Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at man må være registrert som foretak i Brønnøysundsregisteret for å kunne registrere et .no - domene.

Men er det noe regler for innholdet? Må det samsvare med firmaet som domenenavnet er registrert på, eller kan man legge ut hjemmesider og hva som helst?

Jeg har tenkt å legge ut en oversiktsside som linker videre til både firmapresentasjon av det firmaet domenet er registrert på, og diverse hjemmesider i familien. Gjør jeg da noe som er i strid med .no - regler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt noe om at man må være registert for å få seg et .no domene. Det tror jeg altså ikke du må.

Skrevet

Aldri hørt noe om at man må være registert for å få seg et .no domene. Det tror jeg altså ikke du må.

Skrevet

Nei, det er det ikke regler for, reglene går kun på selve navnet:

Søkerorganisasjonen erklærer herved at registrering og/eller bruk av navnet som søkes registrert

* ikke er i strid med gjeldende navnepolitikk. Søker plikter å følge den til enhver tid gjeldene navnepolitikk. Navnepolitikken er tilgjengelig på http://www.norid.no/navnepolitikk.html.

* etter søkers kunnskap ikke medfører urettmessige inngrep i tredjemanns registrerte eller uregistrerte rettigheter til navnet.

* ikke er i strid med norsk eller internasjonal rett.

* ikke uberettiget gir inntrykk av å angå offentlig forvaltning eller myndighetsutøvelse.

(sitat egenerklæring)

Skrevet

Søkerorganisasjonen erklærer herved at registrering og/eller bruk av navnet som søkes registrert

* ikke er i strid med gjeldende navnepolitikk. Søker plikter å følge den til enhver tid gjeldene navnepolitikk. Navnepolitikken er tilgjengelig på http://www.norid.no/navnepolitikk.html.

* etter søkers kunnskap ikke medfører urettmessige inngrep i tredjemanns registrerte eller uregistrerte rettigheter til navnet.

* ikke uberettiget gir inntrykk av å angå offentlig forvaltning eller myndighetsutøvelse.

(sitat egenerklæring)

Grr for DOLs manglende paragrafformatering... Forhåpentligvis litt mer lesbart:

Skrevet

Joda. Og de var inntil nylig mange ganger dyrere enn .com etc. domener. Nå er det vel bare _litt_ dyrere hos de fleste registrarer, tror jeg.

"........................................"

Skrevet

(sitat egenerklæring)

Ok. Takk for svar :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...