Gå til innhold

Jeg vil ha økt innvandring

Anbefalte innlegg

Gjest Koselig det da!
Skrevet

Synes det er trist at asylpolitikken strammes inn, jeg er dypt uenig og synes vi heller bør slippe inn flere.

Dess flere nasjonaliteter som er blandet, dess bedre.

Mangfold og fargerikhet er vårt lands styrke!

Måtte bare få sagt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, et samfunn som går i oppløsning og rakner er så utolig koselig då...

Skrevet

Det er helt greit det men det hadde kanskje vært bedre om de hadde blitt plassert andre steder enn i de største byene.

Det er på landsbygda det er få innvandrere, i byen er det mange steder opptil 50%

Skrevet

Det er helt greit det men det hadde kanskje vært bedre om de hadde blitt plassert andre steder enn i de største byene.

Det er på landsbygda det er få innvandrere, i byen er det mange steder opptil 50%

De BLIR plassert rundt i landet, men en veldig stor andel trekker inn til byene, og da helst Oslo, fordi de enten er vant med å bo i by, og blir gal av å bo på landet, eller de vil finne andre av samme nasjonalitet/bakgrunn.

Skrevet

De BLIR plassert rundt i landet, men en veldig stor andel trekker inn til byene, og da helst Oslo, fordi de enten er vant med å bo i by, og blir gal av å bo på landet, eller de vil finne andre av samme nasjonalitet/bakgrunn.

Jeg er klar over det.

Men det blir for mye ghetto i noen bydeler. De burde plasseres andre steder. Høres kanskje ille ut men jeg mener det.

Gjest koselig det da!
Skrevet

Jada, et samfunn som går i oppløsning og rakner er så utolig koselig då...

Kosli med litt æksj´n da... :)

Skrevet

"Dess flere nasjonaliteter som er blandet, dess bedre"

...for det har gått så bra andre steder, mener du? På Balkan f.eks? Eller i Midt-Østen?

All historie viser at det er homogene samfunn som overlever i fred og fordragelighet. Mange nasjonaliteter betyr høyere konflinktnivå og uro.

Skrevet

Jeg er klar over det.

Men det blir for mye ghetto i noen bydeler. De burde plasseres andre steder. Høres kanskje ille ut men jeg mener det.

Jeg forstår hva du sier, men jeg skjønner ikke hvordan man skal gjøre det. Altså, når folk først har fått gyldig opphold her, så har man jo ikke myndighet til å tvangsflytte folk.

De eneste man kunne kontrollert bedre var de som sitter på mottak, men da måtte de sperres inne, og ikke tillates å gå / reise rundt fritt som i dag.

Skrevet

Jeg forstår hva du sier, men jeg skjønner ikke hvordan man skal gjøre det. Altså, når folk først har fått gyldig opphold her, så har man jo ikke myndighet til å tvangsflytte folk.

De eneste man kunne kontrollert bedre var de som sitter på mottak, men da måtte de sperres inne, og ikke tillates å gå / reise rundt fritt som i dag.

Men de kan jo nekte folk å flytte, de har jo lov å nekte meg å flytte til en annen kommune så hvorfor ikke gjøre det samme. Altså dvs at jeg ikke får hjelp til tilrettelegging av annen bolig i en annen kommune og heller ikke har krav på noe annen hjelp.

Skrevet

Men de kan jo nekte folk å flytte, de har jo lov å nekte meg å flytte til en annen kommune så hvorfor ikke gjøre det samme. Altså dvs at jeg ikke får hjelp til tilrettelegging av annen bolig i en annen kommune og heller ikke har krav på noe annen hjelp.

Tror det med tilrettelegging av bolig kommer under en helt spesiell regel. Man kan ikke nekte folk å flytte i normale tilfeller, ei heller hvis personen trenger sosialhjelp, trygdeytelser osv.

Skrevet

Tror det med tilrettelegging av bolig kommer under en helt spesiell regel. Man kan ikke nekte folk å flytte i normale tilfeller, ei heller hvis personen trenger sosialhjelp, trygdeytelser osv.

Jeg skjønner faktisk at jeg ikke kan flytte og flytte hele tida, det hadde kostet innmari mye. Hvem nevnte 10 år? Husker ikke, men lurer på om det var noen her inne :o)

Gjest skeptiker nr1
Skrevet

Skal det bo flere her trenger de et sted å bo. Ikke stas å tilby folk med lav inntekt spindyre boliger slik det er i Norge nå.

De trenger også jobb. Hvordan skal det gå til da, når arbeidsløsheten blant innvandrere allerede er langt høyere enn i resten av befolkningen ? Det skaper gnisninger når de i jobb ser folk kommer hit og blir boende lenge uten å jobbe. Noen opplever det som enda et bidrag til skattebyrden, sant eller ikke.

Jeg undrer meg stadig over at det er så vanskelig å forvalte norsk innvandring. Massevis at grunnløse asyslskere i følge UDI. Samme folka vil heller ikke gi opphold til folk som åpenbart blir forfulgt av andre årsaker enn politikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...