Gå til innhold

Er det virkelig verdt å trene da?

Anbefalte innlegg

Gjest har migrene
Skrevet

Jeg har trent to ganger denne uken her. Ikke for hardt, men en god trening. Begge gangene fikk jeg migrene etterpå (ikke med en gang men om kvelden/dagen etter) og måtte ta tablett. Er det da verdt å trene når jeg må ta medisiner etterpå? Jeg vil så gjerne komme i form og ta av noen kilo, og dessuten så liker jeg å trene litt. Men jeg kan ikke ta for mange tabletter heller; det skaper mer migrene etter hvert. Andre som har det på samme måten? Hva gjør du? Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke migrene, men tenker at du kanskje må være åpen for å prøve ut andre typer trening. Hva med svømming eller vanngym? Pilates eller yoga? Sykling?

Se om det er noe som er mindre triggende, enn en treningsformen du nå bedriver.

Skrevet

Dette kan være oppstartproblemer. Prøv i det minste noen uker før du gir opp, og skift evt. til annen treningsform.

Gjest søvngjenger
Skrevet

Pass på å drikke mye vann da! Ellers tror jeg det kan være at kroppen reagerer på plutselig fysisk anstrengelse. Prøv å øk treningen gradvis, og ikke begynn for hardt. Husk at all mosjon er god mosjon.

Skrevet

Ja, jeg får lett migrene av trening. Men når det gjelder å gå ned i vekt, er en gåtur en fin ting. Og det trigger ikke så lett migrenen. Så kanskje du skulle starte med det?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du må drikke mye vann, både under og etter trening.

Skrevet

Jeg finner andre treningsmetoder som ikke gir meg migreneanfall. Du må nok bare prøve deg litt fram.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...