Gå til innhold

Skifte servant på badet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg MÅ rett og slett gjøre noe med badet mitt og jeg har en liten slump penger til formålet også. Hadde tenkt å legge flis, men han jeg hadde tenkt å spørre har ørten tidkrevende prosjekter før jeg evt. rykker så langt frem i køen at det blir aktuelt.

Så derfor har jeg lyst til å male og evt. legge flis siden. Men jeg må (MÅ!) også skifte servant og servantskap på badet - må jeg ha rørlegger til det tro? Noen som har gjort det via Comfort f.eks.? Dyrt??? Min kjære er veldig skeptisk til å gjøre ting som har med vann å gjøre selv og det er sikkert fornuftig.

Skrevet

Vi har både gjort det selv og hatt rørlegger til å gjøre det. Hvis alt passer, er like langt, samme dimensjon på rør etc, er det bare å koble ut vannet og koble på igjen når alt er skrudd på plass.

Det er bare det at hvis man har uflaks, er det vondt å få helt tett. det bør iallefall ikke gjøres på en helligdag da det er umulig å få tak i folk som kan stoppe lekkasjen ;-)

Hvis rørene er for lange, for korte, feil vinkel etc. er det litt værre. Vi hadde en rørlegger som vi hadde innom for noe allikevel til å koble på sist vi ordnet med en servant. Det gikk ganske mye fortere enn når vi gjorde det sjøl kan man si.

Skrevet

Vi har både gjort det selv og hatt rørlegger til å gjøre det. Hvis alt passer, er like langt, samme dimensjon på rør etc, er det bare å koble ut vannet og koble på igjen når alt er skrudd på plass.

Det er bare det at hvis man har uflaks, er det vondt å få helt tett. det bør iallefall ikke gjøres på en helligdag da det er umulig å få tak i folk som kan stoppe lekkasjen ;-)

Hvis rørene er for lange, for korte, feil vinkel etc. er det litt værre. Vi hadde en rørlegger som vi hadde innom for noe allikevel til å koble på sist vi ordnet med en servant. Det gikk ganske mye fortere enn når vi gjorde det sjøl kan man si.

Det er nok greiest å ha rørlegger ja, men man kan jo klargjøre så mye som mulig før rørlegger kommer. :o) Synd det ikke er stoppekran for hver enkelt leilighete, men en felles for hele oppgangen.

Skrevet

Det er nok greiest å ha rørlegger ja, men man kan jo klargjøre så mye som mulig før rørlegger kommer. :o) Synd det ikke er stoppekran for hver enkelt leilighete, men en felles for hele oppgangen.

Det går an å kjøpe sånne stoppeskrue-saker med pakning. Så da skrur man av vannet, demonterer blandebatteri, og skrur på stoppeskruene før man setter på vannet igjen. Sånn kan det stå helt til den nye servanten er på plass og det bare gjenstår å koble på blandebatteriet.

Bare sjekk dimensjonen på rørene først, det er mye rare rør og gjenger.

Skrevet

Det går an å kjøpe sånne stoppeskrue-saker med pakning. Så da skrur man av vannet, demonterer blandebatteri, og skrur på stoppeskruene før man setter på vannet igjen. Sånn kan det stå helt til den nye servanten er på plass og det bare gjenstår å koble på blandebatteriet.

Bare sjekk dimensjonen på rørene først, det er mye rare rør og gjenger.

Hmmm... Smart! Kan vel ikke koste all verden heller?

Skrevet

Hmmm... Smart! Kan vel ikke koste all verden heller?

Neeei, tror ikke det. Det er jo bare to bittesmå dingse-lingser.

Skrevet

Brukte comfort for 2,5 år siden. Ny vask og ny do. Kom på 5000,- for begge deler inkl. arbeid.

Skrevet

Brukte comfort for 2,5 år siden. Ny vask og ny do. Kom på 5000,- for begge deler inkl. arbeid.

Altså for klossettskåla, vasken og jobben? Det var jo ikke så ille! Da blir det nok ny servant på meg om ikke så lenge!

Skrevet

Hvordan er det med forsikringa hvis man skifter servant selv? I tilfelle vannlekasje tenker jeg.

Det ville jeg avklart før man tukler med det selv.

Skrevet

Altså for klossettskåla, vasken og jobben? Det var jo ikke så ille! Da blir det nok ny servant på meg om ikke så lenge!

Yepp - for alt!

Skrevet

Hvordan er det med forsikringa hvis man skifter servant selv? I tilfelle vannlekasje tenker jeg.

Det ville jeg avklart før man tukler med det selv.

Det er det jeg og kjæresten tenker på også, derfor blir det rørlegger. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...