Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student, har lyst å kjøpe meg bærbar, men er rimelig grønn på området.

Noen som kan anbefale en PC (gjerne m link) som kan brukes til "alt"?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• Logitechmusa

6

• Mistera

5

• muriel

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Pris spiller ingen rolle?

Åjo, det glemte jeg selvfølgelig. Så rimelig som mulig :o)

Skrevet

Ca. 6000,- vil gi deg en håndfull streite pc-er å velge mellom.

"........................................"

Skrevet

Åjo, det glemte jeg selvfølgelig. Så rimelig som mulig :o)

Utvalget av Laptopper er så enormt at dte er nødvendig å vite om du med

Hvis den skal brukes "alt" dvs. også 3D-spill som krever godt grafikkort. Da må du opp i minst 10K.

Skal den ber være rimligst mulig, og ikke brukes til spilling, mest til surfing og skriving er det mulig å få en til rundt 5 tusen.

Bestem beløpet først så kan jeg gi en konkret anbefaling.

Skrevet

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323028

- 5.795,- (komplett.no). Tror det var omtrent denne modellen jeg kjøpte til min søster for litt siden. Helt kurant sak, med mindre du skal kjøre Visual Studio, Eclipse, 3DMax, Logic Pro eller andre tunge saker.

"......................................"

Skrevet

Acer er OK bærbare. Det samme er Dell.

Dell finner du på Dell.no (selges ikke gjennom vanlige butikker). Jeg har en bærbar Dell jeg er kjempefornøyd med. Dog en helt annen prisklasse enn du er ute etter.

Acer har jeg sett rimelig på tilbud hos Binders i disse dager.

Skrevet

Den ser grei ut, bortsett fra at det står altfor lite detaljer. Man KAN risikere at harddisken er en 4200rpm på en så billig maskin, og da er det ikke verdt en tusenlapp ned i pris.

Problemet er at jeg vedder ræva mi på at ingen på Elkjøp aner hva slags harddisk som sitter i den :-)

".........................................."

Skrevet

Den ser grei ut, bortsett fra at det står altfor lite detaljer. Man KAN risikere at harddisken er en 4200rpm på en så billig maskin, og da er det ikke verdt en tusenlapp ned i pris.

Problemet er at jeg vedder ræva mi på at ingen på Elkjøp aner hva slags harddisk som sitter i den :-)

".........................................."

Har du ellers noen erfaring med det merket?

Flere jeg kjenner som har/har hatt en Packard Bell har vært/er misfornønyde med maskinen sin, så jeg er litt skeptisk til PB, men det er kanskje på et litt vel tynt grunnlag...

Skrevet

Flere jeg kjenner som har/har hatt en Packard Bell har vært/er misfornønyde med maskinen sin, så jeg er litt skeptisk til PB, men det er kanskje på et litt vel tynt grunnlag...

Nei, jeg har egentlig ikke det. Men jeg tror jeg skal klare å spa opp omtrent like mange positive som negative erfaringer fra enkeltpersoner, om hvert eneste merke som finnes. Én persons mening trenger overhodet ikke være annet enn akkurat det :-)

Jeg hører litt dritt om HP, bl.a. Men selv har jeg god erfaring med HP/Compaq - den maskinen jeg bruker nå er en 4.5 år gammel arbeidshest, med nesten samme prosessor som er i dagens nye enkeltkjerne maskiner.

"......................................"

Skrevet

Innmaten i maskinene kommer i dag fra noen få leverandører, omtrendt slik som bildeler, slik at det bare er embalasjen som er forskjellig.

Har også lest mye neagtivt om PB, men det sier lite hvis det ikke sees i forhold til markedsandelen, som antagelig er nokså høy.

Skrevet

Sånn for å fortsette på det under her, med kommentarer: _Komponentene_ kommer fra de samme, men de settes sammen av hver enkelt produsent. Maskinene får dermed en arkitektur som er forskjellig (i større eller mindre grad) fra produsent til produsent. De er altså ikke "de samme" innvendig.

Markedsandelen sier noe, men langt fra alt. Skulle man sett kun på det, så måtte man påstå at Microsofts OS og andre programmer var de beste i verden, i forhold til pris. Dette vet vi ikke er sant.

MEN - summa summarum så er jeg ganske bestemt på at det ikke er noen store og/eller bestemte forskjeller på kvaliteten mellom de aller fleste produsentene/merkene.

Skrevet

Sånn for å fortsette på det under her, med kommentarer: _Komponentene_ kommer fra de samme, men de settes sammen av hver enkelt produsent. Maskinene får dermed en arkitektur som er forskjellig (i større eller mindre grad) fra produsent til produsent. De er altså ikke "de samme" innvendig.

Markedsandelen sier noe, men langt fra alt. Skulle man sett kun på det, så måtte man påstå at Microsofts OS og andre programmer var de beste i verden, i forhold til pris. Dette vet vi ikke er sant.

MEN - summa summarum så er jeg ganske bestemt på at det ikke er noen store og/eller bestemte forskjeller på kvaliteten mellom de aller fleste produsentene/merkene.

For å fortsette på det som står under her, så er det bare tull sammen. Ikke hør på ham!

----------------------

Neida, det var bare en spøk. Helt riktig var det:)

Komponenter fra ulike produsenter kan settes sammen i et nesten utellelig antall kombinasjoner, og det hender jo av og til at enkelte modeller er plaget med mer feil enn andre. Men det tror jeg neppe følger merket på maskina, men de enkelte komponenter som produsenten har vært "uheldig" med.

Et merke slik som PB som selges i bøtter og spann til menigmann på både Elkjøp og Expert, vil naturligvis også antallsmessig få mange flere reklamasjoner og dermes misfornøyde kunder enn nisjemerker som det selges lite av.

Skrevet

For å fortsette på det som står under her, så er det bare tull sammen. Ikke hør på ham!

----------------------

Komponenter fra ulike produsenter kan settes sammen i et nesten utellelig antall kombinasjoner, og det hender jo av og til at enkelte modeller er plaget med mer feil enn andre. Men det tror jeg neppe følger merket på maskina, men de enkelte komponenter som produsenten har vært "uheldig" med.

Et merke slik som PB som selges i bøtter og spann til menigmann på både Elkjøp og Expert, vil naturligvis også antallsmessig få mange flere reklamasjoner og dermes misfornøyde kunder enn nisjemerker som det selges lite av.

.

Skrevet

----------------------

Gjest ChiengMai
Skrevet

Litt vel heftig for en student, hvis den ikke skal brukes til annet enn surfing, musikk, skriving etc.

Muriel ville ha en bærbar som kunne _alt_, det kan definitivt denne. Og jeg vil tro den kan _alt_ ganske lenge før den blir utdatert.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hovedkortene og brikkesettet på de forskjellige maskinene kan nok være temmelig forskjellig, så jeg er nok ikke helt enig med konklusjonen din.

Som Gemini er jeg veldig skeptisk til Packard Bell, nettopp fordi flere jeg kjenner har vært misfornøyd med sine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...