Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei datter på 12 år som er veldig liten av vekst. Venninnene er 1/2 - 1 hode høyere enn henne. Vi foreldre er heller ikke av de høyeste i landet, men det var mange lave når vi var små, så det plaget oss aldri. Nå er liksom alle blitt så mye lengre. Tilbake til saken. Dette har begynt å plage henne og ikveld sa hun at hun hadde lyst å gjøre noe med dette hvis det gikk an. Vi har tidligere tatt røntgen av hånden og det tilsa at hun blir ca 157cm. Sa til henne av jeg kan bestille en legetime og så kan vi høre hva legen har og si. Noen som vet hvordan dette foregår og hva som evt kan gjøres? Synes dette med hormoner etc er nifst, men vil selsfølgelig hjelpe henne og undersøke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i samme situasjon. Gutten min på 13 er også lav av vekst, han er og har vært til utredning en god stund. Det går tregt, så han er nå kanskje for gammel til å få hormoner! Ganske frustrerende, for å si det mildt.

De er ganske tilbakeholdne på hormonbehandling, ikke pga bivirkninger/senvirkninger, men pga at det er så dyrt for staten. Knurr!!

Og effekten er ofte kun et par - 3 cm. Men garantert kjærkomne centimeter!

Hos gutter er det ingen kjente farilge bivirkninger. Det kan imidlertid bli noe anabole effekter, men dette blir oftest tatt godt imot av guttene selv.

Hvordan det er med jenter, vet jeg ikke. Vil tro det er både østrogen, progesteron(?), og litt testosteron(?). Nei dette vet jeg ikke. Håper du får flere og bedre svar, som kan hjelpe deg!

Lykke til :-)

Skrevet

Vi er i samme situasjon. Gutten min på 13 er også lav av vekst, han er og har vært til utredning en god stund. Det går tregt, så han er nå kanskje for gammel til å få hormoner! Ganske frustrerende, for å si det mildt.

De er ganske tilbakeholdne på hormonbehandling, ikke pga bivirkninger/senvirkninger, men pga at det er så dyrt for staten. Knurr!!

Og effekten er ofte kun et par - 3 cm. Men garantert kjærkomne centimeter!

Hos gutter er det ingen kjente farilge bivirkninger. Det kan imidlertid bli noe anabole effekter, men dette blir oftest tatt godt imot av guttene selv.

Hvordan det er med jenter, vet jeg ikke. Vil tro det er både østrogen, progesteron(?), og litt testosteron(?). Nei dette vet jeg ikke. Håper du får flere og bedre svar, som kan hjelpe deg!

Lykke til :-)

Takk for svar!

Greit å vite i forkant at man kanskje må stå på litt ekstra.

Lykke til videre dere også!

Skrevet

Takk for svar!

Greit å vite i forkant at man kanskje må stå på litt ekstra.

Lykke til videre dere også!

Tusen takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...