Gå til innhold

nå er jeg forbannett på min avdelings leder...

Anbefalte innlegg

Gjest nå er jeg litt lei
Skrevet

min avdelingsleder har vært på ferie i 3 uker,skulle begynne på mandag.

jeg har en skade i foten og på mandag merket jeg att den begynte og bli vond.jeg krøket meg avgårde på jobb tirsdag og onsdag men i går klarte jeg ikke og trå på foten.

hadde ikke annet valg enn og gå til lege og fikk streng beskjed om og ligge med benet høyt og ispose.

jeg har en jobb hvor jeg går hele dagen.

jobben hadde ingen andre og sette inn og ringte avd.leder og spurte pent om hun kunne steppe inn i dag og morgen,og hun hadde sakt ja.

etterpå ringer hun meg og er ikke særlig blid og jeg får nesten kjeft fordi jeg er syk.

og i tilegg får jeg beskjed om att jeg må regne med flere 6 dagers uker fordi hun skulle ha igjen sine fri dager og de skulle hun ha på en fredag..

i dag tidlig tikket det inn sms om hvorfor jeg ikke har bestilt forskjellige ting på jobb..

dårlig samvittighet har jeg fra før om ikke hun skal gjøre så jeg får det enda verre.

bør jeg si ifra til øverste sjef om hvordan hun oppfører seg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig dårlig av en leder å oppføre seg sånn. Dattera mi har hatt en sånn, og hun var kvinne. Av og til lurer jeg på om kvinnelige ledere er oftere sånn enn mannlige ...

Dattera mi har byttet jobb.

Det "kvinnelige" ligger for meg i det som liksom ligger under: "gud, hva gjør du mot meg med dette!" som likner mora mi på det verste.

:(

lalala1365380457
Skrevet

ja, du skal gå til høyere leder med dette!

hun kan ikke kreve at du skal ta igjen jobbing senere så hun får sine fridager når du har sykemelding! det har hun absolutt ingen rett til! (er du f.eks. sykemeldt når du selv har ferie, så har du krav på å få igjen ferien senere)

slik oppførsel er uakseptabel!

god bedring med foten :)

Gjest nå er jeg litt lei
Skrevet

Det er utrolig dårlig av en leder å oppføre seg sånn. Dattera mi har hatt en sånn, og hun var kvinne. Av og til lurer jeg på om kvinnelige ledere er oftere sånn enn mannlige ...

Det "kvinnelige" ligger for meg i det som liksom ligger under: "gud, hva gjør du mot meg med dette!" som likner mora mi på det verste.

godt og høre att noen synes det samme som meg..

takk og pris så jobber vi aldri samtidig på jobb for hun og jeg er så forskjellig.

heldigvis har jeg en sjef som er veldig grei og han og jeg har veldig like meninger om ting.

så jeg for ta meg en prat med han

Skrevet

Ja, du både bør og skal gå til høyere leder med dette. Dette er direkte trakassering, og slike svin av mellomledere bør ikke slippe unna med slikt. Jeg hadde også vurdert å anmelde vedkommende til arbeidstilsynet hvis ikke øverste leder tok skikkelig affære.

".........................................."

Skrevet

Du bør absolutt ta dette opp med hennes sjef. Du er sykemeldt, da er det hennes jobb som avdelingsleder å finne noen som kan jobbe for deg.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet, men si i fra til hennes sjef slik at hun får vite hva hun kan og ikke kan kreve av dere.

Skrevet

Jeg hadde en akkurat slik leder, men det var en mann.

Tror nok dessverre at gode og dårlige personer er nokså likelig fordelt mellom de to kjønn.

Skrevet

Du bør absolutt ta dette opp med hennes sjef. Du er sykemeldt, da er det hennes jobb som avdelingsleder å finne noen som kan jobbe for deg.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet, men si i fra til hennes sjef slik at hun får vite hva hun kan og ikke kan kreve av dere.

Ja du bør det. Men ikke regn med at du automatisk får støtte (selv om du burde det). Selv tok jeg opp liknende oppførsel en sjef gjorde, men det var dessverre altfor mye komraderi og loyalitet, så øverste leder bare støttet mellomlederen mot meg.

Noen ganger kan det være smartere å få hjelp av fagforeningen/tillitsvalgt når du vil ta opp saken videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...