Gå til innhold

sykdom blandt dere bhg-ansatte

Anbefalte innlegg

Gjest aaaatsjoo!
Skrevet

Hvor ofte er det vanlig å bli syk når man jobber i barnehage? Jeg blir ikke så dorlig at jeg må være hjemme, men jeg går mye å hangler. Det er slitsomt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følte at jeg fikk ALT som gikk i barnehagen til tider, ja... Og JA, man blir sliten av å være konstant litt smådårlig...

For meg var løsningen å bli gravid ;) Da var jeg plutselig veldig frisk, og fikk ingenting...

Men man kan jo ikke være det konstant heller, da... Hehe...

Gjest Persille
Skrevet

Det varierer fra person til person.

Jeg har hatt én som fikk alt og ble skikkelig skikkelig dårlig igjen og igjen. Og så har jeg én som ikke "tålte" noe særlig og ble veldig syk av veldig lite - i den forstand at h*n sykemeldte seg ved de minste bakterieinfeksjoner, og så har jeg seks som ikke har vært borte en eneste dag.

Men i snitt ligger sykefraværet i bhg på 11%, og det er skyhøyt ifht andre arb.plasser.

Skrevet

Det varierer fra person til person.

Jeg har hatt én som fikk alt og ble skikkelig skikkelig dårlig igjen og igjen. Og så har jeg én som ikke "tålte" noe særlig og ble veldig syk av veldig lite - i den forstand at h*n sykemeldte seg ved de minste bakterieinfeksjoner, og så har jeg seks som ikke har vært borte en eneste dag.

Men i snitt ligger sykefraværet i bhg på 11%, og det er skyhøyt ifht andre arb.plasser.

Sykemeldte h*n seg hvis det var bakterieinfeksjoner selv om h*n ikke var syk?

Gjest Persille
Skrevet

Sykemeldte h*n seg hvis det var bakterieinfeksjoner selv om h*n ikke var syk?

Vel, det handler vel mer om definisjonen av syk.

Subjektivt og ut fra _mitt_ syn, så er man ikke syk når man har en vanlig forkjølelse. Det har alle noen ganger i løpet av vinteren, man er litt snørrete, hoster litt, etc.

Jeg mener det fint går an å gå på jobb da, og gjør det selv i tillegg til at jeg sender Billa i bhg om hun er sånn. Om jeg skulle holdt henne hjemme hver gang hun hostet eller var litt snørre måtte jeg omtrent være hjemmeværende et halvår på vinterstid.

Når man er tett i nesen, hodet, brystet, hoster kraftig osv - så er det selvfølgelig en helt annen sak.

Det er jo forskjell på folk, noen blir hjemme for veldig lite - andre går på jobb selv når de burde ha holdt sengen for lengst.

Jeg foretrekker en mellomting både av meg selv, kolleger og ansatte :)

Skrevet

Jeg blir aldri syk *bankibordet*, ikke heller i begynnelsen da jeg startet å jobbe i barnehave. Noe smått har jeg plukket opp, men aldri vært borte på grunn av det!

Skrevet

Vel, det handler vel mer om definisjonen av syk.

Subjektivt og ut fra _mitt_ syn, så er man ikke syk når man har en vanlig forkjølelse. Det har alle noen ganger i løpet av vinteren, man er litt snørrete, hoster litt, etc.

Jeg mener det fint går an å gå på jobb da, og gjør det selv i tillegg til at jeg sender Billa i bhg om hun er sånn. Om jeg skulle holdt henne hjemme hver gang hun hostet eller var litt snørre måtte jeg omtrent være hjemmeværende et halvår på vinterstid.

Når man er tett i nesen, hodet, brystet, hoster kraftig osv - så er det selvfølgelig en helt annen sak.

Det er jo forskjell på folk, noen blir hjemme for veldig lite - andre går på jobb selv når de burde ha holdt sengen for lengst.

Jeg foretrekker en mellomting både av meg selv, kolleger og ansatte :)

"Jeg foretrekker en mellomting både av meg selv, kolleger og ansatte :)"

Den holdningen har jeg også. Folk definerer sykdom forskjellig ja. Selv mener jeg heller ikke forkjølelse er sykdom nok til å bli hjemme fra jobben (unntaket er hvis man jobber med mat og nyser hele tiden -gjestene synes nok ikke det er så morsomt med en servitør som nyser i maten deres).

Selv definerer jeg meg selv som syk nok til å bli hjemme hvis det er slitsomt å holde seg oppreist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...