Gå til innhold

HASTER! Stillingsannonse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å finne en stillingsannonse som er tatt bort fra FINN? Stillingen det gjelder hadde frist på fredag. Av ulike årsaker fikk han det gjelder, ikke skrevet søknaden innen fristen. Han hadde planer om å skrive den i kveld og levere den i postkassa til firmaet i kveld.

Men den er tatt bort, både fra FINN og fra firmaets/organisasjonens nettside.

Er det andre muligheter? Finner den heller ikke på aetat sine sider...

Ingen skyllebøtte takk. Han det gjelder, vet veldig godt at han burda ha gjort dette tidligere...

Videoannonse
Annonse
Gjest Persille
Skrevet

Nei, de får ikke ligge ute lenger enn søknadsfristen.

Skrevet

Nei, de får ikke ligge ute lenger enn søknadsfristen.

Det er ikke noen steder (andre enn hos aetat eller finn) hvor de ikke ha kapasitet til å fjerne dem før mandagene da....?

Gjest Persille
Skrevet

Det er ikke noen steder (andre enn hos aetat eller finn) hvor de ikke ha kapasitet til å fjerne dem før mandagene da....?

Nei, men de går ut automatisk.

Man fyller ut dato for søknadsfrist, og så detter den automatisk ut fra alle nettsider (jobbsøk) som jeg kan komme på hvertfall...

Beklager :(

Skrevet

Nei, men de går ut automatisk.

Man fyller ut dato for søknadsfrist, og så detter den automatisk ut fra alle nettsider (jobbsøk) som jeg kan komme på hvertfall...

Beklager :(

Er det dumt å skrive søknaden likevel. Han husker sånn omtrent hvordan den var formulert, men ikke hva den eksakt het...

Blir litt irritert på ham.....

Men faktum er at han er kvalifisert på jobben, har veldig lyst på den og er veldig klar for å bytte jobb. Arbeidsgvier går glipp av en mulighet hvis han ikke søker (sier ikke at han er den beste) - men det ser kanskje dumt ut hvis en ikke referer til formuleringene i stillingsannonsen?

Hva hadde du tenkt, som arbeidsgiver? Dette er en slags rådgvierstilling i en statlig organisasjon/stiftelse (?)

Skrevet

Er det dumt å skrive søknaden likevel. Han husker sånn omtrent hvordan den var formulert, men ikke hva den eksakt het...

Men faktum er at han er kvalifisert på jobben, har veldig lyst på den og er veldig klar for å bytte jobb. Arbeidsgvier går glipp av en mulighet hvis han ikke søker (sier ikke at han er den beste) - men det ser kanskje dumt ut hvis en ikke referer til formuleringene i stillingsannonsen?

Hva hadde du tenkt, som arbeidsgiver? Dette er en slags rådgvierstilling i en statlig organisasjon/stiftelse (?)

Må han innrømme å ha "driti seg ut" da? Kan han ikke bare referere til hvor han så annonsen og skrive kort om hvorfor HAN burde få denne jobben? Det tar'n på husken.

Jeg ville ikke bli imponert over en søknad som bare gjentok stillingsannonsen uansett:-)

Skrevet

Det kan jo ikke skade å søke.

Gjest personalkonsulenten
Skrevet

Jeg ville ringt arbeidgiveren på mandag morgen, sagt at han var blitt gjort oppmerksom på utlysningen i helgen, og synes det hørtes ut som en spennende stilling. Høyst sannsynlig ber de ham om å sende inn en CV (+ søknad og vedlegg) elektronisk sporentreks, (evt komme innom med den).

Så han bør IKVELD gjøre klar CVen sin med vedlegg, lese seg opp på nettsidene til arbeidsgiver om hva de driver med, finne frem alle vedlegg osv, samt lage klar layouten til søknaden slik at han kan gjøre den ferdig kjempefort etter å ha snakket med dem og fått tilsendt utlysningsteksten.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg hadde skrevet den i kveld, troppet opp kl 08.00 i morgen tidlig - og bedt om å få snakke med vedkommende kontaktperson.

Når han får det, så sier han at han var der på fredag rett etter kl 16.00 pga ulykke/katastrofe/brann/krig på veien - og dessverre ikke rakk å levere den.

Han er fullstendig klar over at dette var helt og holdent hans skyld siden han ikke dro før lunsj, men han hadde dessverre ikke tid til å gå fra jobben før på ettermiddagen.

Han håper han kan bli vurdert likevel, beklager det intrufne sterkt - og setter umåtelig stor pris på at h*n hadde tid til å snakke med ham, og motta søknaden.

Verdt et forsøk hvertfall :)

Jeg hadde nok tenkt "streber" - men samtidig hadde jeg jo husket ham :)

Gjest personalkonsulenten
Skrevet

Må han innrømme å ha "driti seg ut" da? Kan han ikke bare referere til hvor han så annonsen og skrive kort om hvorfor HAN burde få denne jobben? Det tar'n på husken.

Jeg ville ikke bli imponert over en søknad som bare gjentok stillingsannonsen uansett:-)

i en statlig stilling skal alt inn i et ferdig skjema (utvidet søkerliste), og en søknad uten riktig referansenummer og stillingsbetegnelse osv, vil ikke få den beste mottakelsen. Så jeg ville ringt og sagt at han hadde fått høre om stillingen for sent.

Skrevet

Jeg hadde skrevet den i kveld, troppet opp kl 08.00 i morgen tidlig - og bedt om å få snakke med vedkommende kontaktperson.

Når han får det, så sier han at han var der på fredag rett etter kl 16.00 pga ulykke/katastrofe/brann/krig på veien - og dessverre ikke rakk å levere den.

Han er fullstendig klar over at dette var helt og holdent hans skyld siden han ikke dro før lunsj, men han hadde dessverre ikke tid til å gå fra jobben før på ettermiddagen.

Han håper han kan bli vurdert likevel, beklager det intrufne sterkt - og setter umåtelig stor pris på at h*n hadde tid til å snakke med ham, og motta søknaden.

Verdt et forsøk hvertfall :)

Jeg hadde nok tenkt "streber" - men samtidig hadde jeg jo husket ham :)

Tror ikke han kan skylde på noen ulykke, men å si at han ble oppmekrsom på stillingen i helga, var lurt (som en annne her sier).

Et lite problem er jo at han ikke husker navn på kontaktperson, men jeg tror nok ikke det er så veldig mange som jobber her på distriktskontoret, så det går nok greit....

Takk Takk!

Han vil sikkert bli husket, ja!

Skrevet

Står ikke i en papiravis dere kan få tak i da?

Annonsen stod vel i avisen for tre uker siden, tenker jeg, og den har vi jo kastet.... Dette må jo skje i kveld eller i morgen tidlig....

Skrevet

Jeg ville ringt arbeidgiveren på mandag morgen, sagt at han var blitt gjort oppmerksom på utlysningen i helgen, og synes det hørtes ut som en spennende stilling. Høyst sannsynlig ber de ham om å sende inn en CV (+ søknad og vedlegg) elektronisk sporentreks, (evt komme innom med den).

Så han bør IKVELD gjøre klar CVen sin med vedlegg, lese seg opp på nettsidene til arbeidsgiver om hva de driver med, finne frem alle vedlegg osv, samt lage klar layouten til søknaden slik at han kan gjøre den ferdig kjempefort etter å ha snakket med dem og fått tilsendt utlysningsteksten.

Takk for godt råd. Dette skal jeg overbringe!

Han stresser fælt nå....

Skrevet

Han har ikke lagret annonsen da? Jeg kan fremdeles finne leiligheter jeg har lagret på FINN for flere mnd siden, selv om de egentlig er fjernet.

Skrevet

han husker vel hva slag sjobb det var og hvilket firma? bør ikke det holde da?

Skrevet

han husker vel hva slag sjobb det var og hvilket firma? bør ikke det holde da?

Joda, men ikke formuleringen i annonsen. Det er vel vanlig å skrive noen linjer i søknaden som "matcher" formuleringen i stillingsannonsen?

Nå ble det til at han skrev søknaden og CV'en i går kveld, og leverte den i postkassa deres klokka 24 i natt. Så skulle han ringe og snakke med dem i dag og si at han ble gjort oppmerksom på annonsen på fredag og fikk ikke levert søknaden før i helga.

Må vel sjekke om han har gjort det..... Håper de tar med søknaden hans, selv om den ikke var poststemplet på fredag!

Skrevet

Han kan ringe firmaet og si han er blitt tipset om en jobb og at han ikke kan finne noen annonnse og om fristen muligens er gått ut, om han kan høre litt om stillingen og om det skulle være mulig for ham å søke i dag...

Litt dårlig formulert, men du skjønner nok tegninga ;)

Skrevet

Han kan ringe firmaet og si han er blitt tipset om en jobb og at han ikke kan finne noen annonnse og om fristen muligens er gått ut, om han kan høre litt om stillingen og om det skulle være mulig for ham å søke i dag...

Litt dårlig formulert, men du skjønner nok tegninga ;)

Søknaden ble lagt direkte i postkassa i går kveld klokka 24.

I formiddag ringte han direktøren og sa at han var blitt gjort oppmerksom på stillingen på fredag, og fikk ikke levert den før i helga. Direktøren sa at det var OK og at de skulle lese søknaden hans på samme linje som de andre søkernes.

Så nå får vi krysse fingrene for at han får seg ny jobb!!!!!!

Skrevet

Ring til arbeidsgiver - forklar at du kom hjem fra ferie (el lignende), men at du _gjerne_ vil sende søknad. Er de litt OK, så går de med på det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...