Gjest ta doktorgrad Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Noen som vet forskjellen på å ta doktorgrad i Norge og utlandet. Hva med stipendiatstillinger? 0 Siter
Gjest Doktorandinnen Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Jeg vet ikke hva du mener med "forskjellen". Hvis du mener praktisk og økonomisk, så er stipendiatstillinger i Norge bedre betalt enn i mange andre land. Hvis du skal ta doktorgrad i utlandet, så kan du enten søke en stilling der og få lønn derfra, eller du kan ha med deg et stipend hjemmefra, f.eks. fra Norges Forskningsråd. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Jeg vet ikke hva du mener med "forskjellen". Hvis du mener praktisk og økonomisk, så er stipendiatstillinger i Norge bedre betalt enn i mange andre land. Hvis du skal ta doktorgrad i utlandet, så kan du enten søke en stilling der og få lønn derfra, eller du kan ha med deg et stipend hjemmefra, f.eks. fra Norges Forskningsråd. Jeg hørte, da jeg jobbet ved juridisk fak. på universitetet, om folk i tyskland som satt og skrev doktorgradsavhandnlinger uten så mye som ett øre i støtte. "......................................" 0 Siter
Gjest Doktorandinnen Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Jeg hørte, da jeg jobbet ved juridisk fak. på universitetet, om folk i tyskland som satt og skrev doktorgradsavhandnlinger uten så mye som ett øre i støtte. "......................................" Ja, men det finnes da folk i Norge som skriver doktoravhandlinger uten støtte også. Jeg har faktisk tatt et år av doktorgraden i Tyskland, og vet at folk blir ansatt i stipendiatstillinger der også, med ganske greie vilkår. 0 Siter
Prozak Skrevet 18. august 2006 Skrevet 18. august 2006 Ja, men det finnes da folk i Norge som skriver doktoravhandlinger uten støtte også. Jeg har faktisk tatt et år av doktorgraden i Tyskland, og vet at folk blir ansatt i stipendiatstillinger der også, med ganske greie vilkår. Ok, jeg fikk bare inntrykk av at de ikke hadde støtteordninger á la stipendiater der. Dette er imidlertid 11-12 år siden, og jeg kan ha oppfattet feil. "........................................." 0 Siter
Gjest andori den eldre Skrevet 19. august 2006 Skrevet 19. august 2006 Forget it. None of you nincompoops are in the neigbourhood of being qualifies for a doctorate anyhow! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.