Gå til innhold

Noen her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er det noen her som har sendt penger til utlandet gjennom nett bank før. Da har jeg et spørsmål til de av dere som har litt peiling på dette området.

Spørsmålet er som følger: Hva betyr BIC (Swift-adresse)? Og Hva skal man skrive der?

Videoannonse
Annonse
ringerikskringla
Skrevet

betaler en del regninger til utland for min mann og på regninga må det stå ettswift/bic nummer/kode.

om det ikke står det så må du be om det ellers får du ikke betalt regningen.

mener og huske att de kodene inneholder navnet på mottagerens bank og adresse

Skrevet

betaler en del regninger til utland for min mann og på regninga må det stå ettswift/bic nummer/kode.

om det ikke står det så må du be om det ellers får du ikke betalt regningen.

mener og huske att de kodene inneholder navnet på mottagerens bank og adresse

Jepp, riktig, det er nr til banken i utlandet eller i Norge om du skal betale fra utlandet til norge

Skrevet

Hver bank har sin SWIFTkode. Den må være 8- eller 11-sifret. Dessuten må du ha et IBAN-nummer; det er et langt kontonummer som begynner med en landkode (NO, SE, DK osv.)

I fjor fikk vi (på jobben) til nød betale uten disse kodene, men da måtte vi ha fullstendig navn og adresse på den utenlandske banken. SWIFT skulle bli obligatorisk, men jeg husker ikke fra hvilken dato (har ikke betalt noe til utlandet verken på jobb eller hjemme på månedsvis).

USA og enkelte andre fjerne land hadde/har ikke disse standardnumrene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...