Gå til innhold

Hva ligger svenske kroner på i kurs?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

jeg skulle ha refundert penger til en flybillett av en svensk arbeidsgiver. Jeg har lagt ut 2257 Men har bare fått in 2095 kroner på konto. Jeg lurer da på om jeg kan ha fått det i svenske penger.

Hvor og hvordan finner jeg ut av dette?

Får ikke tak i arbeidgiver nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Valutakalkulatoren på dnb.no gir meg 2 060 kr for den svenske summen, så han har nok ikke regnet om...

Skrevet

Nei, svenske er mindre nn norske så det kan du umulig ha fått.

For kurs: http://www.dinside.no/php/art.php?id=104522

Hvis hun sier at billetten kosta 2257 kr og han har overført 2257 svenske, så blir det mindre i norske som hun da ser i nettbanken sin at han kommet inn.

:)

Skrevet

Hvis hun sier at billetten kosta 2257 kr og han har overført 2257 svenske, så blir det mindre i norske som hun da ser i nettbanken sin at han kommet inn.

Ja, hvis biletten er betalt i svenske blir det jo slik. Men det er det ikke naturlig å tro ut fra det som står, og spørsmålet.

Skrevet

det er like tullete svaret ditt - hehe

Skrevet

Ja, hvis biletten er betalt i svenske blir det jo slik. Men det er det ikke naturlig å tro ut fra det som står, og spørsmålet.

Nei nei.

Nå husker ikke jeg summen, og pcen min henger litt så jeg orker ikke å finne hovedinnlegget.

Om du betaler noe som koster 2000 norske kroner, sier til meg at jeg skylder deg 2000 kr, så overfører jeg 2000 svenske til deg, så blir det under 2000 norske kroner som kommer inn på din konto.

Hun har betalt norske kroner, får samme sum tilbakebetalt i svenske kroner, og får da ferre norske tilbakebetalt enn hun har lagt ut i utgangspunktet.

Skrevet

det er like tullete svaret ditt - hehe

Neida, nå tøyser du.

Vi er jo helt enige. Svensken har betalt den samme summen i svenske kroner, og da blir det en lavere sum i norske kroner.

Skrevet

omvendt - hun har betalt i NOK - og de har betalt inn samme sum i SEK, fordi hun glemte å regne om til SEK før hun skrev reiseregning - da vil summen bli mindre når den når hennes konto - i og med at den viser NOK

Skrevet

Neida, nå tøyser du.

Vi er jo helt enige. Svensken har betalt den samme summen i svenske kroner, og da blir det en lavere sum i norske kroner.

ja sånn ja :)

Skrevet

Nei nei.

Nå husker ikke jeg summen, og pcen min henger litt så jeg orker ikke å finne hovedinnlegget.

Om du betaler noe som koster 2000 norske kroner, sier til meg at jeg skylder deg 2000 kr, så overfører jeg 2000 svenske til deg, så blir det under 2000 norske kroner som kommer inn på din konto.

Hun har betalt norske kroner, får samme sum tilbakebetalt i svenske kroner, og får da ferre norske tilbakebetalt enn hun har lagt ut i utgangspunktet.

Yes, slik er det.

Skrevet

Nei nei.

Det er DOL som henger......VELDIG

Skrevet

Eller de har trukket et gebyr, banker gjør gjerne det ved utenlandsbetalinger (ofte både av betaler og mottaker).

Gjest Aviaana
Skrevet

Eller de har trukket et gebyr, banker gjør gjerne det ved utenlandsbetalinger (ofte både av betaler og mottaker).

akkurat det har jeg ikke tenkt på, men det burde jeg ha forutsett.

kan de trekke så mye som 162 kroner?

Skrevet

Det var litt mye. Har du fått en utskrift fra banken, skal det stå hvor mye gebyr som ev. er trukket. Det skal vel og stå om betalingen er gjort i SEK.

Gjest Aviaana
Skrevet

Det var litt mye. Har du fått en utskrift fra banken, skal det stå hvor mye gebyr som ev. er trukket. Det skal vel og stå om betalingen er gjort i SEK.

skal sjekke med banken i dag

Skrevet

Ja, -jeg betalte 290 for å sende noen penger til Frankrike.

Gjest Aviaana
Skrevet

Ja, -jeg betalte 290 for å sende noen penger til Frankrike.

ok, men det er litt kjipt at jeg betaler avgiften for dette. da taper jeg penger for det jeg har lagt ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...