Gå til innhold

JIPPI!!!!! ENDELIG!!!! FRI FRA ALT DRITTEN!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• Prozak

7

• Sofline

4

• Mista nikket

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Enig! får håpe forbudet blir varig etter halvåret har gått.

Det er ikke noe bedre om norsk tipping styrer det, de har mange nok offer fra før de også.

Neste skritt er forbud mot tv-reklame fra norsk tipping.

Skrevet

Enig! får håpe forbudet blir varig etter halvåret har gått.

Det er ikke noe bedre om norsk tipping styrer det, de har mange nok offer fra før de også.

Neste skritt er forbud mot tv-reklame fra norsk tipping.

Neste gang går polet. Tenk så mange alkoholikere det finnes.

Skrevet

Veldig bra! Når man vet at opp mot 90% av spilleinntektene kommer fra spilleavhengige.

Skrevet

Det blir noe helt annet. 90% av Omsetningen på Vinmonopolet kommer ikke fra alkoholikere.

Skrevet

Det blir noe helt annet. 90% av Omsetningen på Vinmonopolet kommer ikke fra alkoholikere.

Det er så, men når en tenker på all den skaden alkoholen gjør med kroppen + alle de lidelsene familien til alkoholikerene har så blir det litt feil for meg.

Skrevet

Det er så, men når en tenker på all den skaden alkoholen gjør med kroppen + alle de lidelsene familien til alkoholikerene har så blir det litt feil for meg.

Det blir enda mer feil om de skal drikke MER hjemmebrent og smuglersprit. Spilleautomater finnes (enda) ikke på det svarte markedet.

Skrevet

Det blir enda mer feil om de skal drikke MER hjemmebrent og smuglersprit. Spilleautomater finnes (enda) ikke på det svarte markedet.

Nei, man må helt inn på internett for å finne spilleautomater...

Skrevet

Helt okay for meg, forby all alkohol også, hvem trenger det?

Jeg kunne godt ha ofret alkoholen for å redde rusavhengige.

Alkohol er løsmidler, gift med andre ord.

Skrevet

Nei, man må helt inn på internett for å finne spilleautomater...

Men et sted må man begynne?

Skrevet

Jammen meg på tide! Håper det blir for evig og alltid

Skrevet

Da får vi håpe at staten sponser alle de frivillige organisasjonene slik som Røde Kors, NHF slik at de ikke går konk.

Skrevet

Da får vi håpe at staten sponser alle de frivillige organisasjonene slik som Røde Kors, NHF slik at de ikke går konk.

Ja, la oss spytte enda mer penger inn i millionlønningen og filmstjernevillaen til røde kors direktøren :-/

"........................................."

Skrevet

Ja, la oss spytte enda mer penger inn i millionlønningen og filmstjernevillaen til røde kors direktøren :-/

"........................................."

Nja, jeg vet at NHF er ganske avhengig av inntektene i hvert fall.

Skrevet

Nja, jeg vet at NHF er ganske avhengig av inntektene i hvert fall.

Å ja - avhengig av inntekten er de selvfølelig. Jeg sier jo ikke at dette er svindel; Jeg har bare veldig lite respekt for at det å være leder for Røde Kors skal lønnes slik at man blir rik av det. Da gir jeg heller penger til Frelsesarmeen, hvor stort sett alt av lønninger ligger under det tilsvarende andre steder.

"....................................."

Skrevet

the nanny state slår til igjen.

herre jemini.

Da må vi forby alkohol og usunn mat må rasjoneres og hmm.

Å forby alt fordi noen kan bli avhengig av det er jeg ikke enig i . Men vi får de idiot politikerne vi fortjener

Skrevet

Men et sted må man begynne?

Min mening er at avhengighetsproblematikk er mye mer komplisert enn bare å bli avhengig av spilleautomater,alkohol etc og lignende.

Det er ofte bakenforliggende årsaker. Folk som har problemer i utgangspunktet som søker en slags substitutt i forbindelse med rusmidler eller spilleautomater.

Altså at spilleautomatene,alkohol.narko , forby kvinner for sexavhengige?. Det er symptomer på et bakenforliggene problem. Og er helt feil. Tror noe av grunnen til at mange sliter med å holde seg rusfri er at tilbudet ofte ensidig fokuserer på "narkoen" etc som problemet. OG de får avvenning og hjelp og alt det der. Men så har de sammensatte problemer som kanskje var endel av årsakene til at de fikk rusproblemer og de havner fort utpå igjen. Så er det også lett å erstatte spilleautomater ,med alkohol , tv, internett, mat ,sex. Folk blir avhengig av ALT mulig rart. Og det er ikke fordi mat er så sinnsykt godt eller spille automater så gøy tror jeg. Men fordi de har problemer og evt et tomt liv som de må fylle med noe i utgangspunktet.

Skrevet

the nanny state slår til igjen.

herre jemini.

Da må vi forby alkohol og usunn mat må rasjoneres og hmm.

Å forby alt fordi noen kan bli avhengig av det er jeg ikke enig i . Men vi får de idiot politikerne vi fortjener

Hvis det er tilfellet at over 70.000 personer i Norge har alvorlige problemer med spilleavhengighet, så er det faktisk grunn nok. Jeg er for minst mulig reguleringer av denne typen - men det teller faktisk mer hvis så mange ødelegger sine egne og sine nærmestes liv p.g.a dette. Dette er kun en måling av konsekvenser, og en avgjørelse som ideellt sett ikke burde være nødvendig. Men verden er sjelden særlig ideell.

Skal man si til folk som får nervesammenbrudd, alvorlige depresjoner etc., at de får skylde seg selv også? Skal vi si til narkomane at de får ta skylden selv (ja, selvfølgelig har man et grunnleggende ansvar for seg selv), og at de som leverer stoffene skal være uskyldige?

Og når man hører svin som denne automatkongen som går ut og latterliggjør spilleavhengige, og sier de får skylde seg selv etc., så applauderer jeg ethvert tiltak som får slikt menneskelig søppel til å gå konkurs.

"......................................."

Skrevet

Veldig bra! Når man vet at opp mot 90% av spilleinntektene kommer fra spilleavhengige.

Faen! Ikke si at vi er enige HER OGSÅ?!?!?! *Graver frem mauseren fra kjelleren*

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...