Gå til innhold

Er moccamastere bedre?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg synes det.

Og de varer lenge, svigers måtte bytte sin i fjor sommer, men da var den eldre enn meg :o)

Enkelt og trakte kaffe i er den også, og kaffen blir skikkelig varm, rask er den også.

Så jeg kommer til og kjøpe moccamaster neste gang også (etter og ha hatt del billige som jeg var misfornøyde med)

Gjest kaffetime
Skrevet

Jeg synes det.

Og de varer lenge, svigers måtte bytte sin i fjor sommer, men da var den eldre enn meg :o)

Enkelt og trakte kaffe i er den også, og kaffen blir skikkelig varm, rask er den også.

Så jeg kommer til og kjøpe moccamaster neste gang også (etter og ha hatt del billige som jeg var misfornøyde med)

Stinker av kaffen fra de billige synes jeg, som om plasten går over i kaffen.

Hvor mye koster en moccamaster, og finnes det flere prismodeller av den?

Gjest Shira12
Skrevet

De koster jo litt, men de varer og varer. Fins i stor og liten str stor jeg.

*leter etter link*

Skriv inn moccamaster i søkefeltet:

http://tinyurl.com/jpz9c

Skrevet

Hva er forskjellen på kaffetrakter og moccamaster?

Gjest kaffetime
Skrevet

Hva er forskjellen på kaffetrakter og moccamaster?

Moccamaster er kaffetrakterens Mercedes! :)

Skrevet

Moccamaster er kaffetrakterens Mercedes! :)

Men hva er forskjellen?

Skrevet

Moccamasteren ruler.

Både på traktefart,temperatur på traktevannet, holdbarhet på kanne etc.

Den er verdt hver krone.

Skrevet

de er best - vi har slitt ut vår vi nå - etter 12 år!

Den hvite er billig på Elkjøp akkurat nå - det skal jeg kjøpe .;)

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=bVZsy0IMnt0000E4VzBJQEe_00009k8OsqRi?ProductID=dDjD4QFWCosAAAEDZBetBDp5&CatalogCategoryID=9XjD4QFWTggAAAEBvdhF0KQP&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=MOCCAMASTER%20K740

Skrevet

Moccamasteren ruler.

Både på traktefart,temperatur på traktevannet, holdbarhet på kanne etc.

Den er verdt hver krone.

598 på Elkjøp nå

Skrevet

Men hva er forskjellen?

Smaken på kaffen kanskje? Så sier de som har greie på kaffe, det har definitivt _ikke_ jeg, så for meg er det det samme. Men vi har nå en spinndyr Moccamaster med termokanne likevel.

Skrevet

Den vi har på jobben går for fullt 5-6 ganger i døgnet. Den bare virker og virker. Finnes ikke noen svakheter ennå. Den har virket i maange år nå.

Skrevet

Smaken på kaffen kanskje? Så sier de som har greie på kaffe, det har definitivt _ikke_ jeg, så for meg er det det samme. Men vi har nå en spinndyr Moccamaster med termokanne likevel.

Så den lager altså bare svart kaffe? Ingen særlige kaffetyper?

Skrevet

Du kan da ikke sammenligne en Moccamaster med en Traktor!?

hehe, jeg måtte bare ;o)

Men ja, moccamaster er bedre enn mange av de andre kaffetrakterene. Har hatt min i 12 år og den lager god kaffe til meg hver eneste dag.

Skrevet

Så den lager altså bare svart kaffe? Ingen særlige kaffetyper?

Nei, den lager kun vanlig svart kaffe, rett opp i termokanna. Det er litt praktisk, da.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mannen min har en Lamborghini. Må si jeg foretrekker Moccamasteren.

Skrevet

Nei, den lager kun vanlig svart kaffe, rett opp i termokanna. Det er litt praktisk, da.

Det var jo smart.

Skrevet

Moccamaster kom best ut i en test for mange år siden. Den hadde vel bl.a. høyere temperatur på kaffen. Vet ikke om det er så stor forskjell på kaffetraktere nå.

Jeg har helt siden min Moccamaster var nesten ny hatt problem med å starte den. Jeg må slå den hardt mot underlaget! Så den har nok kontaktvansker.

Skrevet

En test som en av disse testerne (tv 2 hjelper deg, forbrukermagasinet e.l.) gjorde for minst 10 år siden, viste at Mocca Master ikke kom høyere enn midt på treet i forhold til de andre, i ren kaffekvalitet. Når man legger til at prisen var nesten det dobbelte av prisen på testvinneren (husker ikke hvilken...en Phillips-sak?), så ble det stryk for MM. Det eneste bra med dem er at de ser fine ut :-) (Og de skal visst var i mange, mange, mange, mange, mange år.)

"........................................."

Skrevet

Tja, derom strides de lærde.

I smakstester kommer den sånn omtrent midt på treet i blindtester - så det er nok traktere som er bedre til å få det beste ut av kaffen smaksmessig.

Men derimot får den toppscore på aroma (lukt), temperatur, hastighet og varighet.

Selv sverger jeg til Moccamaster, forøvrig ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...