Gå til innhold

Hvordan regulere stoffskiftet?

Gjest takk for svar på mitt spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan sørge for at det er bra?

Jeg har hørt at blodprøven legen tar ikke er god nok. Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir sjelden bra av blodprøver....:-)

Den beste måten å finne det ut på er å finne seg en riktig dose - da bruker man både blodprøve og allmenntilstand som målekriterie for dosering av Levaxin.Dette kan jo ta et par år....

Skrevet

Selvssagt er ikke en blodprøve noe annet enn en test, ingen behandling.

Men legen bør jo gi deg råd om hvordan regulere stoffskiftet da. Medisiner og/eller kosthold/diett er vel et stikkord.

Skrevet

Selvssagt er ikke en blodprøve noe annet enn en test, ingen behandling.

Men legen bør jo gi deg råd om hvordan regulere stoffskiftet da. Medisiner og/eller kosthold/diett er vel et stikkord.

Det jeg skrev kan visst misforstås. Jeg vet at en blodprøve ikke er nok, men jeg har hørt at blodprøven ikke er god nok: altså ikke viser ALT.

Skrevet

Man blir sjelden bra av blodprøver....:-)

Den beste måten å finne det ut på er å finne seg en riktig dose - da bruker man både blodprøve og allmenntilstand som målekriterie for dosering av Levaxin.Dette kan jo ta et par år....

Jeg har hørt at blodprøven ikke viser ALT, altså at den være ok men at man alikevel kan ha problemer med stoffskiftet.

Skrevet

Jeg har hørt at blodprøven ikke viser ALT, altså at den være ok men at man alikevel kan ha problemer med stoffskiftet.

Ja, det er riktig. Det finnes klinikker som utfører utvidete tester - mener å ha lest om det her : http://www.xlpluss.no/thyroforum/ du må nesten lete litt.

Skrevet

Det jeg skrev kan visst misforstås. Jeg vet at en blodprøve ikke er nok, men jeg har hørt at blodprøven ikke er god nok: altså ikke viser ALT.

Se svaret fra Flisa. Ja, det finnes flere tester, og ikke alle leger er like flinke på dette med verdier som er i grenseland, og ofte tar de for få tester ift.stoffskifte. Og som flisa sier, du finner info om det på det forumet. Finner du det ikke der, så kan du kanskje forsøke å poste et spørsmål på det forumet, der har du jo mange som har personlig erfaring med sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...