Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så fant jeg i dag Splenda i butikken, det jeg har hørt om i to år,men som jeg ikke har funnet i Norge.

Er dette helt utrolig eller hva? har ikke prøvd det selv, og syns faktisk det er svært dyrt, men er nysgjerrig.

Det er et sukker-alternativ, UTEN kalorier! Da tenkte selvsagt jeg at da er det desto mer karbohydrater, men neida, omtrent ingen. Hva er det her for noe? Er det bra? Funker det som vanlig sukker altså?

jeg har tidliger bakt kaker med Natreen og canderel, og da reduserer man jo kaloriene litt...men jeg har aldri hørt om noe lignende hvor kaloriene er helt borte??? Er det mulig?

jeg er litt begeistret nå, så noen kan jo få ,meg ned på jorda...

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte Splenda for noen måneder siden på en vanlig dagligvarebutikk. Det er ok. Men det inneholder ikke O kalorier; du må nok lese varedeklarasjonen på nytt! 100 g Splenda (= en pakke)inneholder 97,7 g kolhydrat og 391 kalorier.

Sukker er 10 ganger tyngre enn Splenda, så sukker gir 10 ganger så mye kalorier.

Skrevet

Det jeg har smakt av drikkevarer med splendaprodukter har iallefall vært skuffende.

Jeg synes smaken er like kvalmende som aspartam.

Skrevet

Det jeg har smakt av drikkevarer med splendaprodukter har iallefall vært skuffende.

Jeg synes smaken er like kvalmende som aspartam.

Finnes det slike drikevarer i salg, eller var de hjemmemikset?

Skrevet

Jeg kjøpte Splenda for noen måneder siden på en vanlig dagligvarebutikk. Det er ok. Men det inneholder ikke O kalorier; du må nok lese varedeklarasjonen på nytt! 100 g Splenda (= en pakke)inneholder 97,7 g kolhydrat og 391 kalorier.

Sukker er 10 ganger tyngre enn Splenda, så sukker gir 10 ganger så mye kalorier.

Men vil du si dette er bedre enn de andre sukker-erstatterne? (altså canderel og natreen)

Og på følgende sidestår det at pr te-skje er det null kalorier, men pr kopp er det 96.Snodig?

http://www.splenda.com/page.jhtml?id=splenda/products/granular.inc

Skrevet

Jeg har kjøpt, men ikke prøvd det ennå.

Tror du dette er bedre enn canderell og natreen? Bare lurer, siden du kjøpte akkurat splenda, da ;-)

Skrevet

Men vil du si dette er bedre enn de andre sukker-erstatterne? (altså canderel og natreen)

Og på følgende sidestår det at pr te-skje er det null kalorier, men pr kopp er det 96.Snodig?

http://www.splenda.com/page.jhtml?id=splenda/products/granular.inc

Splenda smaker omtrent som sukker, og det er vel like usunt som sukker. Folk som likevel spiser sukker kan heller spise Splenda, så får de i seg bare 1/10 av kaloriene.

Sikkert sunnere enn Natrena, Suketter. Aspartam o.l. har det brukt det en del.

Det er jo ikke helt sant det den norske og den utenlandske netsiden skriver da. Men det står lenger nede at det er kalorier i Splenda.

Lager man en kake med 300 g sukker, er det tross alt bedre med 120 kalorier enn 1200 lalorier!

Skrevet

Tror du dette er bedre enn canderell og natreen? Bare lurer, siden du kjøpte akkurat splenda, da ;-)

Jeg kjøpte det fordi det skulle være naturlig som sukker, men uten kalorier i den forstand at en trenger minimalt med dette i forhold til sukker. Jeg har brukt fruktose, men det inneholder like mye kalorier som sukker og jeg synes ikke det er så mye søtere at mengden blir noe særlig forskjellig i bruk.

Skrevet

Jeg kjøpte det fordi det skulle være naturlig som sukker, men uten kalorier i den forstand at en trenger minimalt med dette i forhold til sukker. Jeg har brukt fruktose, men det inneholder like mye kalorier som sukker og jeg synes ikke det er så mye søtere at mengden blir noe særlig forskjellig i bruk.

Det er jeg enig med deg i - men fruktose er sikkert bedre for blodsukkeret enn vanlig sukker.

Skrevet

Finnes det slike drikevarer i salg, eller var de hjemmemikset?

Cola light har dette søtstoffet i seg. Jeg syns Splenda er ok i te og på frokostblanding/havregrøt, men syns ikke det var noe godt i Cola light.

Skrevet

Cola light har dette søtstoffet i seg. Jeg syns Splenda er ok i te og på frokostblanding/havregrøt, men syns ikke det var noe godt i Cola light.

Det er sucralose som er det nye søtstoffet i Cola Light. Det er vel ikke det samme som Splenda?

Skrevet

Det er jeg enig med deg i - men fruktose er sikkert bedre for blodsukkeret enn vanlig sukker.

Ja, det skal jo være det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...