Gå til innhold

Lungebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

Hvor lang tid må man beregne at det tar før man blir helt frisk etter en lungebetennelse?

Feberen går jo over etter en stund selvsagt, men når kan en forvente at smertene i brystet/elendig kondisjon gir seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg hadde lungebetennelse sist, for 3 år siden, tok det over to måneder før jeg følte meg bra. Måtte ha to antibiotikakurer, var en hard nøtt å knekke.

Mulig det er en av grunnene? Antibiotika henger jo i en stund, det også.

Hvor lenge har du vært syk?

Gjest Calóni
Skrevet

Da jeg hadde lungebetennelse sist, for 3 år siden, tok det over to måneder før jeg følte meg bra. Måtte ha to antibiotikakurer, var en hard nøtt å knekke.

Mulig det er en av grunnene? Antibiotika henger jo i en stund, det også.

Hvor lenge har du vært syk?

Jeg fikk symptomene for ganske nøyaktig to uker siden. Hadde oppimot 40 i feber noen dager, men slapp sykehusinnleggelse ettersom jeg drakk nok.

Siste dag på antibiotika var i går, så jeg er spent på om det blusser opp igjen. Jeg har vært feberfri lenge, men man vet jo aldri. Skal prøve meg tilbake på jobb igjen nå, men er ikke sikker på hvordan det går :/

Skrevet

Jeg fikk symptomene for ganske nøyaktig to uker siden. Hadde oppimot 40 i feber noen dager, men slapp sykehusinnleggelse ettersom jeg drakk nok.

Siste dag på antibiotika var i går, så jeg er spent på om det blusser opp igjen. Jeg har vært feberfri lenge, men man vet jo aldri. Skal prøve meg tilbake på jobb igjen nå, men er ikke sikker på hvordan det går :/

Om du må på jobb, bør du ihvertfall ta det rolig, og ikke anstrenge deg noe. Ikke å spøke med.

Har hatt 11 lungebetennelser i mitt liv, så dette vet jeg litt om..

God bedring!

Gjest Calóni
Skrevet

Om du må på jobb, bør du ihvertfall ta det rolig, og ikke anstrenge deg noe. Ikke å spøke med.

Har hatt 11 lungebetennelser i mitt liv, så dette vet jeg litt om..

God bedring!

Jobber i helsesektoren, så det blir vel ikke noe avslappende, tenker jeg ;) Men går det ikke bra, så får jeg jo bare ta ut en ny sykemelding, ikke noe å gjøre med det.

-11- lungebetennelser? Det er jo ikke spesielt vanlig at voksne, friske mennesker får det i det hele tatt :o

Jeg har hatt det en gang før, da jeg var liten.

Skrevet

Jobber i helsesektoren, så det blir vel ikke noe avslappende, tenker jeg ;) Men går det ikke bra, så får jeg jo bare ta ut en ny sykemelding, ikke noe å gjøre med det.

-11- lungebetennelser? Det er jo ikke spesielt vanlig at voksne, friske mennesker får det i det hele tatt :o

Har man først hatt lungebetennelse en gang eller to, får man det lettere igjen, virker det som. Særlig om kroppen f.eks. er svekket av annen sykdom.

Gjest Calóni
Skrevet

Har man først hatt lungebetennelse en gang eller to, får man det lettere igjen, virker det som. Særlig om kroppen f.eks. er svekket av annen sykdom.

Ja, det kan se ut som om bouenas har trukket det korteste strået!

Det er 18 år siden sist jeg hadede det, så jeg ser foreløpig ikke noe særlig mønster i det :P

Dessuten er det en annen type lungebetennelse jeg har (hatt) nå.

Skrevet

11, ja.. 7 av dem som barn.

Det er nok litt som fresja sier, at man lettere får det igjen. Pluss at det kanskje er et ledd i en annen sykdom jeg har, som går på bindevevet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...