisk veldig god hjelp der, men det er en fordel om du tenker grundig gjennom hvordan du vil ha det og har målene klare og veldig gjerne en tegning også.

Skrevet

En kollega kjøpte skapdører som skulle være 70 i lengde, men de var bare 69... Selv om det sto 70 på esken osv. Så dørene passet ikke til skapene de hadde.

Skrevet

Foreldrene mine har IKEA-kjøkken, og det er veldig fint. Det eneste problemet med den er at den ene sokkellisten faller ned hele tiden.

Skrevet

En kollega kjøpte skapdører som skulle være 70 i lengde, men de var bare 69... Selv om det sto 70 på esken osv. Så dørene passet ikke til skapene de hadde.

Det er ikke døra som er 70 cm, men skapet, det er noen mm over og under døra som ikke dekkes helt så dørene er nok ca. 69,6 cm tipper jeg etter en rask titt ut på kjøkkenet.

Gjest skvetten
Skrevet

Har valgt Ikeakjøkken flere ganger (flyttet fra et oppussingsobjekt til det neste flere ganger) og er veldig godt fornøyd!

Eneste er de billigste som har litt ruglete flater - vi bruker mye olje når vi steker - og de er vanskelig å holde rene. Kommer til å velge helt glatte flater neste gang!

Lykke til!

Skrevet

Fikk satt opp Ikea kjøkken i 2003 og var veldig fornøyd. Har fått mye skryt av det.

Savner det, for jeg flyttet fra det for 2 mnd siden. Mye større hus, litt større kjøkken i areal, men har ikke plass til tingene mine! Har rett ut sagt lagt det nåværende kjøkkenet for hat, og det skal skiftes ut så snart jeg har råd. Da blir det nok samme kjøkkenet igjen. Mye av økonomiske årsaker da...

Skrevet

Har valgt Ikeakjøkken flere ganger (flyttet fra et oppussingsobjekt til det neste flere ganger) og er veldig godt fornøyd!

Eneste er de billigste som har litt ruglete flater - vi bruker mye olje når vi steker - og de er vanskelig å holde rene. Kommer til å velge helt glatte flater neste gang!

Lykke til!

Ok, ingen rugler ;)

Skrevet

Jeg holder på å sette opp et Ikea-kjøkken nå, mangler bare sokkel- og ppyntelister. Bare gode erfaringer så langt, men jeg har ikke skiftet ut oppvaskbenk eller kjøpt hvitevarer der da.

Du får faktisk veldig god hjelp der, men det er en fordel om du tenker grundig gjennom hvordan du vil ha det og har målene klare og veldig gjerne en tegning også.

Har tegningen nesten klar i hodet mitt :)

Er ikke begynt på byggingen enda, så det er et stykke frem i tid. Men tegningen skal jeg ha klar før jeg bestiller. Er bare kjempeivrig!

Hvordan foregår alt i praksis? Er det best å ta med tegningen på butikken? Føler ofte de ansatte har det så travelt på Ikea-butikkene.. Dette må vel ta noen timer, eller hva?

Er kjøkken bestillingsvare, eller kan man regne med å kunne ta det med seg hjem samme dag..?

Og er det flere modeller i butikkene.?

Skrevet

Hvorfor ville du ikke kjøpt hvitevarene der? Det er vel Whirlpool, eller?

Skrevet

Kanskje hun hadde fra før...

Skrevet

Er ikke begynt på byggingen enda, så det er et stykke frem i tid. Men tegningen skal jeg ha klar før jeg bestiller. Er bare kjempeivrig!

Hvordan foregår alt i praksis? Er det best å ta med tegningen på butikken? Føler ofte de ansatte har det så travelt på Ikea-butikkene.. Dette må vel ta noen timer, eller hva?

Er kjøkken bestillingsvare, eller kan man regne med å kunne ta det med seg hjem samme dag..?

Det er mange modeller i butikken, men om de har alle utstilt vet jeg ikke.

Du må snakke med en "saksbehandler" på kjøkkenavdelingen og de hjelper deg med å finne ut hva du trenger. Har du tegning og sånt så blir de nok ekstra glade. :o) Du får to plukklister, en som du skal plukke selv inne i butikken og nede på "publikumslageret", dette er skapstammer, skuffstammer, hyller og sånt som er standard for alle innredningene. Deretter går du i kassen og betaler og så leverer du den andre lista i en annen disk og får utlevert skapdører, skuff-fronter og sånt. Det er ikke så komplisert som det kan høres ut!

De kan også komme hjem til deg og montere, men det koster mer selvfølgelig.

Skrevet

Puss brillene dine da - jeg sa ikke at jeg ikke ville kjøpt hvitevarer der, men at jeg ikke har gjort det. :o) Trengte bare ny komfyr og ettersom jeg ikke skulle ha innbyggingskomfyr så kjøpte jeg likegodt den et annet sted.

Skrevet

Puss brillene dine da - jeg sa ikke at jeg ikke ville kjøpt hvitevarer der, men at jeg ikke har gjort det. :o) Trengte bare ny komfyr og ettersom jeg ikke skulle ha innbyggingskomfyr så kjøpte jeg likegodt den et annet sted.

Sorry! Hehe, kan jeg unnskyldes med at jeg er sjuk på 5. dagen? Hardnakket mageinfeksjon er ikke til å spøke med... *sukk*

Skrevet

Vet du at du finner et program på ikea.no som heter Kjøkkenplanleggeren, som skal gjøre det enklere å tegne kjøkkenet ditt, og sikkert mer tilpasset det de har av utvalg av skapmoduler osv. på IKEA?

Skrevet

Det er mange modeller i butikken, men om de har alle utstilt vet jeg ikke.

Du må snakke med en "saksbehandler" på kjøkkenavdelingen og de hjelper deg med å finne ut hva du trenger. Har du tegning og sånt så blir de nok ekstra glade. :o) Du får to plukklister, en som du skal plukke selv inne i butikken og nede på "publikumslageret", dette er skapstammer, skuffstammer, hyller og sånt som er standard for alle innredningene. Deretter går du i kassen og betaler og så leverer du den andre lista i en annen disk og får utlevert skapdører, skuff-fronter og sånt. Det er ikke så komplisert som det kan høres ut!

De kan også komme hjem til deg og montere, men det koster mer selvfølgelig.

Takker så mye for svar på mine mange spørsmål!! :)

Skrevet

Vet du at du finner et program på ikea.no som heter Kjøkkenplanleggeren, som skal gjøre det enklere å tegne kjøkkenet ditt, og sikkert mer tilpasset det de har av utvalg av skapmoduler osv. på IKEA?

Ja, jeg så det i går, men lastet den ikke ned. Hørtes så avansert ut :)

Men kanskje jeg prøver meg på det likevel!

Takker :-)

Skrevet

Og når ble Whirlpool kvalitet?

Selvfølgelig, mange er heldige og for holdbare produkter, men Whirlpool er akkurat som Ikea.

Ofte crap.

Miele, Siemens & Bosch er det som gjelder.

Skrevet

Og når ble Whirlpool kvalitet?

Selvfølgelig, mange er heldige og for holdbare produkter, men Whirlpool er akkurat som Ikea.

Ofte crap.

Miele, Siemens & Bosch er det som gjelder.

Vel, vi er fornøyd med både vaskemaskin og innebyggings-komfyr i Whirlpool, så jeg har ikke noe å utsette på merket. Men jeg vet jo at Miele fx ofte stiller i en egen klasse. Men som så ofte ellers, så handler det til syvende og sist om et kompromiss mellom kvalitet og pris. Særlig når man har mange store utgifter på kort tid.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

holder på å sette opp ikeakjøkken as we speak! Og det begynner å bli veldig fint!

Eneste jeg vil anbefale er å legge penger i benkeplaten! Vi valgte den rimeligste (studentøkonomi...) og oppdaget når vi fikk de at skjøtene var lister av aluminium! Dette vil vi ikke ha, så min kjære har holdt på å lage pene usynlige skjøter i flere dager nå! Fikk kjøpt det vi trengte på en annen kjøkkenforretning. Dette kan i allefall være lurt å sjekke først!

Vi brukte kjøkkenplanleggeren, og det var veldig enkelt og greit! Når vi var fornøyd, så møtte vi opp på ikea der en hyggelig jente hjalp oss. Hun kom med forslag til små endringer, og så bestilte vi. Kjøkkenet ble levert innenfor døren. Brukte heller ikke så lang tid på å sette sammen skapene!

Nå skal vi "bare" ha på alle dørene og skuffene, og montere lys. Har kjøpt spots fra ikea og også noen lyslister som vi skal ha liggende oppå skapene. Det skal bli så fint!!! :-) Gleder meg til å sette inn igjen alle tingene våre og pynte og sånn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...