Gå til innhold

Er moccamastere bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moccamaster kom best ut i en test for mange år siden. Den hadde vel bl.a. høyere temperatur på kaffen. Vet ikke om det er så stor forskjell på kaffetraktere nå.

Jeg har helt siden min Moccamaster var nesten ny hatt problem med å starte den. Jeg må slå den hardt mot underlaget! Så den har nok kontaktvansker.

Du kunne sikkert ha reklamert på den og fått en ny.

Fortsetter under...

Skrevet

Men hva er forskjellen?

I tester for noen år siden, vant Moccamaster stadig, spesielt fordi testerne (norsk kaffeinformasjon eller hva de heter, noen "eksperter") la sterk vekt på temperaturen på vannet. Dette var før det ble vanlig å ha presskanner og melkeskummere hjemme, det var den gangen kaffen var svart :-)

Men i årenes løp gjorde selvsagt de andre produsentene noe med denne vanntemperaturen, som var så viktig for å bli testvinner. Prismessig henger Moccamaster relativt høyt, så de må ha andre fortrinn enn bare navnet, for å vinne tester.

Her er en test fra ifjor:

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article373596.ece

Selv syntes jeg traktingen rett ned i termokanne var Moccamasters største fortrinn i sin tid (jeg drikker lite kaffe og er ingen ekspert). Men også her har andre produsenter etter hvert laget løsninger som sikkert er like gode. Det er ikke MMs termokanne-modell som er avbildet i TV2-testen.

Skrevet

Tror Massey Ferguson er den beste traktoren... ;)

Skrevet

En test som en av disse testerne (tv 2 hjelper deg, forbrukermagasinet e.l.) gjorde for minst 10 år siden, viste at Mocca Master ikke kom høyere enn midt på treet i forhold til de andre, i ren kaffekvalitet. Når man legger til at prisen var nesten det dobbelte av prisen på testvinneren (husker ikke hvilken...en Phillips-sak?), så ble det stryk for MM. Det eneste bra med dem er at de ser fine ut :-) (Og de skal visst var i mange, mange, mange, mange, mange år.)

"........................................."

Ser fine ut???

de er jo så store og klumpete og har alt for mange "løse" deler! :-(

Skrevet

Ser fine ut???

De ser klassiske og tidløse ut. Jeg synes de helt klart er de kuleste kaffetrakterne :-)

"............................................"

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tror Massey Ferguson er den beste traktoren... ;)

Nei, nei! Det er John Deere som er beste traktoren.

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ser fine ut???

Der er jeg helt enig med deg, det er nesten sånn at "de fleste andre" traktere ser bedre ut. Men de trakter i alle fall utrolig raskt, og lager god kaffe.

Skrevet

Her var det mange traktorkjennere, gitt! ;-)

Jeg kjenner kun til Gråtass, jeg, samt min bestefars gamle tohjulstraktor! ;-)

Skrevet

Der er jeg helt enig med deg, det er nesten sånn at "de fleste andre" traktere ser bedre ut. Men de trakter i alle fall utrolig raskt, og lager god kaffe.

Ja, det gjør de sikkert! :-) Har jo fått med meg at den har skåret bra i mange testet, men har ikke forsøkt den selv. Den har blitt vakgt bort først og fremst fordi den er så plasskrevende.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, det gjør de sikkert! :-) Har jo fått med meg at den har skåret bra i mange testet, men har ikke forsøkt den selv. Den har blitt vakgt bort først og fremst fordi den er så plasskrevende.

Det er den, men jeg har mye benkplass. Og da vi kjøpte den nyeste, den med termokanne sparte vi jo plassen der den gamle termokanna hadde stått. :-D

Skrevet

Det er den, men jeg har mye benkplass. Og da vi kjøpte den nyeste, den med termokanne sparte vi jo plassen der den gamle termokanna hadde stått. :-D

Dette med å trakte rett opp i termokanne er jo lurt i mange tilfeller, men hovedinnvendingen min mot det er de gangene man skal lage kaffe til mange i forb med et selskap. Da kan man jo ikke sette på ny trakting før den første kanna er tom. Jeg liker å trakte 2-3 kanner i ett jafs, mens jeg likevel bærer bort middagstallerkener og slikt, og så slipper jeg forhåpentligvis reise meg for å lage kaffe med det første! ;-)

Skrevet

Sikker på det ikke er Fendt da?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Dette med å trakte rett opp i termokanne er jo lurt i mange tilfeller, men hovedinnvendingen min mot det er de gangene man skal lage kaffe til mange i forb med et selskap. Da kan man jo ikke sette på ny trakting før den første kanna er tom. Jeg liker å trakte 2-3 kanner i ett jafs, mens jeg likevel bærer bort middagstallerkener og slikt, og så slipper jeg forhåpentligvis reise meg for å lage kaffe med det første! ;-)

Sant nok, men da har man jo en ekstra kanne på lur i skapet. :-)

Annonse

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sikker på det ikke er Fendt da?

Ja, det er jeg _i_alle_fall_ sikker på! ;-)

Skrevet

Sant nok, men da har man jo en ekstra kanne på lur i skapet. :-)

En ekstra kanne som "tilhører" trakteren? Eller kan du trakte på hvilken som helst kanne?

Skrevet

En ekstra kanne som "tilhører" trakteren? Eller kan du trakte på hvilken som helst kanne?

Man kan trakte på en hvilken som helst kanne som passer under:-) Eller så kan man jo helle over på en annen kanne og bruke originalkannen til å trakte neste runde.

Skrevet

Ja, det er jeg _i_alle_fall_ sikker på! ;-)

Hi, hi!!!

Skrevet

I tester for noen år siden, vant Moccamaster stadig, spesielt fordi testerne (norsk kaffeinformasjon eller hva de heter, noen "eksperter") la sterk vekt på temperaturen på vannet. Dette var før det ble vanlig å ha presskanner og melkeskummere hjemme, det var den gangen kaffen var svart :-)

Men i årenes løp gjorde selvsagt de andre produsentene noe med denne vanntemperaturen, som var så viktig for å bli testvinner. Prismessig henger Moccamaster relativt høyt, så de må ha andre fortrinn enn bare navnet, for å vinne tester.

Her er en test fra ifjor:

http://pub.tv2.no/nettavisen/okonomi/privat/article373596.ece

Selv syntes jeg traktingen rett ned i termokanne var Moccamasters største fortrinn i sin tid (jeg drikker lite kaffe og er ingen ekspert). Men også her har andre produsenter etter hvert laget løsninger som sikkert er like gode. Det er ikke MMs termokanne-modell som er avbildet i TV2-testen.

Takk for grundig forklaring. :-) Heldigvis trenger jeg ikke ta stilling, for vi har en kaffetrakter vi er mer enn fornøyde med. :-)

Skrevet

Takk for grundig forklaring. :-) Heldigvis trenger jeg ikke ta stilling, for vi har en kaffetrakter vi er mer enn fornøyde med. :-)

"Courage is not the absence of fear, but the triumph over it"

evt

"It takes a fool to remain sane"

alt etter som dagsformen,

Skrevet

"Courage is not the absence of fear, but the triumph over it"

evt

"It takes a fool to remain sane"

alt etter som dagsformen,

Det havnet vel i feil tråd...

hihi

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...