Gå til innhold

Avhengi!

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsenn
Skrevet

Nå tror jeg sannelig at jeg har blitt _avhengi_ av sjokolade også nå! Hørt noe så tullette?

Saken er, at jeg tenker på sjokolade _hele_ tiden! Mens jeg står på jobb, etter middagen, i dusjen, om morgenen, kvelden - ja HELE TIDEN!!

Mange ganger tenker jeg at jeg _må_ vel kunne unne meg sjokolade til kveldens Hotel Cæsar,som om det har blitt en vane/rutine!!

Som ellers normale mennesker går jeg på butikken og handler. Og joda, det ramler rett som det er(nesten hver gang) sjokolade oppi kurven min!

F**n altså! Vil jo ikke være avhengi av sjokolade likssom...

Hjelp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er avhengighetsskapende stoffer i sjokolade.

Skrevet

De kaller meg sjokoholikeren... Men det går bedre med meg nå. :-) Viljestyrke.

Skrevet

Det er knapt tullete. Som Lillemus sier, så er det avhengighetsskapende stoffer i mange ting, og sjokolade er en av dem. Du er nok i godt selskap :-)

"........................................."

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Begynn med mørk sjokolade. Det er i det minste sunt.

Dessuten er det mindre sukker i det. Når du trapper ned på sukkerinntaket, vil også kroppen gi lettere slipp på avhengigheten.

Evt. kan du også prøve å tvinge deg til å ligge unna sjokolade i en dag eller to, så vil sannsynligvis desperasjonen ha gitt seg en del. Mange opplever i hvert fall at det hjelper. Og så kan du inngå avtale med deg selv hvor mye sjokolade du synes det er greit å spise.

Evt. kan det være en type vitaminer eller mineraler du mangler, som du kan begynne å ta. Husker ikke hvilke det kan være snakk om, men du kan jo forhøre deg i en helsekostforretning?

Gjest sjokolademomsen.......
Skrevet

Det er avhengighetsskapende stoffer i sjokolade.

jeg er også avhengig av sjokolade.. spiser heller sjokolade enn annet smågodt.. vanskelig å avvenne seg det..

Skrevet

Begynn med mørk sjokolade. Det er i det minste sunt.

Dessuten er det mindre sukker i det. Når du trapper ned på sukkerinntaket, vil også kroppen gi lettere slipp på avhengigheten.

Evt. kan du også prøve å tvinge deg til å ligge unna sjokolade i en dag eller to, så vil sannsynligvis desperasjonen ha gitt seg en del. Mange opplever i hvert fall at det hjelper. Og så kan du inngå avtale med deg selv hvor mye sjokolade du synes det er greit å spise.

Evt. kan det være en type vitaminer eller mineraler du mangler, som du kan begynne å ta. Husker ikke hvilke det kan være snakk om, men du kan jo forhøre deg i en helsekostforretning?

Søthunger kan være et tegn på krommangel.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Søthunger kan være et tegn på krommangel.

Yess, det var det, ja. Takk!

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...