Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så mye snakk om at strømprisene kommer til å gå i været denne vinteren.

Så hører jeg på nyhetene: En eller annen (hørte med halvt øre) som vil gi ekstra støtte til eldre og barnefamilier.

Det så de skal få råd til å fyre opp husene sine, og slippe å fryse.

Men hva med oss som bor alene. Det er da dyrt for oss også. Vi har alle regninger alene vi!

*blæh*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres fullstendig idiotisk ut å gi støtte til eldre og barnefamilier. Man må da se utfra folks økonomi. Mange barnefamilier har god råd, det samme har mange eldre.

Skrevet

Det høres fullstendig idiotisk ut å gi støtte til eldre og barnefamilier. Man må da se utfra folks økonomi. Mange barnefamilier har god råd, det samme har mange eldre.

Ja. Men nå er det ikke sikkert jeg fikk med meg alt som ble sagt på nyhetene, men lell, det er dyrt å bo alene også.

Skrevet

Ja. Men nå er det ikke sikkert jeg fikk med meg alt som ble sagt på nyhetene, men lell, det er dyrt å bo alene også.

Enig, det er dyrt å bo alene. Man er jo ene om alt som par er to om å dele, forsikringer, lisens, husleie osv.

Skrevet

De løftene er politisk manipulering. Forbruket gikk bare ned med 4% da prisene var høye, så det er ingen strømsparing å snakke om pga prisene.

En enslig som tjener 10 000 kr pr mnd brutto, betaler kr 2 600 i inntektskatt. Pluss 50% skatter på strøm, 2000 kr pr år i TV-skatt, skatt/moms/avgifter på mat, drikke, tjenester og alt annet vi forbruker. Bare bilen koster deg minst 50% skatter.

Politikerne bruker strømpriser som et verktøy og spiller på vår frykt, de av oss som lever på en knivsegg lager støy og klager slik at det overdøver andre hendelser og nye skatter snikinnføres hele tida. Makten over pengene våre er det som pågår. Jo mer av pengene politiekerne kan ta kontroll over, jo mer makt får de.

Synd de ikke ser at kriminaliteten øker, skattesnyting øker, smugling øker osv p g a dette. Det blir fort mer lønnsomt å snyte med slike skatter.

Skrevet

Enig, det er dyrt å bo alene. Man er jo ene om alt som par er to om å dele, forsikringer, lisens, husleie osv.

Den pokkers lisensen! *urk*

Skrevet

De løftene er politisk manipulering. Forbruket gikk bare ned med 4% da prisene var høye, så det er ingen strømsparing å snakke om pga prisene.

En enslig som tjener 10 000 kr pr mnd brutto, betaler kr 2 600 i inntektskatt. Pluss 50% skatter på strøm, 2000 kr pr år i TV-skatt, skatt/moms/avgifter på mat, drikke, tjenester og alt annet vi forbruker. Bare bilen koster deg minst 50% skatter.

Politikerne bruker strømpriser som et verktøy og spiller på vår frykt, de av oss som lever på en knivsegg lager støy og klager slik at det overdøver andre hendelser og nye skatter snikinnføres hele tida. Makten over pengene våre er det som pågår. Jo mer av pengene politiekerne kan ta kontroll over, jo mer makt får de.

Synd de ikke ser at kriminaliteten øker, skattesnyting øker, smugling øker osv p g a dette. Det blir fort mer lønnsomt å snyte med slike skatter.

De ser bare det de vil se, så lenge de får mer penger i kassa!

Skrevet

Den pokkers lisensen! *urk*

Lisensen til NRK betaler jeg med stor glede, jeg betaler for en reklamefri kanal, herlig.

Skrevet

Lisensen til NRK betaler jeg med stor glede, jeg betaler for en reklamefri kanal, herlig.

*mumle*

Skrevet

De ser bare det de vil se, så lenge de får mer penger i kassa!

Det dreier seg om å få kontroll over mest mulig av pengene våre.

Men de får ikke kontroll over smugling, økonomisk kriminalitet og skatteunndragelser. 30-40 mrd blir unndratt beskatning hvert år, og det øker.

Skrevet

Det begynner å bli fryktelig dyrt, og reklamefritt er det ikke, bare i en kanal.

Skrevet

Det hjelper ikke mye hvis de gjør slik som forrige gang. 1000 kr ekstra i året for de som mottar bostøtte. Det monner ikke når man betaler 4000 kr hverannen mnd i strøm.

Skrevet

Det hjelper ikke mye hvis de gjør slik som forrige gang. 1000 kr ekstra i året for de som mottar bostøtte. Det monner ikke når man betaler 4000 kr hverannen mnd i strøm.

Hadde jeg fått 1000 kr, hadde jeg tatt i mot dem. 1000 kr til noe annet. :-)

Skrevet

Hadde jeg fått 1000 kr, hadde jeg tatt i mot dem. 1000 kr til noe annet. :-)

Selvfølgelig tok jeg i mot :o) Det kom en slipp i postkasse så :o)

Skrevet

Selvfølgelig tok jeg i mot :o) Det kom en slipp i postkasse så :o)

:-)

Skrevet

Hvem var denne en eller annen som ville gi støtte....??

ikke fast nick
Skrevet

Nrk er da søren meg ikke mye reklamefritt! Det er sponsing her, og sponsing der, "Programmet er sponset av..." opp og i mente!

Skrevet

Selvfølgelig er det juks og bedrag.

"........................................"

Skrevet

"Fattigdomsbekjemperne" i den røde regjeringen jubler over de høye strømprisene (miljøminister Bjørnøy).

Sosialister som henne, jubler fordi statskassen fylles med enda mer penger (strøm avgiftsbelegges hardere enn sprit). Dessuten bidrar økte strømpriser til at kjøpekraft overføres fra private til staten. Dette har for sosialister, en selvstendig verdi.

....

Politikerne prøver å late som om fattigfolk skal skjermes fra de økte strømprisene.

Husk da følgende:

Tilbudssiden i strømmarkedet er politisk styrt (de sier nei til gasskraftverk f.eks.). Når tilbudssiden holdes nede og etterspørselen øker, så øker prisene. Dette er politisk ønsket hos de røde.

Økte priser har nemlig den fine effekten av forbruket faller, slik at det balanserer med det politisk styrte tilbudet. Prisen *må* altså opp, og etterspørselen *må* ned for at vi skal unngå rasjonering.

Dette vet politikerne. Og de vet også at det er "folk flest" som må bruke mindre strøm, hvis det skal merkes...og da kan de selvsagt ikke kompensere for økte strømpriser.

.....

En annen morsomhet:

Det virker som det er husholdningenes strømforbruk som skaper ubalanse i markedet. Noen av de røde har tilmed prøvd å legge skylda på rotet på det faktum at noen har oppvarmede oppkjørsler etc.

Faktum er imidlertid at husholdningene bruker kun 30% av strømproduksjonen her i landet. Resten går til f.eks. kraftkrevende industri som får subisidiert strøm for å lage produkter som ikke tåler reelle priser på ferdigvarene.

Likevel skal husholdningene nå altså betale hele regningen..og den blir fet selvsagt, når våre 30% av totalforbruket på egen hånd skal bringe balanse i markedet.

Skrevet

Det dreier seg om å få kontroll over mest mulig av pengene våre.

Men de får ikke kontroll over smugling, økonomisk kriminalitet og skatteunndragelser. 30-40 mrd blir unndratt beskatning hvert år, og det øker.

Beløpene som unndras beskatning eksploderer.

Det er har direkte sammenheng mellom skatte- og avgiftsnivået. Denne sammenhengen er kjent og vel dokumentert.

De røde forsøker å "argumentere" denne effekten bort, ved å snakke om fellesskap og holdninger og skattemoral.

De skjønner vel knapt at de stadige skjerpelsene i skatter og avgifter ødelegger alle disse positive samfunnsverdiene som finnes hos de fleste av oss.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...