Gjest fast, doler, anonym i dag Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 I går fortalte min far meg en skremmende historie. Han er i sekstiåra. Følte en slags opphovning i munnen, gikk for å se i speilet. mens han dser i speilet, ser han hvordan tungen hovner opp og blir større og større på sekunder. Spesielt på den ene siden. Springer ut i bilen og raser til legesenter i nærheten. legen kommer ut og gir ham øyeblikkelig en sprøyte i baken, anafylaktisk sjokk. Han var oppriktig redd han skulle kovne, og legen sa det var bra han hadded vært så nært og kommet så umiddelbart. Det kunne gått galt. Så har han saumfart hva han spiste. Hva utløste dette? Lefse med kanel og sukker. Jordbærsyltetøy.Hjemmelaget.Brød.Kirsebær noen hadde med seg som var på besøk. Fisherman(dropsene) Alt dette har han spist i uminnelige tider. Noen kommentarer? Jeg er ganske redd han skal få det igjen. 0 Siter
Signaturelle Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Jeg ville trodd det var kirsebær. Har selv opplevd dette, da ved at jeg spiste fersken. Har etterpå tatt allergitest for det, og får bare negativt svar. Allergologen mener at det kan være en kryssallergi fordi jeg har pollenallergi, og at jeg dermed blir overfølsom mot fersken og all annen frukt/bær med stein i i pollensesongen. Det behøver ikke å være bæret, men jeg ville nok vært svært forsiktig med alt som har stein inni. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Han kan ikke ha fått et vepsestikk på tunga da? Ellers blir man bare allergisk mot ting man har spist før. Ville nok ha spist alt han spiste i dag med forsiktighet senere, for kanskje å finne ut om det var noe av det han reagerte på. Han kan få medisin til å ha med seg hvis dette skjer flere ganger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.