Gå til innhold

Smarte kjøkkenløsninger

Anbefalte innlegg

Er det noen som har laget et kjøkken med tanke på at det skal være enkelt for barn å komme fram til glass, asjetter osv?

Jeg har leita etter bilde av skuffe til tallerken på nettet for å vise til mannen min, men fant ikke et eneste et.

Vi planlegger nytt kjøkken om kanskje 1 år, så prøver å finne noen fine løsninger som også er barnevennlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/242156-smarte-kj%C3%B8kkenl%C3%B8sninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes dype skuffer. Da er det gjerne en liten øverst, og to større under. Tror det heter kjøpmannsskuff. Vet at veldig mange kjøkkenleverandører har dette. (Skap er ikke så mye brukt lengre)

Jeg bruker mine til kjeler og mat. Vet ikke helt om tallerkner kanskje blir "ristet" litt mye når man åpner/lukker.

Det finnes dype skuffer. Da er det gjerne en liten øverst, og to større under. Tror det heter kjøpmannsskuff. Vet at veldig mange kjøkkenleverandører har dette. (Skap er ikke så mye brukt lengre)

Jeg bruker mine til kjeler og mat. Vet ikke helt om tallerkner kanskje blir "ristet" litt mye når man åpner/lukker.

Kolonialskuff heter det....

Kolonialskuffer er tingen! :o) Ikea har masse fikse løsninger til en billig penge og det vil jeg da så absolutt tro at andre kjøkkenleverandører har også, om enn noe dyrere.

http://www.norgeshus.no/aimages/Tallerkenskuff_til_fors02_1111503039_250x200.jpg

Jeg har vært på sidene til mange kjøkkenleverandører, og ser de har store og dype skuffer, men det er ingen bilder inni skuffene. Det med at tallerknene kan bli ristet er jo noe jeg bør tenke på når vi skal til med nytt kjøkken. Ungene er jo ikke akkurat forsiktige når skapdører og skuffer slenges igjen.

Annonse

Kolonialskuffer er tingen! :o) Ikea har masse fikse løsninger til en billig penge og det vil jeg da så absolutt tro at andre kjøkkenleverandører har også, om enn noe dyrere.

http://www.norgeshus.no/aimages/Tallerkenskuff_til_fors02_1111503039_250x200.jpg

Har du en sånn skuffe selv, og er du evt fornøyd?

Egentlig trodde jeg at tallerkenene var plassert stående som i en oppvaskmaskin, men dette her så jo greit ut.

Slik som det er her nå må ungene stå på en stol for å få tak i glass og tallerken, og det er litt tungvint. Jeg må også strekke meg litt for å få fatt i enkelte ting. Vårt nye kjøkken skal bli litt lettere for oss småfolket :)

mil1365380270

Jeg har vært på sidene til mange kjøkkenleverandører, og ser de har store og dype skuffer, men det er ingen bilder inni skuffene. Det med at tallerknene kan bli ristet er jo noe jeg bør tenke på når vi skal til med nytt kjøkken. Ungene er jo ikke akkurat forsiktige når skapdører og skuffer slenges igjen.

Du kan ha dempere på skuffer og skap, da glir de igjen som en drøm :-)

Har du en sånn skuffe selv, og er du evt fornøyd?

Egentlig trodde jeg at tallerkenene var plassert stående som i en oppvaskmaskin, men dette her så jo greit ut.

Slik som det er her nå må ungene stå på en stol for å få tak i glass og tallerken, og det er litt tungvint. Jeg må også strekke meg litt for å få fatt i enkelte ting. Vårt nye kjøkken skal bli litt lettere for oss småfolket :)

Nei, jeg har ikke tallerkenskuffer, men kolonialskuffer og der har jeg satt bl.a. krus. Fatene står oppe i overskapene. Kanskje det var en ide å ha maten i overskapet og fatene nede i skuffene istedet?

Vet at noen har skuffer som det ikke er mulig å slenge igjen. De suger seg på et vis inn den siste biten.

Men jeg har ikke testet det, så jeg kan ikke dele noen erfaringer med deg.

Nei, jeg har ikke tallerkenskuffer, men kolonialskuffer og der har jeg satt bl.a. krus. Fatene står oppe i overskapene. Kanskje det var en ide å ha maten i overskapet og fatene nede i skuffene istedet?

Jeg som har 4 unger synes i allefall det hadde vært greit om de kunne ordne seg litt selv på en enkel måte. De 3 eldste klarer godt å smøre seg mat selv, men det er ikke så lett å komme til glass og tallerken. Og når vi skal tømme oppvaskaskinen må ofte stolen fram for å komme øverst i skapene.

Det nye kjøkkenet blir dobbelt så stort som det vi har i dag, så uansett hva vi velger får vi mer skapplass. Da kan vi ta det vi bruker sjeldnest og legge det i de øverste hyllene.

Gjest Shira12

Vet at noen har skuffer som det ikke er mulig å slenge igjen. De suger seg på et vis inn den siste biten.

Men jeg har ikke testet det, så jeg kan ikke dele noen erfaringer med deg.

Jeg har slike skuffer, og *kremt* de har vi visstnok pga mitt temprament ;-)

Gode er de i allefall, de blir dempet siste biten inn.

Annonse

Da lager dere mange kolonialskuffer og skaffer slike til å ha nedi:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103&storeId=16&productId=58525&langId=-14&categoryId=15739&chosenPartNumber=30076197

Hvis linken ikke blir riktig, så har iallefall Ikea mye interiørløsninger til kjøkkenoppbevaring. Se på rationell-serien.

Da lager dere mange kolonialskuffer og skaffer slike til å ha nedi:

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15576&catalogId=10103&storeId=16&productId=58525&langId=-14&categoryId=15739&chosenPartNumber=30076197

Hvis linken ikke blir riktig, så har iallefall Ikea mye interiørløsninger til kjøkkenoppbevaring. Se på rationell-serien.

Hmmm... Nå sitter jeg og lurer på om jeg skal sette matvarene i overskapet og tallerkener i kolonialskuffen gitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...