Gå til innhold

Bryllupsspørsmål - sorry...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at dette ikke er noe "bryllupsforum", men det er ingen andre steder hvor man får så raske svar som her.. sorry...

Men, jeg lurer på dette: Vi bor i Sørum og skal gifte oss neste sommer. Vi skal ha ca 50-60 gjester og vil ikke ha festen på et hotell der vi må bruke deres menyer, deres personal og betale dyre priser. Nei, vi vil gjøre det litt annerledes og heller leie in servitører etc eller få venner til å hjelpe oss...

bla.. bla.. (nå er klokken altfor mye..)

Så, - jeg vil gjerne ha tips om:

* festlokaler hvor det er plass til alle gjestene

* lokaler vi kan leie uten å få med personale, menyer etc

* uteområde vi kan bruke

* ok avstand til hotell når festen er over

* IKKE noen skole eller lignende, takk - det må jo være litt hyggelig å pent også...

Noen bra forslag??? Områden som kan være aktuelle er vel da: Sørum, Lillestrøm, Lørenskog, Skedsmo, Gjerdrum, andre..?

Vel, sov gott! :o) Håper det er noen bra forslag her imorgen tidlig! ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det ikke ungdomsslag/idrettslag som leier ut lokaler der du bor?

finnes massevis av de hvor jeg bor, ring kommunen er kanskje et tips og spør:-) da bestemmer du det meste selv..

gratulerer forresten;-)

Gjest kvitsymra
Skrevet

Jaktlagene pleier å ha store hus. Verdt å prøve?

Skrevet

Har det ikke et samfunnshus der da?

Eller er det bare på bygda man har det?

Og som servitører kan dere jo leie en forening eller noe.

Vet at dette er veldig vanlig der jeg kommer fra:)

Gjest Fornøyd gjest
Skrevet

Røde Kors - huset i Lillestrøm er et fint alternativ. Mulighet for å dekke langbord med plass til mange. Bare ett rom, så etter middag er det lurt å dele opp til mindre småbord. Det går fort med hjelp fra et par spreke gjester. De har dekketøy og bestikk til 60 personer. Også vinglass og kaffeservise, men ikke likør og konjakkglass. Jeg tror vet koster et par tusen å leie. Vi hadde det fra fredag ettermiddag til midt på dagen søndag, så det var god tid til å pynte først og rydde etterpå. Men de har ikke fryser, så ikke bruk is til dessert!

I Lillestrøm er det også noen hoteller innen gangavstand.

Ellers har vi jo Doktorgården og Den gamle skolen. Jeg har ikke vært på noen av de stedene, men har hørt mye positivt.

Jeg kan jo samtidig anbefale Bordets Gleder, de leverte nydelig mat, og skaffet også servitører. Maten kostet i underkant av 300 pr. kuvert, forrett, hovedrett og dessert.

Lykke til med bryllupet.

Skrevet

Røde Kors - huset i Lillestrøm er et fint alternativ. Mulighet for å dekke langbord med plass til mange. Bare ett rom, så etter middag er det lurt å dele opp til mindre småbord. Det går fort med hjelp fra et par spreke gjester. De har dekketøy og bestikk til 60 personer. Også vinglass og kaffeservise, men ikke likør og konjakkglass. Jeg tror vet koster et par tusen å leie. Vi hadde det fra fredag ettermiddag til midt på dagen søndag, så det var god tid til å pynte først og rydde etterpå. Men de har ikke fryser, så ikke bruk is til dessert!

Ellers har vi jo Doktorgården og Den gamle skolen. Jeg har ikke vært på noen av de stedene, men har hørt mye positivt.

Jeg kan jo samtidig anbefale Bordets Gleder, de leverte nydelig mat, og skaffet også servitører. Maten kostet i underkant av 300 pr. kuvert, forrett, hovedrett og dessert.

Lykke til med bryllupet.

Wow! Kjempemye bra tips! Nå skal jeg ringe rundt! ;o)

Gjest lykke til
Skrevet

Du kjenner ingen som jobber på Kjeller (forsvaret) da ?

Der feiret vi bryllup i messa for noen år siden, knallsted, flere rom + at du kan gjøre alt selv.

Skrevet

Lykke til med bryllupet.

Jeg er ikke så kjent i Lillestrøm og lurer på hvilken denne "Den gamle skolen" er? Hvor ligger den? Har du adresse eller tlf?

Håper du kan hjelpe! ;o)

Gjest fornøyd gjest
Skrevet

Jeg er ikke så kjent i Lillestrøm og lurer på hvilken denne "Den gamle skolen" er? Hvor ligger den? Har du adresse eller tlf?

Håper du kan hjelpe! ;o)

"Den gamle skolen" ligger vel i brogata. Vet du hvor Rådhuset er? Den ligger bak det. Så vidt jeg husker er det Lillestrøm kultursenter som står for utleien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...