Gå til innhold

Erfaringer med side-by-side kjøleskap?

Anbefalte innlegg

Vi planlegger nytt kjøkken, og vurderer et side-by-side kjøleskap. (sånn med isbitmaskin og kaldt vann) Ulempen er at det er stort og prangende, synes jeg.

Men er det praktisk? Hva mener dere som eier et slikt?

Finnes det isbitmaskiner med kaldt vann som kan monteres i et vanlig kjøkkenskap - sånn at jeg slipper det store, prangende kjøleskapet på kjøkkenet?

Fortsetter under...

Gubben skulle absolutt ha det i kjøkkenet vi kjøpte for et par år siden. Ja, ja tenkte jeg....

MEN jeg er utrolig fornøyd med det. Vi drikker veldig mye vann nå i forhold til før. Også det å ha en liten fryser på kjøkkenet er flott. (Den andre står i kjelleren.)

Jeg liker også kjøleskapdelen.

Kjenner to til som anskaffet slikt kjøleskap omtrent samtidig. Begge er veldig fornøyde.

Gubben skulle absolutt ha det i kjøkkenet vi kjøpte for et par år siden. Ja, ja tenkte jeg....

MEN jeg er utrolig fornøyd med det. Vi drikker veldig mye vann nå i forhold til før. Også det å ha en liten fryser på kjøkkenet er flott. (Den andre står i kjelleren.)

Jeg liker også kjøleskapdelen.

Kjenner to til som anskaffet slikt kjøleskap omtrent samtidig. Begge er veldig fornøyde.

Er det i børstet stål? Og hvis det er det, blir det lett flekker på det? Vi har også planer om å bytte ut kjøleskap siden vi er så mange.

Er det i børstet stål? Og hvis det er det, blir det lett flekker på det? Vi har også planer om å bytte ut kjøleskap siden vi er så mange.

Nei, ikke børstet stål. Vanlig hvitt. (Og det er jeg lykkelig for)

Venninna mi har børstet stål, og det krever mye mer rengjøring.

Vi er kjempefornøyd med vårt.

Jeg tviler på at du får et vanlig bredde kjøl/frys med ismaskin og kaldt vann i vanlig bredde, i alle fall der det er innlagt vann, og ikke slikt som du må fylle på selv. Uansett ville en ismaskin i et vanlig kjøleskap ta altfor mye av fryser-volumet. Det tar veldig stor plass inni skapet, i frysedelen på det vi har.

Men angrer absolutt ikke!

Vårt er i stålimitasjon (4 år gammelt, vet ikke om det fortsatt finnes.). Jeg vet at det finnes aluminiumsimitasjon nå i alle fall, Samsung fører dette. Det er mindre problem med renhold og fingermerker på vårt enn om skapet skulle vært hvitt.

Annonse

Gjest ChiengMai

Vi har et sånt kjøleskap. Når det kommer inn sammen med innredning syns jeg ikke det er så veldig prangende. Og etter ca 1 og 1/2 år kunne jeg ikke tenkt meg å være det foruten.

I vår familie drikkes det mye mer vann nå, har alltid friskt og kaldt vann - og god tilgang på isbiter til enhver tid.

Syns kanskje frysedelen er litt liten, blir ikke så mye igjen når isbitmaskinen trenger så stor plass, men liker størrelsen på kjøleskapdelen.

Vi har et sånt kjøleskap. Når det kommer inn sammen med innredning syns jeg ikke det er så veldig prangende. Og etter ca 1 og 1/2 år kunne jeg ikke tenkt meg å være det foruten.

I vår familie drikkes det mye mer vann nå, har alltid friskt og kaldt vann - og god tilgang på isbiter til enhver tid.

Syns kanskje frysedelen er litt liten, blir ikke så mye igjen når isbitmaskinen trenger så stor plass, men liker størrelsen på kjøleskapdelen.

Hmmm... Hva koster slike skap?

Jentungen1365380808

Jeg er kjempefornøyd med mitt kjøleskap, har hatt det i ca 1,5 år. Det er Electrolux. Børstet stål som er spesialbehandler slik at det ikke blir fingermerker på det. Og det er skikkelig lys i frysedelen også. Og vi drikker mye mer vann enn vi gjorde før. Frysedelen er sannsynligvis litt liten for en familie, men helt grei for oss som bare er to.

Hmmm... Hva koster slike skap?

Fra ca 10.000 tror jeg. Eller mulig at du finner de rimeligere også innimellom. Det avhenger jo veldig av farge/overflatemateriale, samt merke.

Vårt Samsung er i alle fall veldig stabilt og vi har ikke noe å utsette på kvaliteten, etter 4 års bruk.

Fra ca 10.000 tror jeg. Eller mulig at du finner de rimeligere også innimellom. Det avhenger jo veldig av farge/overflatemateriale, samt merke.

Vårt Samsung er i alle fall veldig stabilt og vi har ikke noe å utsette på kvaliteten, etter 4 års bruk.

Oj, såpass ja.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...