Gjest nienna Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Noen som vet hvor lenge på forhånd man bør begynne å vaksinere seg om man skal på ferie til Sør-Afrika? 0 Siter
keinstein Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 To-tre uker ca. Det er billigst (en tusenlapp eller tre mindre) på Ullevåls infeksjonsavdeling eller de andre sykehusenes vaksinasjonsavdelinger. Der må du bestille time. folkehelsa.no for best info om land og sykdommer. Vaksinasjonspoliklinikken, Infeksjonsmedisinsk Poliklinikk rett ved hovedinngangen. Timebestilling: telefon 22 11 99 66 fra kl 12.30-15.00 Åpningstider: alle hverdager fra kl. 09.00-15.00 0 Siter
Gjest nienna Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 To-tre uker ca. Det er billigst (en tusenlapp eller tre mindre) på Ullevåls infeksjonsavdeling eller de andre sykehusenes vaksinasjonsavdelinger. Der må du bestille time. folkehelsa.no for best info om land og sykdommer. Vaksinasjonspoliklinikken, Infeksjonsmedisinsk Poliklinikk rett ved hovedinngangen. Timebestilling: telefon 22 11 99 66 fra kl 12.30-15.00 Åpningstider: alle hverdager fra kl. 09.00-15.00 Ok, da har jeg god tid på å få unna vaksinasjonen. Siden jeg ikke bor på Østlandet er nok Ullevål utelukket som vaksinasjonssted, men jeg får håpe sykehuset her har det samme tilbudet =) 0 Siter
keinstein Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Ok, da har jeg god tid på å få unna vaksinasjonen. Siden jeg ikke bor på Østlandet er nok Ullevål utelukket som vaksinasjonssted, men jeg får håpe sykehuset her har det samme tilbudet =) Det er store ulikheter i priser på vaksiner, og mange legesentra er opptil dobbelt så dyre som de billigste på sykehusene. En kompis betalte 1400 på Ullevål, og legesenteret her skulle ha 3000. Den vaksina som du drikker mot mageinfeksjoner er bortkasta penger. 0 Siter
Gjest nienna Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Det er store ulikheter i priser på vaksiner, og mange legesentra er opptil dobbelt så dyre som de billigste på sykehusene. En kompis betalte 1400 på Ullevål, og legesenteret her skulle ha 3000. Den vaksina som du drikker mot mageinfeksjoner er bortkasta penger. At det var så store prisforskjeller hadde jeg ikke trodd. Har tidligere brukt et privat vaksinasjonskontor for reisevaksiner, men nå skal jeg sjekke opp om SUS har det samme tilbudet som Ullevål. Dukoral du tenker på? Den har jeg drukket noen ganger og jeg har aldri fått magetrøbbel på de turene, men om det er fordi jeg tok den eller ikke vet jeg jo ikke. 0 Siter
keinstein Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 At det var så store prisforskjeller hadde jeg ikke trodd. Har tidligere brukt et privat vaksinasjonskontor for reisevaksiner, men nå skal jeg sjekke opp om SUS har det samme tilbudet som Ullevål. Dukoral du tenker på? Den har jeg drukket noen ganger og jeg har aldri fått magetrøbbel på de turene, men om det er fordi jeg tok den eller ikke vet jeg jo ikke. Dra til f eks Egypt. Det ser ut som alle blir magesyke der uansett vaksine. Et griseland. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.