Gå til innhold

Hjelp jeg vil ha en vaskeball

Anbefalte innlegg

Joda det går jo det. Men jeg synes vi skal lage et opptog foran Omoprodusentene og KLAGE. De fant opp vaskeballen og gjorde oss avhengige av den.

Da får de bare fortsette å lage dem så lenge vi vil ha dem.

Jeg henger meg på. Først og fremst på grunn av nostalgi....

Fortsetter under...

Gjest girl with no name

Det er sånn "skuffegreie", men når jeg heller pulveret oppi der blir nesten alt liggende igjen som en klissete masse istedet for å havne i vaskemaskinen. Pga dette begynte jeg å bruke flytende såpe, men etter noen måneder så jeg at det hvite tøyet ble gulere (og ikke lengre blandahvitt hehe). Da ringte jeg Omofondamen og fikk vite at pulveret var best på hvitt tøy pga noe blekemidler som ikke var tilsatt i det flytende.

Og dermed lurer jeg på hav de omofolka driver med. Kan de ikke lage et pulver som løser seg opp skikkelig da?

Eller diske opp med vaskeballer i fleng:-)

Bruk OMO tabletter, DA blir det ikke rester i kammeret.

Det er sånn "skuffegreie", men når jeg heller pulveret oppi der blir nesten alt liggende igjen som en klissete masse istedet for å havne i vaskemaskinen. Pga dette begynte jeg å bruke flytende såpe, men etter noen måneder så jeg at det hvite tøyet ble gulere (og ikke lengre blandahvitt hehe). Da ringte jeg Omofondamen og fikk vite at pulveret var best på hvitt tøy pga noe blekemidler som ikke var tilsatt i det flytende.

Og dermed lurer jeg på hav de omofolka driver med. Kan de ikke lage et pulver som løser seg opp skikkelig da?

Eller diske opp med vaskeballer i fleng:-)

Det høres ut som om det er noe galt med maskinen din, hvis pulveret ligger igjen i skuffen etter vask. Du er sikker på at du har pulver i riktig kammer? Romertall I for forvask og II for hovedvask er merkingen på skuffene på min maskin, tror det er standard-merking. Har hørt om folk som har hatt pulver i feil kammer (altså forvask-kammeret, selv om man ikke bruker forvaskprogrammet).

Jeg har i alle fall ikke noe problem med Omo, Blenda eller andre vaskepulver-merker som jeg har i skuffen på vaskemaskinen. Ikke noe som ligger igjen etter vask.

Joda det går jo det. Men jeg synes vi skal lage et opptog foran Omoprodusentene og KLAGE. De fant opp vaskeballen og gjorde oss avhengige av den.

De har innsett sitt ansvar mht å ha produsert et produkt med avhenighetspotensiale. Ved å gjøre produktet utilgjengelig hjelper de til med avvenningen:-)

Har ikke lest gjennom tråden og du har sikkert fått dette rådet før, men dersom du har problemer med såperester i skuffen beregnet på vaskemidler, så kan du kanskje løse dette med en grundig vask av skuffen.

Lykke til:-) (Med den gradvise avvenningen.)

De har innsett sitt ansvar mht å ha produsert et produkt med avhenighetspotensiale. Ved å gjøre produktet utilgjengelig hjelper de til med avvenningen:-)

Har ikke lest gjennom tråden og du har sikkert fått dette rådet før, men dersom du har problemer med såperester i skuffen beregnet på vaskemidler, så kan du kanskje løse dette med en grundig vask av skuffen.

Lykke til:-) (Med den gradvise avvenningen.)

Jeg skal bruke subsituttbehandling - nemlig tabletter. (omo)

Hehe. Da blir avvenningen mer skånsom.

Hoho.

Annonse

Slutta å lage vaskeballar? Kva er det for tøys!!

For det første så har vi ei forholdsvis ny moderne maskin som IKKJE klarer å skylle ned vaskepulveret. Den er topp på alle andre måtar, men der er det treigt. Vi har tulla vekk så mange vaskeballar at det er ikkje sant, forstår at eg må passe veldig godt på den vi har igjen no, da! (Nyttar ikkje å gå over til flytande heller, for vi har mista innsatsveggen til kammeret.)

For det andre, alle har da vel ikkje nye vaskemaskiner?

Har du sjekka butikkane? Vi kjøpte vaskeball på butikken for eit par mnd sidan.

Slutta å lage vaskeballar? Kva er det for tøys!!

For det første så har vi ei forholdsvis ny moderne maskin som IKKJE klarer å skylle ned vaskepulveret. Den er topp på alle andre måtar, men der er det treigt. Vi har tulla vekk så mange vaskeballar at det er ikkje sant, forstår at eg må passe veldig godt på den vi har igjen no, da! (Nyttar ikkje å gå over til flytande heller, for vi har mista innsatsveggen til kammeret.)

For det andre, alle har da vel ikkje nye vaskemaskiner?

Har du sjekka butikkane? Vi kjøpte vaskeball på butikken for eit par mnd sidan.

Ikke sant - de har gjort oss avhengige av vaskeballer også skal de bare kutte det ut.

Jeg har hittils fått dem tilsendt i psten av Omo, men deter det slutt på. Skal sjekke ut på butikkene våre, må innrømme at jeg ikke har sett det der... Bare måleskjeer.

Jeg tror vi er flere som blir med i protesttog utenfor Lilleborgs fabrikker nå:-)

Gjest vaskebjørnen

Det høres ut som om det er noe galt med maskinen din, hvis pulveret ligger igjen i skuffen etter vask. Du er sikker på at du har pulver i riktig kammer? Romertall I for forvask og II for hovedvask er merkingen på skuffene på min maskin, tror det er standard-merking. Har hørt om folk som har hatt pulver i feil kammer (altså forvask-kammeret, selv om man ikke bruker forvaskprogrammet).

Jeg har i alle fall ikke noe problem med Omo, Blenda eller andre vaskepulver-merker som jeg har i skuffen på vaskemaskinen. Ikke noe som ligger igjen etter vask.

Nei det er ikke noe feil på vaskemaskina hennes, for da har det vært feil på alle mine fem vaskemaskiner!

Bruker aldri vaskepulverkammerene på vaskemaskina, vaskepulver setter seg fast og det gir avleiringer (hardt og grønt belegg langt nedover i skuffsystemet).

Vakeball må jeg bare ha, men har kun en slitt igjen nå. :(

Jeg skal bruke subsituttbehandling - nemlig tabletter. (omo)

Hehe. Da blir avvenningen mer skånsom.

Hoho.

Hold nå fast ved motivasjonen og start substituttbehandlingen snarest. Husk at avvenningen vil bare bli hardere jo lengre du utsetter den!

Ikke les tipsene du får i denne tråden til hvordan du kan utsette avvenningen.

Nei det er ikke noe feil på vaskemaskina hennes, for da har det vært feil på alle mine fem vaskemaskiner!

Bruker aldri vaskepulverkammerene på vaskemaskina, vaskepulver setter seg fast og det gir avleiringer (hardt og grønt belegg langt nedover i skuffsystemet).

Vakeball må jeg bare ha, men har kun en slitt igjen nå. :(

OK, jeg trodde det var noe galt, for jeg har aldri opplevd dette problemet på de tre maskinene jeg har hatt.

Sikker på at dere ikke bruker for mye pulver eller at det er blitt tilstoppet i vanntilførselen?

Annonse

Gjest vaskebjørnen

OK, jeg trodde det var noe galt, for jeg har aldri opplevd dette problemet på de tre maskinene jeg har hatt.

Sikker på at dere ikke bruker for mye pulver eller at det er blitt tilstoppet i vanntilførselen?

Nei, men vi har brukt mye billigvaskepulver, om det har noen betydning.Vi har ikke råd til det dyreste ettersom det blir uøkonomisk når maskina går døgnet rundt.

Jeg kasserte mine da det gikk ut beskjed om at disse ikke var nødvendig for nyere maskiner, begynner vel å bli en 8-10 år siden nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...