Gå til innhold

Deprimert av å gå arbeidsledig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en nokså høyt utdannet kvinne i 30årene. Jeg sa opp en fast stilling for å flytte til en annen kant av landet og gifte meg med verdens beste mann.

Livet er herlig, sånn sett...

men jeg tok en sjans da jeg flyttet uten å ha ny jobb. Tenkte det vill gå greit,men arbeidsmarkedet er hardt for min yrkesgenre...

Nå er jeg på vei til å bli deprimert. Gråter ofte, er mye alene siden mannen min jobber og sliter virkelig med å få jobb. Får grei lønn fra aetat, men det er ikke det samme. Jeg trenger å jobbe, gjøre noe aktivt.

jeg sliter litt nå. Noen råd`? Er det andre her i samme situasjon? Hva gjør du for å ikke deppe og miste motet?

jeg har tropå at jeg får jobb om ikke lenge, men inntil videre er det tøft syns jeg. Kanskje særlig fordi jeg har en utdanning jeg er stolt av og liker å bruke meg selv...

Råd mottas med stor takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du kan arrangere deg i noe frivillig arbeide eller lignende til du får deg en jobb.

Skrevet

Kanskje du kan arrangere deg i noe frivillig arbeide eller lignende til du får deg en jobb.

Skrevet

Du kan ta kontakt med Aetat for å finne en løsning. Du kan feks jobbe for dagpengene i en "praksisplass"/hospiteringsplass/ eller under lønnstilskudd eller andre tiltak. (Aetat kan gi konkrete korrekte råd).

Du kan sikkert ta kontakt med aktuelle arbeidsplasser selv for å forhøre deg om muligheten for litt hospitering, men du må uansett ta det opp med aetat så det ikke blir kluss med dagpengene. Vil tro Aetat vil kunne gi deg gode råd i denne situasjonen.

Var i en lignende situasjon for et par år siden. Var arbeidsledig og trodde jeg skulle gå på veggen. Jeg hadde ikke dagpengerettigheter, men. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne prøve å finne en plass å hospitere. Lønnstilskudd var også en mulighet, men alt dette ble heldigvis uaktuelt for jeg fikk meg jobb. :)

Lykke til!

Gjest lykke til
Skrevet