Gå til innhold

united 93- sett den

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst er filmen blottet for alt som heter sentimentalitet.Det er heller ikke satt fokus på noen særlig spessielle hovedpersoner stor grad. Det er ikke dannet "spielberg" trist musikk for å vekke sentimentalitet.

Det føles som å se et dokumentardrama. Det var grusomt. Tortur å se filmen. Endel sier den ikke inneholder mye blod og brutalitet. Jeg føler det var endel scener i den som var så utrolige sterke og vonde å se på at jeg måtte holde for øynene. Det så så fryktelig ekte ut på en måte.

Og å se hvor nervøse og edgy og redde også terrorist djevlene er. Det er mye uskkerhet og mye kaos også blant de. Men likevel dreper de passasjerer og gjør jobben sin. Og arabiske sitater fra koranen og allu akbar og sånt og syn av kaprerne når de ber og at ja ISLAM er endel av grunnlaget til at en slik tragedie kan skje.

Og forskjellen mellom passarsjerene og terroristene. De sier "inch allah og allah akbar når de dreper en flyvertinne som har trygdet om sitt eget liv. Så har vi passasjerene som ringer hjem til familien sin og sier sine siste farvel. og som ber fader vår stille.

Det var mange helter på united 93. Som beroliget hverandre. som forsøkte å trøste sine medpassasjerer.Som tilbydde førstehjelp. Som til og med hjalp flyvertinnene og ta sitt ansvar. Som var rede til å melde seg frivillit til å være første angripende mot terroristene som de antar har en bombe..

det er svært mye fra det som skjer på bakken fra FDA , NORAD og kaos er det. Ingen kan ta ansvar , utveksle informasjon effektiv. Så sånn sett er det kritikk mot at et slikt angrep på amerikansk jord kom totalt uforventet og det ble taklet på en dårlig måte en lang stund.

Filmingen i flyet er gjort med et lite kamera tror jeg. Så når det er slossing etc kan man ofte bare se masse hender og armer og bein og kropper og blod og skrik og hyl. Og når flyet stuper dypt ned er det som om man selv er med .

Når filmen sluttet og teksten kom om at så og så mange fly ble kapret og endel fakta om den dagen gikk ingen. Alle ble sittende. Og svært gråt åpenlys. Og de gråt også når de var ute av kinoen.Jeg var ikke noe unntak.

så skulle jeg ta taxi hjem. Bare måtte komme meg hjem og fikk en norsk sjåfør . Og jeg sa jeg hadde sett united 93. Og n oe av det første han kommer med er amerikansk propaganda og at de skøyt ned flyet. Ble irritert. Og satt på mp3 spillern isteden

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, er dette den nye filmen om 9/11?

En av to, visstnok. Denne er om det flyet som styrtet på et jorde, hvor passasjerene sloss mot kaprerne. Det kommer også en som heter World Trade Center, som handler om tårnene (obviously;).

*tusler til sengs* :)

Skrevet

En av to, visstnok. Denne er om det flyet som styrtet på et jorde, hvor passasjerene sloss mot kaprerne. Det kommer også en som heter World Trade Center, som handler om tårnene (obviously;).

*tusler til sengs* :)

Det som styrtet i Pennsylvania?

Eller husker jeg feil?

Skrevet

Det som styrtet i Pennsylvania?

Eller husker jeg feil?

Ja, det var vel noe sånt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...