Gå til innhold

Doktorgrad

Anbefalte innlegg

Gjest ta doktorgrad
Skrevet

Noen som vet forskjellen på å ta doktorgrad i Norge og utlandet. Hva med stipendiatstillinger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Doktorandinnen
Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med "forskjellen". Hvis du mener praktisk og økonomisk, så er stipendiatstillinger i Norge bedre betalt enn i mange andre land. Hvis du skal ta doktorgrad i utlandet, så kan du enten søke en stilling der og få lønn derfra, eller du kan ha med deg et stipend hjemmefra, f.eks. fra Norges Forskningsråd.

Skrevet

Jeg vet ikke hva du mener med "forskjellen". Hvis du mener praktisk og økonomisk, så er stipendiatstillinger i Norge bedre betalt enn i mange andre land. Hvis du skal ta doktorgrad i utlandet, så kan du enten søke en stilling der og få lønn derfra, eller du kan ha med deg et stipend hjemmefra, f.eks. fra Norges Forskningsråd.

Jeg hørte, da jeg jobbet ved juridisk fak. på universitetet, om folk i tyskland som satt og skrev doktorgradsavhandnlinger uten så mye som ett øre i støtte.

"......................................"

Gjest Doktorandinnen
Skrevet

Jeg hørte, da jeg jobbet ved juridisk fak. på universitetet, om folk i tyskland som satt og skrev doktorgradsavhandnlinger uten så mye som ett øre i støtte.

"......................................"

Ja, men det finnes da folk i Norge som skriver doktoravhandlinger uten støtte også.

Jeg har faktisk tatt et år av doktorgraden i Tyskland, og vet at folk blir ansatt i stipendiatstillinger der også, med ganske greie vilkår.

Skrevet

Ja, men det finnes da folk i Norge som skriver doktoravhandlinger uten støtte også.

Jeg har faktisk tatt et år av doktorgraden i Tyskland, og vet at folk blir ansatt i stipendiatstillinger der også, med ganske greie vilkår.

Ok, jeg fikk bare inntrykk av at de ikke hadde støtteordninger á la stipendiater der. Dette er imidlertid 11-12 år siden, og jeg kan ha oppfattet feil.

"........................................."

Gjest andori den eldre
Skrevet

Forget it.

None of you nincompoops are in the neigbourhood of being qualifies for a doctorate anyhow!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...