Gjest Vimsenn Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Nå tror jeg sannelig at jeg har blitt _avhengi_ av sjokolade også nå! Hørt noe så tullette? Saken er, at jeg tenker på sjokolade _hele_ tiden! Mens jeg står på jobb, etter middagen, i dusjen, om morgenen, kvelden - ja HELE TIDEN!! Mange ganger tenker jeg at jeg _må_ vel kunne unne meg sjokolade til kveldens Hotel Cæsar,som om det har blitt en vane/rutine!! Som ellers normale mennesker går jeg på butikken og handler. Og joda, det ramler rett som det er(nesten hver gang) sjokolade oppi kurven min! F**n altså! Vil jo ikke være avhengi av sjokolade likssom... Hjelp?? 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Det er avhengighetsskapende stoffer i sjokolade. 0 Siter
Sofline Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 De kaller meg sjokoholikeren... Men det går bedre med meg nå. :-) Viljestyrke. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Det er knapt tullete. Som Lillemus sier, så er det avhengighetsskapende stoffer i mange ting, og sjokolade er en av dem. Du er nok i godt selskap :-) "........................................." 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Begynn med mørk sjokolade. Det er i det minste sunt. Dessuten er det mindre sukker i det. Når du trapper ned på sukkerinntaket, vil også kroppen gi lettere slipp på avhengigheten. Evt. kan du også prøve å tvinge deg til å ligge unna sjokolade i en dag eller to, så vil sannsynligvis desperasjonen ha gitt seg en del. Mange opplever i hvert fall at det hjelper. Og så kan du inngå avtale med deg selv hvor mye sjokolade du synes det er greit å spise. Evt. kan det være en type vitaminer eller mineraler du mangler, som du kan begynne å ta. Husker ikke hvilke det kan være snakk om, men du kan jo forhøre deg i en helsekostforretning? 0 Siter
Gjest sjokolademomsen....... Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Det er avhengighetsskapende stoffer i sjokolade. jeg er også avhengig av sjokolade.. spiser heller sjokolade enn annet smågodt.. vanskelig å avvenne seg det.. 0 Siter
Sofline Skrevet 17. august 2006 Skrevet 17. august 2006 Begynn med mørk sjokolade. Det er i det minste sunt. Dessuten er det mindre sukker i det. Når du trapper ned på sukkerinntaket, vil også kroppen gi lettere slipp på avhengigheten. Evt. kan du også prøve å tvinge deg til å ligge unna sjokolade i en dag eller to, så vil sannsynligvis desperasjonen ha gitt seg en del. Mange opplever i hvert fall at det hjelper. Og så kan du inngå avtale med deg selv hvor mye sjokolade du synes det er greit å spise. Evt. kan det være en type vitaminer eller mineraler du mangler, som du kan begynne å ta. Husker ikke hvilke det kan være snakk om, men du kan jo forhøre deg i en helsekostforretning? Søthunger kan være et tegn på krommangel. 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Søthunger kan være et tegn på krommangel. Yess, det var det, ja. Takk! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.