Gå til innhold

Hvor mange timer søvn trenger du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanligvis får jeg bare(?) 7-8 timers søvn. Fordi jeg er innmari treig til å legge meg.. Kan jeg derimot sove så lenge jeg vil, sover jeg glatt i 9-11 timer.

Stemmer det at noen nøyer seg med 5-6 timer?

Hvor mange timer sover du vanligvis om natten? Og når du har fri og kan sove hvor lenge du vil - hvor mange timer sover du da? :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• bouenas

9

• Sofline

5

• TrineE

3

• MsSophie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg trenger 7-8 timer, noen ganger mer, litt avhengig av aktivitetsnivå, for å være uthvilt. Jeg kan sove opp til 12 timer når jeg har fri, men jeg merker det ikke er bra, for da går jeg og er sliten og trøtt hele dagen.

Skrevet

Normalt sett sover jeg rundt 5 timer pr.natt.

Det er bare fordi jeg er så utrolig glad i å sitte oppe utover natta.

Stille og roligt i huset :o)

I fri-helgene mine kan jeg godt sove 10-12 timer hvis jeg har mulighet til det..

Gjest bare en
Skrevet

Hvor mange times søvn man trenger varierer fra person til person. Noen klarer seg på 5-6 timer mens andre sover 10-12 timer.

Skrevet

Jeg trenger 7-8 timer, noen ganger mer, litt avhengig av aktivitetsnivå, for å være uthvilt. Jeg kan sove opp til 12 timer når jeg har fri, men jeg merker det ikke er bra, for da går jeg og er sliten og trøtt hele dagen.

For mye av det gode ER for mye av det gode :-)

Ja, blir skikkelig sløv jeg også, når jeg _virkelig_ har sovet!

Skrevet

Normalt sett sover jeg rundt 5 timer pr.natt.

Det er bare fordi jeg er så utrolig glad i å sitte oppe utover natta.

Stille og roligt i huset :o)

I fri-helgene mine kan jeg godt sove 10-12 timer hvis jeg har mulighet til det..

Kjenner meg godt igjen det! Herlig å nyte litt stille alenetid om kvelden/utpå natta :)

Blir ikke du innmari sliten av så lite søvn i hverdagene?

Skrevet

Hvor mange times søvn man trenger varierer fra person til person. Noen klarer seg på 5-6 timer mens andre sover 10-12 timer.

Sant nok. Jeg er bare litt nyskjerrig ;)

Og så prøver jeg å finne mitt ideelle søvnmønster / antall timer. Er sliten og trøtt uansett hvor mye/lite jeg sover.. ;-/

Skrevet

For mye av det gode ER for mye av det gode :-)

Ja, blir skikkelig sløv jeg også, når jeg _virkelig_ har sovet!

Irriterende, for det er jo så slitsomt å karre seg opp etter 7 timer. :-)

Skrevet

Jeg er et utpreget B-menneske som i tillegg dessverre har et stort behov for søvn. Men jeg får 'aldri' lagt meg, og sover nok bare 5-6 timer pr natt.

Noe som er alt for lite, og jeg er konstant trøtt på dagtid...:-S

Skrevet

Sant nok. Jeg er bare litt nyskjerrig ;)

Og så prøver jeg å finne mitt ideelle søvnmønster / antall timer. Er sliten og trøtt uansett hvor mye/lite jeg sover.. ;-/

Har du sjekket blodprosent og for jernmangel hos legen?

Skrevet

Irriterende, for det er jo så slitsomt å karre seg opp etter 7 timer. :-)

Fullstendig enig :-)

Skrevet

Har du sjekket blodprosent og for jernmangel hos legen?

:-) Ja, det har jeg.. Begynner å tro jeg bare ER sånn.

Men nå skal jeg legge meg i selen (eller kanskje heller i sengen, haha:-)) Må prøve å skjerpe meg mht regelmessige leggetider, ihvertfall, så jeg har et bedre utgangspunkt.

Er nok et utpreget B-menneske, men frustrerende å være konstant trøtt. Bortsett fra om kvelden!

Skrevet

Kjenner meg godt igjen det! Herlig å nyte litt stille alenetid om kvelden/utpå natta :)

Blir ikke du innmari sliten av så lite søvn i hverdagene?

Litt trett er man jo innimellom,men det går nu bare bra.

Må jo innrømme at jeg en gang iblandt tar meg en times tid på sofaen når ungene er dratt på skolen,men det er ikke så ofte.

Jobber bare kveld,så muligheten er no der.

Skrevet

Jeg er et utpreget B-menneske som i tillegg dessverre har et stort behov for søvn. Men jeg får 'aldri' lagt meg, og sover nok bare 5-6 timer pr natt.

Som jeg skulle sagt det selv! :)

Bortsett fra det med antall timer. Jeg tror jeg hadde vært mer eller mindre halvdød med så lite søvn.

Skrevet

Skriver under her, jeg...

...og henviser til tidspunkt innlegget ble postet. ;o)

Skrevet

Litt trett er man jo innimellom,men det går nu bare bra.

Må jo innrømme at jeg en gang iblandt tar meg en times tid på sofaen når ungene er dratt på skolen,men det er ikke så ofte.

Jobber bare kveld,så muligheten er no der.

Forstår godt at du må¨ta det igjen!

Formiddagssøvn unner jeg meg også iblant. Selv om jeg har sovet en hel natt. Får liksom aldri nok søvn :)

Men nå MÅ jeg legge meg! God natt.

Skrevet

Burde det nesten ikke være slik at vi B-mennesker får et par timer lengre morgener på blå resept?

Skrevet

Og jeg henger meg også på her... :-)

Skrevet

Forstår godt at du må¨ta det igjen!

Formiddagssøvn unner jeg meg også iblant. Selv om jeg har sovet en hel natt. Får liksom aldri nok søvn :)

Men nå MÅ jeg legge meg! God natt.

God natt til deg og. Du sover vel din søteste søvn nå :o)

Må komme meg i seng selv nå.Skal opp klokka syv..

Husj i seng med seg ;o)

Gjest Calóni
Skrevet

Tihi, henviser til tidspunkt jeg også :P

Nei, jeg er vanligvis trøtt om kveldene, og legger meg "i rett tid", men nå er jeg på jobb og super kaffe :/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...