Gå til innhold

JIPPI!!!!! ENDELIG!!!! FRI FRA ALT DRITTEN!

Anbefalte innlegg

Gjest Hilsen en spilleavhengig!
Skrevet

Min mening er at avhengighetsproblematikk er mye mer komplisert enn bare å bli avhengig av spilleautomater,alkohol etc og lignende.

Det er ofte bakenforliggende årsaker. Folk som har problemer i utgangspunktet som søker en slags substitutt i forbindelse med rusmidler eller spilleautomater.

Altså at spilleautomatene,alkohol.narko , forby kvinner for sexavhengige?. Det er symptomer på et bakenforliggene problem. Og er helt feil. Tror noe av grunnen til at mange sliter med å holde seg rusfri er at tilbudet ofte ensidig fokuserer på "narkoen" etc som problemet. OG de får avvenning og hjelp og alt det der. Men så har de sammensatte problemer som kanskje var endel av årsakene til at de fikk rusproblemer og de havner fort utpå igjen. Så er det også lett å erstatte spilleautomater ,med alkohol , tv, internett, mat ,sex. Folk blir avhengig av ALT mulig rart. Og det er ikke fordi mat er så sinnsykt godt eller spille automater så gøy tror jeg. Men fordi de har problemer og evt et tomt liv som de må fylle med noe i utgangspunktet.

Der tar du feil! I min familie er det mye alkoholisme, spesielt på min fars side og han er også det.

Fare for avhengighet av noe, sies å kunne være genetisk.

Noe som kan stemme i mitt tilfelle.

Før automatspilling, var jeg ikke avhengig av NOE. Jeg er avholds menneske og har i grunn aldri brydd meg om ting som gir meg noe rush.

Men så spillte jeg en gang helt uskyld og vant 2000 kr. Etter det har det vært nedenom og hjem.

Jeg har gått til psykolog og jobbet med avhengigheten.

Jeg kan være spillefri i månedsvis, så få en nedtur og spille døgnet rundt i en uke, bruke opp flere tusen.

Til jeg ikke har mer penger igjen.

Jeg er så innmari drittlei av "skjerp deg" maset.

Jeg var i utlandet på ferie, der var det ikke EN FORBANNA spillemaskin. IKKE EN!

Hvis andre land klarer seg uten, så må vel pokker Norge klare seg uten det også!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• Prozak

7

• Sofline

4

• Mista nikket

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Min mening er at avhengighetsproblematikk er mye mer komplisert enn bare å bli avhengig av spilleautomater,alkohol etc og lignende.

Det er ofte bakenforliggende årsaker. Folk som har problemer i utgangspunktet som søker en slags substitutt i forbindelse med rusmidler eller spilleautomater.

Altså at spilleautomatene,alkohol.narko , forby kvinner for sexavhengige?. Det er symptomer på et bakenforliggene problem. Og er helt feil. Tror noe av grunnen til at mange sliter med å holde seg rusfri er at tilbudet ofte ensidig fokuserer på "narkoen" etc som problemet. OG de får avvenning og hjelp og alt det der. Men så har de sammensatte problemer som kanskje var endel av årsakene til at de fikk rusproblemer og de havner fort utpå igjen. Så er det også lett å erstatte spilleautomater ,med alkohol , tv, internett, mat ,sex. Folk blir avhengig av ALT mulig rart. Og det er ikke fordi mat er så sinnsykt godt eller spille automater så gøy tror jeg. Men fordi de har problemer og evt et tomt liv som de må fylle med noe i utgangspunktet.

Og bare så du vet det,jeg er ikke interessert i nett spilling, bingo, tipping, lotto, flax, poker osv.

Har aldri vært interessert i det.

Og kommer heller aldri til å være interessert i det.

Det var blinkingen, rushet med å se de tre jokeren, ventingen på jokeren, pengene som falt ut, masse penger, mer mer mer.

DET var det som hooket meg! Det var som det var spennende!

Derfor blir det ikke interessant å prøve ut disse andre tingene, for det som skapte avhengigheten ER IKKE DER.

Og jeg kommer heller ikke til å prøve å finne ut av det heller.

Skrevet

Ihvertfall har svært mange rusavhengige også psykiatridiagnoser.

Og de spilleavhengige sier det har noe med rushet å gjøre de får når de spiller. synes jeg å huske. Altså en form for dop.

Noen av de som har stått fram på tv fremstiller seg selv som de var de mest ressurssterke i utgangspunktet og plutselig ble spist av automatmonsteret.

Etter som jeg har sett det er flertallet av de som står rundt på de spilleautomatene dagen lang . mest .uføretrygdede.pensjonister har jeg inntrkk av. Når det er midt på dagen burde de vel være på jobb. Er bare synsing. Men tror ikke en person som er helt harmonisk og har et fint liv og alt det der plutselig utvikler spilleavhengighet. Kjedelig liv kanskje. Og de leter etter spenning. Behøver ikke være dype psykiatriproblemer

Beklager, men her må jeg sprekke boblen din.

Jeg er en jente, jeg har høy utdannelse, jobb, lykkelig gift og et godt familieliv.

Jeg har MER ENN NOK å gjøre i hverdagen min om jeg ikke skulle bruke den til spilling.

For inntil 4 år siden, så spilte jeg aldri på noe som helst.

Som sagt tidligere, jeg spilte 20 kr på en maskin, helt uskyldig, mens jeg ventet på en venninne. Plutselig blinket det 2000 kr på maskinen, jeg måtte spørre en person hva det betydde.

Jo jeg hadde vunnet.

Det var jo HELT vilt tenkte jeg, hele 2000 kr!!! Hvor sykt er det ikke? Så etter det ble jeg gradvis mer og mer hekta, for jeg kunne jo vinne masse penger.

På det meste vant jeg 13000 kr på noen timer. På det meste, tapte jeg 17000 kr på en dag.

Jeg hater hele dritten! Jeg kunne hatt en fet konto idag, spart masse penger.

Men nei, tenk det har jeg ikke.

Vel det begynner å komme seg, for akkurat nå spiller jeg ikke. Det går måneder mellom hver gang jeg spiller nå pga teknikker som jeg har jobbet hardt med hos psykologen.

Skrevet

Beklager, men her må jeg sprekke boblen din.

Jeg er en jente, jeg har høy utdannelse, jobb, lykkelig gift og et godt familieliv.

Jeg har MER ENN NOK å gjøre i hverdagen min om jeg ikke skulle bruke den til spilling.

For inntil 4 år siden, så spilte jeg aldri på noe som helst.

Som sagt tidligere, jeg spilte 20 kr på en maskin, helt uskyldig, mens jeg ventet på en venninne. Plutselig blinket det 2000 kr på maskinen, jeg måtte spørre en person hva det betydde.

Jo jeg hadde vunnet.

Det var jo HELT vilt tenkte jeg, hele 2000 kr!!! Hvor sykt er det ikke? Så etter det ble jeg gradvis mer og mer hekta, for jeg kunne jo vinne masse penger.

På det meste vant jeg 13000 kr på noen timer. På det meste, tapte jeg 17000 kr på en dag.

Jeg hater hele dritten! Jeg kunne hatt en fet konto idag, spart masse penger.

Men nei, tenk det har jeg ikke.

Vel det begynner å komme seg, for akkurat nå spiller jeg ikke. Det går måneder mellom hver gang jeg spiller nå pga teknikker som jeg har jobbet hardt med hos psykologen.

oki.

takk for litt mere informasjon : ) Og da er jo dette kjempebra for deg og mange andre . Trodde norsk tipping skulle få monopol og lov til å drive automater jeg. Eller har jeg misforstått helt

Og jeg spiller ikke på automater så for meg gjør det egentlig ingenting ting egentlig da. Men er litt prinsipp

lurer bare på hva det neste blir de forbyr

Skrevet

oki.

takk for litt mere informasjon : ) Og da er jo dette kjempebra for deg og mange andre . Trodde norsk tipping skulle få monopol og lov til å drive automater jeg. Eller har jeg misforstått helt

Og jeg spiller ikke på automater så for meg gjør det egentlig ingenting ting egentlig da. Men er litt prinsipp

lurer bare på hva det neste blir de forbyr

Jeg er enig i deg med prinsippene. Men man må faktisk måle enkelte prinsipp opp mot enkelte konsekvenser, og er konsekvensene ille nok så må prinsippene ganske enkelt vike. Det betyr overhodet ikke at det neste prinsippet også må vike.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...