Signaturelle Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Har en jobbhverdag hvor jeg står mer eller mindre hele dagen og bruker armene mye. Ikke tungt arbeid fysisk sånn sett, men mye bevegelser. Omtrent daglig blir jeg veldig øm midt mellom skulderbladene - så ille at jeg nesten får krampe. Noen som har noen gode råd? 0 Siter
bouenas Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Er du frisør? Kjente ihvertfall igjen beskrivelsen. Du kan jo uansett strekke og tøye innimellom, når/hvis du har 5 min. til rådighet. Ellers er jo trening utenom veldig bra. Fysioterapi, om smertene er i ferd med å "sette" seg. 0 Siter
Signaturelle Skrevet 18. august 2006 Forfatter Skrevet 18. august 2006 Er du frisør? Kjente ihvertfall igjen beskrivelsen. Du kan jo uansett strekke og tøye innimellom, når/hvis du har 5 min. til rådighet. Ellers er jo trening utenom veldig bra. Fysioterapi, om smertene er i ferd med å "sette" seg. Nei, ikke frisør, men bevegelsene likner kanskje:) Kjennes som det er en slags knute der, har veldig lett for å få kink der også. Burde kanskje tatt meg en tur til en massør eller noe 0 Siter
bouenas Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Nei, ikke frisør, men bevegelsene likner kanskje:) Kjennes som det er en slags knute der, har veldig lett for å få kink der også. Burde kanskje tatt meg en tur til en massør eller noe Ja, bedre å være føre var enn etter snar ;-) Værre å bli kvitt smertene om de blir kroniske. God bedring! 0 Siter
Gemini Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Trener du? Siden du har fått såpass med plager, så bør du nok få satt opp et treningsopplegg av fysioterapeut. Bare massasje vil kun hjelpe en liten stund, men om du ikke gjør noen endring, enten i jobbsituasjonen, eller gjennom trening, så vil problemet bare komme tilbake. Om du trener vil du både få styrket muskulaturen i området, og også løsne spenninger som setter seg. Men som sagt, hvis du ikke vet hva slags trening som er det rette i forhold til plagene dine, så bør du få kyndig hjelp til å sette opp et treningsprogram. Kanskje kan svømming eller vanngym (i varmt bassseng) være heldig for deg. Men spør noen som har greie på dette. 0 Siter
Signaturelle Skrevet 18. august 2006 Forfatter Skrevet 18. august 2006 Trener du? Siden du har fått såpass med plager, så bør du nok få satt opp et treningsopplegg av fysioterapeut. Bare massasje vil kun hjelpe en liten stund, men om du ikke gjør noen endring, enten i jobbsituasjonen, eller gjennom trening, så vil problemet bare komme tilbake. Om du trener vil du både få styrket muskulaturen i området, og også løsne spenninger som setter seg. Men som sagt, hvis du ikke vet hva slags trening som er det rette i forhold til plagene dine, så bør du få kyndig hjelp til å sette opp et treningsprogram. Kanskje kan svømming eller vanngym (i varmt bassseng) være heldig for deg. Men spør noen som har greie på dette. Takk for godt råd - har egentlig tenkt på å begynne å svømme, det er jo godt for mye forskjellig 0 Siter
Gemini Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Takk for godt råd - har egentlig tenkt på å begynne å svømme, det er jo godt for mye forskjellig Jeg er jo ingen ekspert av noe slag, men vil tro at det hjelper for muskulatur i øvre del av rygg, og skuldre/nakke. 0 Siter
frosken Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Kontakt en fysioterapeut med viderutdanning i manuell terapi. Vedkommende vil kunne se på bevegeligheten i øvre delen av ryggen, og hjelpe deg både med evt. behandling samt sette opp et treningsprogram slik at du får styrket aktuell muskulatur. Det er mange treningsformer som i tillegg vil være bra, men jeg ville vært forsiktig med brystsvømming da dette ofte kan utløse smerter i både rygg og nakke. Vanngym og ryggsvømming er derimot gode treningsformer, det samme gjelder en haug med andre mer og mindre spennende måter å bruke kroppen aktivt på:-) 0 Siter
Signaturelle Skrevet 18. august 2006 Forfatter Skrevet 18. august 2006 Kontakt en fysioterapeut med viderutdanning i manuell terapi. Vedkommende vil kunne se på bevegeligheten i øvre delen av ryggen, og hjelpe deg både med evt. behandling samt sette opp et treningsprogram slik at du får styrket aktuell muskulatur. Det er mange treningsformer som i tillegg vil være bra, men jeg ville vært forsiktig med brystsvømming da dette ofte kan utløse smerter i både rygg og nakke. Vanngym og ryggsvømming er derimot gode treningsformer, det samme gjelder en haug med andre mer og mindre spennende måter å bruke kroppen aktivt på:-) Takk skal du ha 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.