Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Forøvrig ser jeg tre påstander som er beviselig feil. Og jeg ser heller ikke at jeg "flyr i taket". Bortsett fra kanksje litt overfor den andre lille apen som kommer og skriver støtteinnlegg uten å ane hva som diskuteres.

Hun påstår følgende:

1. Pentium 4 M prosessoren som er fire år gammel er en annen enn den som selges i Centrino maskiner i dag.

- Dette er beviselig feil. Det er nøyaktig samme arkitektur, bare en nyere modell.

2. Pentium 4M prosessorene under 2GHz som selges i dag er de billigste maskinene.

- Dette er feil. Det er Celeron M prosessorer som er de billigste - med hastigheter opp til 3GHz. Pentium 4M (ikke Celeron) finnes vel ikke over 2GHz, såvidt jeg har sett.

3. Hun påstår at brikkesettene på hovedkortene varierer.

- Dette er bare til en viss grad riktig, og for det meste feil. Det var dette jeg kalte en udokumentert påstand, og som hun fløy i taket for.

Videre nektet jeg ingen å anbefale/ikke anbefale noe som helst, basert på egne erfaringer - som hun anklaget meg for. Jeg gjorde det vel nesten selv, iom. at jeg kommenterte hva mine erfaringer var (eller var det i en annen trd?) Når noen forsøker å fortelle meg hvordan noe som jeg kjenner veldig godt (og evt. har arbeidet med i årevis) er, så synes jeg det er litt komisk. Det sa jeg også, og ikke noe annet.

Såh. Nå gidder jeg faktisk ikke jatte mer om dette.

"........................................"

Nå har ikke jeg så veldig god greie på datateknologi, så kanskje du kan hjelpe meg litt med noen avklaringer?

"Hun påstår følgende:

1. Pentium 4 M prosessoren som er fire år gammel er en annen enn den som selges i Centrino maskiner i dag.

- Dette er beviselig feil. Det er nøyaktig samme arkitektur, bare en nyere modell."

Så hvis jeg går og kjøper meg en ny bærbar til 10 000 i dag, så vil den inneholde en fire år gammel prosessorteknologi? Ingen forbedringer eller utvikling på disse årene? Jøss, jeg ville følt meg lurt, tror jeg. Særlig med tanke på at utviklinga gikk så fort tidligere, og så har den stagnert over flere år?

"2. Pentium 4M prosessorene under 2GHz som selges i dag er de billigste maskinene.

- Dette er feil. Det er Celeron M prosessorer som er de billigste - med hastigheter opp til 3GHz. Pentium 4M (ikke Celeron) finnes vel ikke over 2GHz, såvidt jeg har sett."

Har lest gjennom en del innlegg nå, og jeg er faktisk villig til å vedde på at et kvinnfolk som har en bærbar PC som du knapt får for under 19 000 nå om dagen mener at en maskin til 10 000 er en billigmaskin, og at det ikke nødvendigvis er de til 5-7000 hun mener.

"3. Hun påstår at brikkesettene på hovedkortene varierer.

- Dette er bare til en viss grad riktig, og for det meste feil. Det var dette jeg kalte en udokumentert påstand, og som hun fløy i taket for."

Aha, så enkelt da! Så kan kanskje du dokumentere at det er det samme? For jeg har lest litt på andre nettsider om brikkesett nå, men siden jeg overhodet ikke har greie på dette så blir det gresk for meg og jeg skjønner ikke alle termene som blir brukt. Er f.eks chipset og brikkesett det samme, eller er det to forskjellige ting? På dinside.no står det nemlig om flere forskjellige chipset, men det er kanskje noe helt annet enn brikkesett....

Og en liten kommentar om noe helt annet til slutt. Du sier at CM fløy i taket fordi du skrev dette med at brikkesettet på hovedkortene varierer er udokumentert. Er du nå så 100% sikker på at hun ikke fløy i taket fordi du sluttet å holde deg 100% til saken men *måtte* ha inn en setning om at hun kranglet fordi hun diskuterte videre?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Prozak

25

• Logitechmusa

6

• Mistera

5

• muriel

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hehehe fornuftig min kjære;-)

ringer nok snart etter en : pizzaalround! hehe men noen vil kanskje diskutere det også?? *sukker* ;)

"ringer nok snart etter en : pizzaalround! hehe men noen vil kanskje diskutere det også?? *sukker* ;)"

Med ekstra ansjos?

Skrevet

Forøvrig ser jeg tre påstander som er beviselig feil. Og jeg ser heller ikke at jeg "flyr i taket". Bortsett fra kanksje litt overfor den andre lille apen som kommer og skriver støtteinnlegg uten å ane hva som diskuteres.

Hun påstår følgende:

- Dette er beviselig feil. Det er nøyaktig samme arkitektur, bare en nyere modell.

2. Pentium 4M prosessorene under 2GHz som selges i dag er de billigste maskinene.

- Dette er feil. Det er Celeron M prosessorer som er de billigste - med hastigheter opp til 3GHz. Pentium 4M (ikke Celeron) finnes vel ikke over 2GHz, såvidt jeg har sett.

3. Hun påstår at brikkesettene på hovedkortene varierer.

- Dette er bare til en viss grad riktig, og for det meste feil. Det var dette jeg kalte en udokumentert påstand, og som hun fløy i taket for.

Videre nektet jeg ingen å anbefale/ikke anbefale noe som helst, basert på egne erfaringer - som hun anklaget meg for. Jeg gjorde det vel nesten selv, iom. at jeg kommenterte hva mine erfaringer var (eller var det i en annen trd?) Når noen forsøker å fortelle meg hvordan noe som jeg kjenner veldig godt (og evt. har arbeidet med i årevis) er, så synes jeg det er litt komisk. Det sa jeg også, og ikke noe annet.

Såh. Nå gidder jeg faktisk ikke jatte mer om dette.

Jeg skjønner egentlig ikke hvor du vil hen med dette innlegget. ChiengMai har skrevet dette, javel, men når du har påpekt at du mener dette ikke stemmer, så har ikke hu en eneste gang motsagt deg eller hevdet at hu ikke tok feil.

Jeg vil dessuten tro at det har vært fornyelse og forbedring i prosessorene på 4,5 år selv om de fortsatt heter Pentium 4 Mobile, så det blir uansett nyanseforskjeller i det du og hu sier. Nyere modeller ER nye prosessorer selv om arkitekturen i mye er det samme og navnet er det samme.

Forresten er det du som starter med usakligheter ved å påstå at ChiengMai krangler, du maser og maser om den maskinen din uten at hu nevner den igjen eller har nevnt den mer enn i et par bisetninger. Ikke en gang har hu påstått å vite hva slags maskin du har, men likevel har du fått lest det mellom linjene. Og ikke minst, du kommer med frekkheter om en oppdiktet tråd på dataforumet der du påstår du har fått meg til å fremstå som en komplett idiot uten at det finnes noen sånn tråd der. Javel, det også var da veldig saklig av deg, eller hva? Å nevne det får vel deg til å fremstå som det du påstår jeg er, for hva i alle dager hadde en sånn tråd med denne tråden å gjøre?

Hvor tror du du kommer i rekken av maktpersoner, før eller etter Gud og paven? Å innbille deg at noen her på DOL betyr så mye at jeg gidder legge dem for hat er i beste fall komisk, men man legger jo merke til måten folk svarer på innlegg på. Og den du tok til ChiengMai om krangling er slett ikke enestående.

Du greier liketil fortelle henne at Muriel ikke har bruk for en maskin som kan "alt" selv om hu sier at det er akkurat det hu ønsker seg. Og Muriel sier ikke nødvendigvis at hu er grønn på data, slik jeg oppfatter innlegget hennes, så er hu grønn på bærbare datamaskiner.

Skrevet

Denne mannen må mangle impulskontoll.

Ja, det kan dessverre se sånn ut. :-\

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...