Gå til innhold

Vaksinasjon til Sør-Afrika

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge på forhånd man bør begynne å vaksinere seg om man skal på ferie til Sør-Afrika?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To-tre uker ca.

Det er billigst (en tusenlapp eller tre mindre) på Ullevåls infeksjonsavdeling eller de andre sykehusenes vaksinasjonsavdelinger. Der må du bestille time.

folkehelsa.no for best info om land og sykdommer.

Vaksinasjonspoliklinikken, Infeksjonsmedisinsk Poliklinikk rett ved hovedinngangen.

Timebestilling: telefon 22 11 99 66 fra kl 12.30-15.00

Åpningstider: alle hverdager fra kl. 09.00-15.00

Skrevet

To-tre uker ca.

Det er billigst (en tusenlapp eller tre mindre) på Ullevåls infeksjonsavdeling eller de andre sykehusenes vaksinasjonsavdelinger. Der må du bestille time.

folkehelsa.no for best info om land og sykdommer.

Vaksinasjonspoliklinikken, Infeksjonsmedisinsk Poliklinikk rett ved hovedinngangen.

Timebestilling: telefon 22 11 99 66 fra kl 12.30-15.00

Åpningstider: alle hverdager fra kl. 09.00-15.00

Ok, da har jeg god tid på å få unna vaksinasjonen. Siden jeg ikke bor på Østlandet er nok Ullevål utelukket som vaksinasjonssted, men jeg får håpe sykehuset her har det samme tilbudet =)

Skrevet

Ok, da har jeg god tid på å få unna vaksinasjonen. Siden jeg ikke bor på Østlandet er nok Ullevål utelukket som vaksinasjonssted, men jeg får håpe sykehuset her har det samme tilbudet =)

Det er store ulikheter i priser på vaksiner, og mange legesentra er opptil dobbelt så dyre som de billigste på sykehusene.

En kompis betalte 1400 på Ullevål, og legesenteret her skulle ha 3000.

Den vaksina som du drikker mot mageinfeksjoner er bortkasta penger.

Skrevet

Det er store ulikheter i priser på vaksiner, og mange legesentra er opptil dobbelt så dyre som de billigste på sykehusene.

En kompis betalte 1400 på Ullevål, og legesenteret her skulle ha 3000.

Den vaksina som du drikker mot mageinfeksjoner er bortkasta penger.

At det var så store prisforskjeller hadde jeg ikke trodd. Har tidligere brukt et privat vaksinasjonskontor for reisevaksiner, men nå skal jeg sjekke opp om SUS har det samme tilbudet som Ullevål.

Dukoral du tenker på? Den har jeg drukket noen ganger og jeg har aldri fått magetrøbbel på de turene, men om det er fordi jeg tok den eller ikke vet jeg jo ikke.

Skrevet

At det var så store prisforskjeller hadde jeg ikke trodd. Har tidligere brukt et privat vaksinasjonskontor for reisevaksiner, men nå skal jeg sjekke opp om SUS har det samme tilbudet som Ullevål.

Dukoral du tenker på? Den har jeg drukket noen ganger og jeg har aldri fått magetrøbbel på de turene, men om det er fordi jeg tok den eller ikke vet jeg jo ikke.

Dra til f eks Egypt. Det ser ut som alle blir magesyke der uansett vaksine. Et griseland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...