Gå til innhold

Ikke alle likte Hannas fortid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det mest usympatiske er jødehatet. Åpenlyst før 2. VK, og tildekket etter krigen. Jøden var/er selve symbolet på kapitalistsvinet som suger oss proletarer tomme lik en rovedderkopp.

http://www.freewebs.com/partisjef/

Videoannonse
Annonse
  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

14

• Prozak

10

• Dorthe

9

• flisa

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gi deg nå da. Det er vel ingen normale mennesker som bryr seg om hvem som er jøder eller ikke. Jeg oppdaget at venninna mi egentlig var av jødisk avstamming i fjor, hun hadde jødisk pikenavn, hun visste det ikke sjøl engang.

Skrevet

Gi deg nå da. Det er vel ingen normale mennesker som bryr seg om hvem som er jøder eller ikke. Jeg oppdaget at venninna mi egentlig var av jødisk avstamming i fjor, hun hadde jødisk pikenavn, hun visste det ikke sjøl engang.

Bestevenninna mi er også av jødisk avstamning. Lys og vakker som hun er :-) Det førte til at ei i venneflokken på skolen, fra Iran, ikke kunne slutte å hakke på henne. Helt utrolig.

Skrevet

Jeg kjenner en hel familie. De er i hvert fall kurante nok.

Skrevet

Bestevenninna mi er også av jødisk avstamning. Lys og vakker som hun er :-) Det førte til at ei i venneflokken på skolen, fra Iran, ikke kunne slutte å hakke på henne. Helt utrolig.

Det er alltid noen som elsker å plage andre. Og finner derfor noe å hakke på.

Skrevet

Jeg kjenner en hel familie. De er i hvert fall kurante nok.

Ja, jeg regner ikke med at det plager deg :o)

Skrevet

Enig. I dag er det andre folkegrupper som blir hakket på..

Skrevet

Ja, jeg regner ikke med at det plager deg :o)

Jeg plages ikke av vanlige seriøse og anstendige folk.

Den eneste slitsomme fremmedkulturelle jeg vet om er etnisk dansk. Jeg prøver å få han til å snakke norsk eller engelsk, så jeg skjønner hva han sier.

Skrevet

Det er alltid noen som elsker å plage andre. Og finner derfor noe å hakke på.

Jeg tror forstyrrede mennesker alltid finner noen å hakke på.

Skrevet

Uten at jeg skal nekte på at Kvanmo var nazist, så var ikke akkurat den siden der noe seriøst å legge frem. Ingenting annet enn direkte synsing. Men ja - det blir bare tull å forsøke å bortforklare Kvanmos nazistiske engasjement.

Men kjernen her er jo hovedsaklig dette: Ingen her på DOL, og ingen jeg normalt omgåes eller diskuterer med, er - såvidt jeg vet - jødehatere. Punktum. For å være jødehater må du, på samme vis som for å være rasist, ha et hat mot hele folkeslaget. Hvor er det mest jøder i verden? Ikke i israel, ihvertfall. Og det er faktisk heller ikke bare jøder i Israel. Om man så _hatet_ hele STATEN Israel, så ville ikke det automatisk gjøre en til jødehater. Man ville i såfall være Israel-hater. Altså - hater av et land, og ikke et folkeslag.

Israel er en stat på lik linje med Norge og Saudi-Arabia. Hvorfor skal det være totalt og fullstendig umulig å være uenig med Israel som land, mht. landets politikk - det være seg på Gaza eller innenriks - uten å bli stemplet som jødehater og nazist? Kan du - eller noen andre tenkende individer - forklare meg den sammenhengen som sier at Uenighet Med _Landet_ Israel == Jødehat? Er uenighet med diktaturet i Kongo lik amerikaner("neger")-hat?

"......................................."

Skrevet

Enig. I dag er det andre folkegrupper som blir hakket på..

Jeg synes ikke spesielle folkegrupper blir hakket på. Det finnes kjipe mennesker av alle typer og jeg ser hvilke som oppfører seg dårligere mot andre.

Skrevet

Jeg plages ikke av vanlige seriøse og anstendige folk.

Den eneste slitsomme fremmedkulturelle jeg vet om er etnisk dansk. Jeg prøver å få han til å snakke norsk eller engelsk, så jeg skjønner hva han sier.

Hehe :o)

Skrevet

Jeg tror forstyrrede mennesker alltid finner noen å hakke på.

Jeg er enig med deg.

Skrevet

Hehe :o)

Gi han to øl, så skjønner jeg absolutt ingenting.

Pizzakokken har vært i Norge i 20 år, jeg prøver å lære han norsk også. Han forstår ikke at det er fryktelig slitsomt å snakke med han når han ikke en gang gidder å lære seg å uttale norske lyder. Men han kan hvis han vil/må. Latskap.

Det heter du, ikke DO!

Det heter Trysilfjellet, ikke trusefjellet.

Skrevet

Uten at jeg skal nekte på at Kvanmo var nazist, så var ikke akkurat den siden der noe seriøst å legge frem. Ingenting annet enn direkte synsing. Men ja - det blir bare tull å forsøke å bortforklare Kvanmos nazistiske engasjement.

Men kjernen her er jo hovedsaklig dette: Ingen her på DOL, og ingen jeg normalt omgåes eller diskuterer med, er - såvidt jeg vet - jødehatere. Punktum. For å være jødehater må du, på samme vis som for å være rasist, ha et hat mot hele folkeslaget. Hvor er det mest jøder i verden? Ikke i israel, ihvertfall. Og det er faktisk heller ikke bare jøder i Israel. Om man så _hatet_ hele STATEN Israel, så ville ikke det automatisk gjøre en til jødehater. Man ville i såfall være Israel-hater. Altså - hater av et land, og ikke et folkeslag.

Israel er en stat på lik linje med Norge og Saudi-Arabia. Hvorfor skal det være totalt og fullstendig umulig å være uenig med Israel som land, mht. landets politikk - det være seg på Gaza eller innenriks - uten å bli stemplet som jødehater og nazist? Kan du - eller noen andre tenkende individer - forklare meg den sammenhengen som sier at Uenighet Med _Landet_ Israel == Jødehat? Er uenighet med diktaturet i Kongo lik amerikaner("neger")-hat?

"......................................."

Du burde lese hennes egen bok -det er ingen tvil der om at hun var nazist.

Skrevet

Du burde lese hennes egen bok -det er ingen tvil der om at hun var nazist.

Klart hun var det, jeg har og lest boka. Men hun ble straffet og saken er oppgjort og jeg synes hun var et grepa kvinnfolk på sine eldre dager.

Skrevet

Klart hun var det, jeg har og lest boka. Men hun ble straffet og saken er oppgjort og jeg synes hun var et grepa kvinnfolk på sine eldre dager.

Hun var ei sint gammal kjerring. Jeg skal vedde på at Arne Treholt aldri hadde kunne kommet på Stortinget....rart at en som er dømt for landssvik kan komme dit! Jeg husker det ble oppstyr om en som var tidligere voldsdømt hadde vært treneren til Siv Jensen -en som i senere tid hadde fått et helt annet liv med jobb, familie etc.

HAN VAR FARLIG HAN!

Men en som har sviktet sitt land - som nazist skal få lov å være med å styre landet - og det var helt sikkert fordi hun var kvinne, nordlenning og stor i kjeften, noe som passet inn på den tiden.

Skrevet

Hun var ei sint gammal kjerring. Jeg skal vedde på at Arne Treholt aldri hadde kunne kommet på Stortinget....rart at en som er dømt for landssvik kan komme dit! Jeg husker det ble oppstyr om en som var tidligere voldsdømt hadde vært treneren til Siv Jensen -en som i senere tid hadde fått et helt annet liv med jobb, familie etc.

HAN VAR FARLIG HAN!

Men en som har sviktet sitt land - som nazist skal få lov å være med å styre landet - og det var helt sikkert fordi hun var kvinne, nordlenning og stor i kjeften, noe som passet inn på den tiden.

Hun var veldig ung da, 19 år i 45, 14 år da krigen begynte. Jeg regner det som en god unnskyldning. Ung og dum.

Skrevet

Hun var veldig ung da, 19 år i 45, 14 år da krigen begynte. Jeg regner det som en god unnskyldning. Ung og dum.

Pøh - det gjelder ikke for andre med rulleblad at det var lenge siden.

Skrevet

Pøh - det gjelder ikke for andre med rulleblad at det var lenge siden.

Jeg klarer ikke helt å hisse meg opp over drittunger som valgte feil side under krigen. Vi vet lite om grunnen siden vi ikke levde den gangen.

Faren min tålte ikke tyskere og frontkjempere til den dagen han døde. Mora mi var litt mer moderat selv om faren hennes var med i kamper i Nord-Norge.

Har du tittet i historiebøkene ungene har nå. De er mye mer nyanserte enn da vi gikk på skolen. Sto ikke noe i mine bøker om engelskmenn og tyskere som bombet Dresden sønder og sammen etterat krigen forsåvidt var slutt. Og drepte 200 000 kvinner og barn.

Jeg tror ikke norske nazizter visste om konsentrasjonsleirene og slike ting. Hamsun kanskje, han som var i flere møter med Hitler og han var også nazist men meget skeptisk til Hitlers meninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...