Gå til innhold

Senebetennelse og trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av innlegget under: jeg har fått senebetennelse i foten (ikke hælen) og lurer på hvordan det går med treninga da.

Jeg trener apparater i sal - det er vel stort sett bare oppvarmingen (sykling i 20 min.)som direkte påvirker musklene/senene i selve foten.

Noen med peiling? Jeg har aldri hatt senebetennelse akkurat der før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøyaktig hvor sitter betennelsen? Er det vondt hele tida eller bare når du belaster foten?

Er det rødt, hovent, varmt eller "knirkete"?

En tommelfingerregel er at man kan gjøre det som ikke smerter, men når man er varm, kan man bli lurt av dette.

Skrevet

Nøyaktig hvor sitter betennelsen? Er det vondt hele tida eller bare når du belaster foten?

Er det rødt, hovent, varmt eller "knirkete"?

En tommelfingerregel er at man kan gjøre det som ikke smerter, men når man er varm, kan man bli lurt av dette.

Det knirker ikke. Det kjennes som et smertefullt "strekk" mellom hælen og oppunder stortåballen, og oppå vristen. Det er bare på vristen det er litt hovent, og rødt.

Det er ikke så veldig vondt når jeg går, bare i trapper og ute. Men det gjør vondt om natta!

Skrevet

Det knirker ikke. Det kjennes som et smertefullt "strekk" mellom hælen og oppunder stortåballen, og oppå vristen. Det er bare på vristen det er litt hovent, og rødt.

Det er ikke så veldig vondt når jeg går, bare i trapper og ute. Men det gjør vondt om natta!

Tidligere fikk man alltid beskjed om å holde seg helt i ro når man var skadet.

I dag rådes man ofte til å trene alternativt, altså på en måte som ikke belaster og ikke gjør vondt på skadestedet.

Men det er vanskelig å varme opp uten å bruke foten.

Og så lenge det også gjør vondt i hvilestilling er det nok tryggest å ta det med ro.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...