Gå til innhold

Var jeg en dørmatte eller et rivjern?

Anbefalte innlegg

Gjest etter forholdets slutt
Skrevet

Så sitter jeg her og grubler. Mitt forhold på flere år endet for en måned siden. Og tankene knirker og suser i hodet på meg.

Leker litt "skylde på meg selv leken".

Da jeg og han var sammen ønsket jeg at han ikke skulle rølpe som i russetiden(var voksen mann). Jeg sa fra om dette og han roet seg litt. Men bare litt... Jeg sa, ja gjerne gå ut iblant med kompiser, men ikke rølp eller la festing gå over for lang tid.

Jeg var også såret på typen min fordi han ikke brydde seg så mye om at spesielt en kamerat av han behandlet meg dårlig. Snakket ikke til meg og ga meg ryggen (uten grunn). Dette sa jeg fra om.

Flere lignende ting sa jeg fra om. Men plutselig nå... nå er alt over og jeg er forvirret og tenker ikke klart.

Virka jeg som en snerpete dame eller bare ei som krevde at han skulle ta litt hensyn.

Jeg vil ikke leke skylde på meg selv leken lenger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...det du skriver der sier jo ikke noe om at du var et rivjern, ihvertfall. En mann som tålererer at en kompis behandler deg dårlig, er ingen mann. En voksen mann som rølpefyller som en fjortis, er ingen voksen mann.

".........................................."

Gjest PandaMiranda
Skrevet

For meg høres det ut som om du tenker litt svart/ hvitt nå. Slike ting er gjerne mer sammensatte enn som så. Kanskje du er ekstra sårbar akkurat nå, og er redd for at det er "noe galt" med deg?

Det er viktig å si ifra om såpass grunnleggende ting som for eksempel det at partneren drikker for mye. I lengden ville vel det bli uholdbart for deg å være i et forhold der han fortsetter på samme måte?

Men en ting som alltid kan være en utfordring i et forhold, er måten man sier ting på. Man kan si sin mening, og stå for den, men hvis man blir veldig krass og oppkavet når man sier ifra, er det vanskelig å bli hørt eller tatt alvorlig. Og så kanskje det ender med krangler og at begge beskylder hverandre for saker og ting.

Akkurat det tror jeg kan være en stor utfordring for de fleste par - men hvis man øver seg på å si ting på en ordentlig måte og lytte til hverandres svar, kan man få et stadig bedre og mer modent forhold. Vel å merke så fremt begge to er voksne nok til å øve seg på nettopp de tingene.

Skrevet

Tja...det du skriver der sier jo ikke noe om at du var et rivjern, ihvertfall. En mann som tålererer at en kompis behandler deg dårlig, er ingen mann. En voksen mann som rølpefyller som en fjortis, er ingen voksen mann.

enig i dette!

Gjest nicole40
Skrevet

Du virker jaggu klokere og fornuftigere enn de fleste JEG vet om i alle fall!

Skrevet

Utrolig godt sagt.

Skrevet

Endelig en mann som sier det. :-)

Gjest etter forholdets slutt
Skrevet

*klem*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...