Gå til innhold

Min far fikk anafylaktisk sjokk i går

Anbefalte innlegg

Gjest fast, doler, anonym i dag
Skrevet

I går fortalte min far meg en skremmende historie. Han er i sekstiåra. Følte en slags opphovning i munnen, gikk for å se i speilet. mens han dser i speilet, ser han hvordan tungen hovner opp og blir større og større på sekunder. Spesielt på den ene siden. Springer ut i bilen og raser til legesenter i nærheten. legen kommer ut og gir ham øyeblikkelig en sprøyte i baken, anafylaktisk sjokk.

Han var oppriktig redd han skulle kovne, og legen sa det var bra han hadded vært så nært og kommet så umiddelbart. Det kunne gått galt.

Så har han saumfart hva han spiste. Hva utløste dette? Lefse med kanel og sukker. Jordbærsyltetøy.Hjemmelaget.Brød.Kirsebær noen hadde med seg som var på besøk. Fisherman(dropsene) Alt dette har han spist i uminnelige tider.

Noen kommentarer? Jeg er ganske redd han skal få det igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville trodd det var kirsebær.

Har selv opplevd dette, da ved at jeg spiste fersken. Har etterpå tatt allergitest for det, og får bare negativt svar. Allergologen mener at det kan være en kryssallergi fordi jeg har pollenallergi, og at jeg dermed blir overfølsom mot fersken og all annen frukt/bær med stein i i pollensesongen.

Det behøver ikke å være bæret, men jeg ville nok vært svært forsiktig med alt som har stein inni.

Skrevet

Han kan ikke ha fått et vepsestikk på tunga da?

Ellers blir man bare allergisk mot ting man har spist før. Ville nok ha spist alt han spiste i dag med forsiktighet senere, for kanskje å finne ut om det var noe av det han reagerte på.

Han kan få medisin til å ha med seg hvis dette skjer flere ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...