Gå til innhold

Er Kontrakten bindende?

Anbefalte innlegg

Gjest bærtur
Skrevet

Har en kontrakt på jobb som det har blitt skrevet feil årstall på.

Den skulle utgå i 2006 og så står det 2008.

Arbeidsgiver sier det står feil.

Er ikke en kontrakt bindende når den er underskrevet av begge parter?

Eller kan arbeidsgiver skrive nytt årstall på kontrakten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du viste om feilen da du skrev under tror jeg ikke at du kan kreve to år til på jobben. Jamen om jeg vet hvordan du står rent juridisk, men det høres litt rart ut at ingen la merke til feilen ved underskrift.

Gjest bærtur
Skrevet

Hvis du viste om feilen da du skrev under tror jeg ikke at du kan kreve to år til på jobben. Jamen om jeg vet hvordan du står rent juridisk, men det høres litt rart ut at ingen la merke til feilen ved underskrift.

Det sto xx.xx.08 istedet for xx.xx.06 så det var egentlig ikke så lett å se.

Jeg så det først etter at kontrakten var egentlig ferdig.

Skrevet

Dersom både du og arbeidsgiver er klar over at det er 2006 som skal stå, så vil ikke du kunne bruke feilskrifte for å tvinge deg til jobb i 2 år til.

Skrevet

Det avgjørende er hva dere mente å skrive mht til varighet. Her virker det som om dere begge mente å inngå en kontrakt som skulle utløpe i 2006, og da spiller det ingen rolle at det ved en feil har blitt skrevet2008.

Skrevet

Da viste du på forhånd at det var 06 som egentlig skulle stå og jeg tror du står svakt å kreve noe.

Skrevet

Men du visste vel at det egentlig skulle ha stått '06? Så tror jeg ikke du har mye å å på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...