Prozak Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 KRL tror jeg aldri man har hatt på videregående. Der har man "religion" tre timer i uka i 3. klasse. I alle fall hadde vi det i begynnelsen av dette årtusenet. Det handlet like mye om alle religioner, pluss en del etikk. KRL har man så vidt jeg vet også på ungdomsskolen. Min årgang var første som hadde det faget. Så vidt jeg husker var det litt mer kristendom enn andre religioner, med det var også lagt stor vekt på andre religioner som islam osv. Jeg synes jeg lærte mye der (og husker en del fremdeles). I tillegg var det en del livssyn og etikk. Á la "se ting fra andres synspunkt". Jeg mener selvfølgelig ikke religion, og ikke kristendom, på ungdomsskolen. "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Jeg mener selvfølgelig ikke religion, og ikke kristendom, på ungdomsskolen. "........................................" Heh-heh...klønete formulert. Jeg mente selvfølgelig ikke kristendom på ungdomsskolen, men _religions-fag_. "........................................." 0 Siter
citoyen Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Så du mener det er viktigere å lære seg det samiske alfabetet enn forskjellen på kommuner og fylker? Det var da ikke det jeg sa. 0 Siter
Sofline Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 "KRL tror jeg aldri man har hatt på videregående. Der har man "religion" tre timer i uka i 3. klasse." Uhm. Det "nye" religion-og-livssyns faget het da vitterlig KRL? Var det ikke på videregående, da? Eller var det på ungdomsskolen? Uansett, det er vel ikke poenget. "Det handlet like mye om alle religioner, pluss en del etikk." "KRL har man så vidt jeg vet også på ungdomsskolen." Jammen - du sa jo nettopp at man _ikke_ hadde religion på ungdomsskolen? "........................................ "Uhm. Det "nye" religion-og-livssyns faget het da vitterlig KRL? Var det ikke på videregående, da? Eller var det på ungdomsskolen?" Ja, det het det, men det var bare på barne- og ungdomsskolen. Reform '97 (der kristendom ble skiftet ut med KRL), gjaldt ikke videregående. "Jammen - du sa jo nettopp at man _ikke_ hadde religion på ungdomsskolen?" Hæ? Sa jeg det? Det var en alvorlig feil i såfall. 0 Siter
flisa Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Det der var et sør-svar, flisa. Du vet bedre. "........................................." PMS 0 Siter
flisa Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Tullprat. Jeg bodde i trøndelag fra jeg var 3 til jeg var 7. Jeg ble ikke født der, men "itj" kan jeg uttale som den mest trønderske av de trønderske. Tonefallet i setninger derimot, det får jeg naturligvis ikke til. Men lydene er ikke vanskelige. "........................................." tror deg ikke - skal ta og ringe deg en gang -en natt - i fylla og høre 0 Siter
flisa Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 "Uhm. Det "nye" religion-og-livssyns faget het da vitterlig KRL? Var det ikke på videregående, da? Eller var det på ungdomsskolen?" Ja, det het det, men det var bare på barne- og ungdomsskolen. Reform '97 (der kristendom ble skiftet ut med KRL), gjaldt ikke videregående. "Jammen - du sa jo nettopp at man _ikke_ hadde religion på ungdomsskolen?" Hæ? Sa jeg det? Det var en alvorlig feil i såfall. Nå må du skjerpe deg, Såffline! hehe 0 Siter
Sofline Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 "KRL tror jeg aldri man har hatt på videregående. Der har man "religion" tre timer i uka i 3. klasse." Uhm. Det "nye" religion-og-livssyns faget het da vitterlig KRL? Var det ikke på videregående, da? Eller var det på ungdomsskolen? Uansett, det er vel ikke poenget. "Det handlet like mye om alle religioner, pluss en del etikk." "KRL har man så vidt jeg vet også på ungdomsskolen." Jammen - du sa jo nettopp at man _ikke_ hadde religion på ungdomsskolen? "........................................ Altså det jeg mente når jeg sa at det begynner å bli en stund siden man hadde kristendom/livssyn på skolen, er at faget ikke lenger heter det, og det består i dag av noe annet enn det kristendomsfaget gjorde. At nå har man religion/KRL. 0 Siter
Sofline Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Nå må du skjerpe deg, Såffline! hehe Jeg ser nå at det jeg skrev kunne oppfattes sånn. Men jeg mente egentlig at faget kristendom ikke eksisterer lenger, ikke å si at det ikke var erstattet av noe annet. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 tror deg ikke - skal ta og ringe deg en gang -en natt - i fylla og høre Heh-heh :-) "................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 tror deg ikke - skal ta og ringe deg en gang -en natt - i fylla og høre Det jeg mente å si var: Be my guest :-) "......................................" 0 Siter
flisa Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Det jeg mente å si var: Be my guest :-) "......................................" tar deg på ordet - bare vent - jeg drikker ikke så ofte -men når jeg først drikker - så kan det hende jeg tør - hehe 0 Siter
flisa Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Det jeg mente å si var: Be my guest :-) "......................................" nå ringte mobilen og jeg skvatt himmelhøyt! hihi 0 Siter
muriel Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Kunne forstått panikken dersom det var snakk om et FAG. Det vi snakker om, er en kjapp og grunnleggende innføring som elevene sannsynligvis får akkurat like mye bruk for som mye av det som ellers står/har stått i de forskjellige læreplanene. Typisk tabloidnytt. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 nå ringte mobilen og jeg skvatt himmelhøyt! hihi *LOL*!!! "................................." 0 Siter
flisa Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 *LOL*!!! "................................." *skjelver ennå* Som første gang jeg ble opprint av en DOL'er -søstra mi og jeg skulle på treff - og MIO ringte meg for å avtale hvor vi skulle treffes. Jeg satt på toget og ble sprut rød og fikk latterkrampe og bare skrek ;"MIIIIHIHIHIHIHIOOOO!" og hun skrek av latter til svar; "FLIIIIHIHIHHIHIIHISA!" - urkomisk - først gang vi hørte våre nick sagt høyt -somm mennesker - 0 Siter
Prozak Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 *skjelver ennå* Som første gang jeg ble opprint av en DOL'er -søstra mi og jeg skulle på treff - og MIO ringte meg for å avtale hvor vi skulle treffes. Jeg satt på toget og ble sprut rød og fikk latterkrampe og bare skrek ;"MIIIIHIHIHIHIHIOOOO!" og hun skrek av latter til svar; "FLIIIIHIHIHHIHIIHISA!" - urkomisk - først gang vi hørte våre nick sagt høyt -somm mennesker - Nick egner seg egentlig ikke til å uttale - det er en skrift-ting :-) flisa er ikke så ille. Værre blir det med nick som c001z@fxoR etc. "........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Nick egner seg egentlig ikke til å uttale - det er en skrift-ting :-) flisa er ikke så ille. Værre blir det med nick som c001z@fxoR etc. "........................................." Nick#7 var der - det tror jeg han syns var pinlig...hihi 0 Siter
Prozak Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Nick#7 var der - det tror jeg han syns var pinlig...hihi :-) Forresten: Meg + MMS = Nooo working, maaaaan. Jeg får mottatt, men jeg har aldri sendt en eneste en (Og jeg er mobilingeniør heh-heh) :-) "........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 :-) Forresten: Meg + MMS = Nooo working, maaaaan. Jeg får mottatt, men jeg har aldri sendt en eneste en (Og jeg er mobilingeniør heh-heh) :-) "........................................." det var bare bilde av meg - redd! *S* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.