Gå til innhold

Er dette kontraktsbrudd???

Anbefalte innlegg

Skrevet

det står jo 3 måneder når det er tidsubestemt

Gjensidig?

Men depositumet burde kunne tas ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjensidig?

Men depositumet burde kunne tas ut.

Ja, selvsagt -og har man ikke fått skriftlig motforestilling av utleier innen 1 mnd etter oppsigelsestid og utflytting kan man selv -som leier gå i banken og hente pengene med loven i hånd - HURRA - det gjorde jeg.

Skrevet

Ja, selvsagt -og har man ikke fått skriftlig motforestilling av utleier innen 1 mnd etter oppsigelsestid og utflytting kan man selv -som leier gå i banken og hente pengene med loven i hånd - HURRA - det gjorde jeg.

Utleier blir neppe glad for at du bor der uten depositum. Men det gjelder å holde tunga i rett munn når man leier ut.

Skrevet

Bare lurer på en ting ang dep. Vi hadde tre mnd oppsigelse og alt det så den debatten skal jeg ikke legge meg opp i, men vi fikk ikke tatt ut depositumet uten leiers underskrift. Vi var begge nødt til å gå i banken å skrive under og godkjenne at pengene ble levert til meg. Jeg trakk fra småbeløp som ansaffelse av ekstra nøkkel (vi var to og han hadde bare 1 nøkkel) og dette jamret han stort over,men heldigvis gav banken pengene til meg i hånda så han hadde lite han skulle ha sagt (men noe uforskammet oppførsel ble det da der vi sto i banken)

Men altså, får du tatt ut pengene uten tillatelse fra din husleier? Vi opprettet felles konto for dep noe jeg visstnok var pliktig til å gjøre..

Skrevet

Utleier blir neppe glad for at du bor der uten depositum. Men det gjelder å holde tunga i rett munn når man leier ut.

ke?

Skrevet

HØRER DU DÅRLIG???

Jeg bodde jo ikke der uten depositum - jeg fikk klage på vaskinga 2 måneder etter jeg flyttet ut - DA først gadd de sjekke leiligheten - da skulle de ta HELE depositumet fra meg -men med loven i hånd kunne jeg heve dem uavkortet - da de ikk ehadde gitt skriftlig klage innen en måned etter jeg flyttet ut. Helvetes kjerring var det -vi hadde avtalt visning ved flytting - men kjerringa gadd ikke kommme - og etter at leiligheten hadde stått tom i 2 mnd på varmeste sommeren -og sikkert ble invadert av fluer etc. DA klagde hun - møkkakjerringa.

Skrevet

Jeg bodde jo ikke der uten depositum - jeg fikk klage på vaskinga 2 måneder etter jeg flyttet ut - DA først gadd de sjekke leiligheten - da skulle de ta HELE depositumet fra meg -men med loven i hånd kunne jeg heve dem uavkortet - da de ikk ehadde gitt skriftlig klage innen en måned etter jeg flyttet ut. Helvetes kjerring var det -vi hadde avtalt visning ved flytting - men kjerringa gadd ikke kommme - og etter at leiligheten hadde stått tom i 2 mnd på varmeste sommeren -og sikkert ble invadert av fluer etc. DA klagde hun - møkkakjerringa.

Sånne duster finnes det nok av.

Gale leietakere også.

Gode utleiere og leietakere er gull verd. Min husvert er kjempesnill.

En bodybuilder leide, fyren flytta ut uten å vaske, med møkk og spindelvev overalt.

Utleier ville holde igjen depositumet for å dekke vasking, men ble trua med juling i stedet hvis han ikke betalte ut.

Skrevet

Sånne duster finnes det nok av.

Gale leietakere også.

Gode utleiere og leietakere er gull verd. Min husvert er kjempesnill.

En bodybuilder leide, fyren flytta ut uten å vaske, med møkk og spindelvev overalt.

Utleier ville holde igjen depositumet for å dekke vasking, men ble trua med juling i stedet hvis han ikke betalte ut.

Det er noen gang fristende å kjøpe hus med leilighet i - men så tenker man at man kan få noen som ikke er noe hyggelig å ha i hus -så da bor vi i vårt dukkehus i stedet. .)

Skrevet

Det er noen gang fristende å kjøpe hus med leilighet i - men så tenker man at man kan få noen som ikke er noe hyggelig å ha i hus -så da bor vi i vårt dukkehus i stedet. .)

Det er faktisk sjelden lønnsomt med leietaker, når du regner ut hva det koster ekstra å bygge og vedlikeholde f eks over 30 år.

De fleste glemmer en del kostnader.

Du må fordele alle kostnader og bruke byggedagens priser. en økonom må regne det ut. Noen overlater idiotisk nok regnestykket til byggefirmaet, det blir i hvert fall som bukken og havresekken!

Står det tomt et par mnd, så må du leie ut noen år for å ta igjen den utgiften/tapet. Står det tomt 10% av tida, så er det ofte veldig ulønnsomt.

Skrevet

Bare lurer på en ting ang dep. Vi hadde tre mnd oppsigelse og alt det så den debatten skal jeg ikke legge meg opp i, men vi fikk ikke tatt ut depositumet uten leiers underskrift. Vi var begge nødt til å gå i banken å skrive under og godkjenne at pengene ble levert til meg. Jeg trakk fra småbeløp som ansaffelse av ekstra nøkkel (vi var to og han hadde bare 1 nøkkel) og dette jamret han stort over,men heldigvis gav banken pengene til meg i hånda så han hadde lite han skulle ha sagt (men noe uforskammet oppførsel ble det da der vi sto i banken)

Men altså, får du tatt ut pengene uten tillatelse fra din husleier? Vi opprettet felles konto for dep noe jeg visstnok var pliktig til å gjøre..

Jeg vet ikke nok om dette egentlig, har bare lest litt i husleieloven nå nylig. Og der stod det noe om at dersom ikke husverten protesterer INNEN 1 mnd etter at leiligheten er oppsagt (eller var det 1 mnd etter at du er flyttet ut), så kan du kreve å få pengene utbetalt uten mer om og men.

Pengene er jo DINE, med mindre husverten har krav til deg, feks. manglende husleie. Men jeg tror ikke han bare kan TA en manglende husleie, tror han må dokumentere det osv. Men til hvem aner jeg ikke. :)

Se for øvrig flisa's svar til keinstein under her. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...