Gå til innhold

"vannet går"


Qwerty2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Qwerty2

    23

  • jubalong70

    4

  • Sofline

    4

  • @Inger

    3

Mest aktive i denne tråden

Takk for svar.

jeg er selv barn født i seteleie så huff.. ikke bra.

Har fått beskjed at mitt eget barn ligger rett vei iallefall. godt er nå det! Men gleder meg ikke til "vannet går"

Det behøver ikke grue deg, for det skjer sannsynligvis ikke. Og skulle det skje, så er det hverken vondt eller fælt. Da er det bare noe som skjer, og du blir litt ekstatisk fordi det nå nærmer seg at du får treffe nurket i magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann gikk vannet i det mannen min vrengte bilen inn på drosjeparkeringa på sykehuset. Tre minutter etter var ungen født.

Med andredama gikk vannet under første pressrie. Og jordmorstudenten som sto for å se på fødselen ble klissvåt. Da kom det så tørt fra jordmora: Jeg skal gi deg et råd; ikke stå der. Gjett om vi lo (og gjett om det var vondt å le!).

*LOL* Kjempemorsomt!!! Nå sitter jeg her og humrer for meg selv. Takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Heldig du da! Fødselen unnagjort så fort. Jeg har hatt så lett svangerskap at jeg føler på meg at jeg skal presse i timesvis.. sukk..

Mja. Det er jo knallhardt for kroppen med en styrtfødsel.

Hardt er det uansett, det er ikke det, altså...

Begge fødslene mine ble unnagjort på under 1 1/2 time.

Hvordan fødte mora di? De sier fødsler går i arv. Og mora mi hadde veeeldig raske fødsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

jeg visste ikke selv at jeg var gravid før etter mnd 5 så om jeg er heldig merker jeg ikke at vannet går engang.. hehe:)

He he! Har alltid lurt på om det er mulig å ikke vite at man er gravid. Men da går det altså an.... Du kan ikke ha hatt så sterke symptomer, da? Og ikke vokst så mye heller? Du slipper ihvertfall å vente så lenge! Håper alt ligger til rette for å få dette barnet. Det går nok kjempebra, skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! Har alltid lurt på om det er mulig å ikke vite at man er gravid. Men da går det altså an.... Du kan ikke ha hatt så sterke symptomer, da? Og ikke vokst så mye heller? Du slipper ihvertfall å vente så lenge! Håper alt ligger til rette for å få dette barnet. Det går nok kjempebra, skal du se.

Hei hei. barnet er ønsket sterkt av både meg og min mann. Slutta med pilla i slutten av november, så egentlig klaffet det perfekt med første eggløsning - bare at vi ikke visste noe selv.. hehe...

Lite symtomer ja. Kun noe ømme bryster og hyppig vannlating (noe jeg egentlig alltid har hatt, bare ikke sååå hyppig..)

Hadde jeg kastet opp hadde jeg nok undret selv, men som sagt problemer på jobben etc gjorde vel at mine problemer med tretthet/nedstemthet etc ble bare forbundet med jobben og 2 negative tester hos doktor gjorde ikke den saken bedre:)

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he! Har alltid lurt på om det er mulig å ikke vite at man er gravid. Men da går det altså an.... Du kan ikke ha hatt så sterke symptomer, da? Og ikke vokst så mye heller? Du slipper ihvertfall å vente så lenge! Håper alt ligger til rette for å få dette barnet. Det går nok kjempebra, skal du se.

Jeg er forresten 7 mnd på vei nå og magen er som før - noe oppblåst av og til men ellers ganske "liten". Men jeg er overvektig, noe som gjør at det ikke syns så godt likevel - eller så er folk bare redd for å spørre i frykt for å såre en "fatso" hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten 7 mnd på vei nå og magen er som før - noe oppblåst av og til men ellers ganske "liten". Men jeg er overvektig, noe som gjør at det ikke syns så godt likevel - eller så er folk bare redd for å spørre i frykt for å såre en "fatso" hehe...

Jeg har blitt 'såret' ganske mange ganger, og synes folk er litt uforsiktige med å spørre. Jeg hadde lagt på meg jevnt og trutt før jeg ble gravid, så når folk spurte om jeg var gravid (før jeg ble det), svarte jeg: neida, jeg er bare feit. Så kunne de sitte der og føle seg bedritne (he he he).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg vet ikke hvorfor hun fikk vite at det var feil at hun ikke hadde lagt seg ned (det var over termin, så jeg regner med hodet satt fast).

Grunnen til at noen anbefaler gravide å legge seg ned når vannet går, er fordi hvis hodet ikke er festet, så kan navlestrengen komme ut. Da kan navlestrengen komme i klem når hodet beveger seg ned i fødselskanalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at noen anbefaler gravide å legge seg ned når vannet går, er fordi hvis hodet ikke er festet, så kan navlestrengen komme ut. Da kan navlestrengen komme i klem når hodet beveger seg ned i fødselskanalen.

OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
ylvali1365381015

Vannet _kan_ lekke litt etter litt også, selv om det er sjelden. Ville ikke brukt bind, for da er det vanskeligere å oppdage dersom du har begynt å lekke fostervann.

Men nå er jo jeg en sånn som tenker på alt og bekymrer meg for det meste. Som nevnt nedenfor er det vanligst at vannet går først under fødselen.

Kos deg med svangerskapet!

mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...