Gå til innhold

Er dere flinke til å rydde i kleskapet?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har ting liggende som jeg ALDRI bruker..For eksempel fordi..Den var jo så dyr..Den kledde jeg så godt..Hvis jeg kaster den har jeg ingenting med flammemønster..;-p..Den har jeg jo fått i julegave..Åh..Den har jeg gode minner til..Etc etc..!

Samtidig VET jeg at jeg hadde hatt et bedre liv hvis kleskapet mitt inneholdt KUN ting jeg faktisk kunne tenke meg å ha på meg i praksis!

Kan ikke dere si til meg at NUH, nå skal alt som er nuppete, hullete, falmet, for lite og så videre jaggu meg kastes..Uansett hva det kostet, hvem jeg datet, eller hvem jeg fikk den av til jul!

Jeg trenger et spark i ræva, og dessuten tips til å gjennomføre i praksis og ikke bare sitte å være svær kjeften! ;-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

18

• morsan

5

• KaVa

2

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hehe. Gjett om jeg kjenner meg igjenn da. Kunne ha skrevet det der selv!

Tenk hvor god plass vi har fått i kleskapet da hvis vi rydda!!

Hmm, kanskje jeg skal ta meg en razzia, NÅ.

laguna1365380434
Skrevet

Hehe. Gjett om jeg kjenner meg igjenn da. Kunne ha skrevet det der selv!

Tenk hvor god plass vi har fått i kleskapet da hvis vi rydda!!

Hmm, kanskje jeg skal ta meg en razzia, NÅ.

Ja? Jeg vil også, men jeg vet av erfaring at det som mest sannsynelig skjer er at jeg tar alt ut av kleskapet, ser på det, og putter alt tilbake, kanskje minus to helt håpløse plagg..Kjempeeffektivt! ;-) Hvorfor må jeg være sånn? Jeg er ikke sentimental med skit ellers, men klær, hoihoi..Og det er jo helt teit!

:-)

laguna1365380434
Skrevet

Levere det til frelsesarmeen!

Ja det kan jeg selvfølgelig gjøre..Men problemet er å få det permanent ut av mitt kleskap, jeg skjønner ikke hvorfor det må være så vanskelig! ;-)

Skrevet

Ja? Jeg vil også, men jeg vet av erfaring at det som mest sannsynelig skjer er at jeg tar alt ut av kleskapet, ser på det, og putter alt tilbake, kanskje minus to helt håpløse plagg..Kjempeeffektivt! ;-) Hvorfor må jeg være sånn? Jeg er ikke sentimental med skit ellers, men klær, hoihoi..Og det er jo helt teit!

:-)

Jeg er blitt veldig flink til å kaste. Tar med meg en svart søppelsekk bort til klesskapet, åpner det og pælmer nådeløst nedi en tre-fire ting. Da har de hengt der noen år, altså!

Dattera mi, derimot, hulket som åtteåring da hun skulle hjelpe til med å pusse sølv til jul, og blant fillene fant en bit av mammas gamle nattkjole ...

Hva hun gjør nå på ett rom i byen er meg en gåte.

:0

ostepop1365380989
Skrevet

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen...

Sist jeg bestemte meg for å sortere klærne mine la jeg alt sammen tilbake på plass. Kastet INGENTING! I helga bestemte jeg meg for å gjøre et nytt forsøk i løpet av uka, men jeg har en sterkt mistanke om at det ikke kommer til å gå helt etter planen denne gangen heller...

Gjest vekk, vekk i en sekk
Skrevet

En gang i året kan vi sette ut en søppelsekk utenfor huset, med klær som skal gis vekk.

Så kommer det noen og henter sekken.

Dette annonseres en ukes tid i forveien.

Hvert år tas jeg en sjau pga dette.

Men jeg har lett for å gi vekk klær jeg noen måneder etterpå angrer på at jeg gav vekk.

Men angeren varer ikke så lenge.

Skrevet

Kjenner meg så altfor godt igjen.

Klesskapet er en stor og mystisk hule som jeg velger ikke å gå for dypt inn i.

Da vil jeg risikere å aldri komme ut derfra igjen.

Skrevet

Levere det til frelsesarmeen!

Kanskje du trenger støttekontakt? ;)

Kan du ikke få en venn med noenlunde samme klessmak som deg til å ta saka?

Om du har med noen som gir oppbacking til å kaste overflødige klær går det bedre.

Gjest Shira12
Skrevet

Skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg lider dessverre av samme diagnose :-/

Men nå i det siste tenker jeg som så (he he er begynt på avvenning nemlig ;-) ) at er sømmene begynt og gå i oppløsning eller det er hull i, da kaster jeg det.

Og når svigerfar skal brenne bål, har jeg en kjapp utrensking i skapet, men jeg sover dårlig i flere netter etterpå da...

Skrevet

Jeg må snart hive meg i sving med skapet mitt - kaste alt som ikke er blitt brukt på et år.

Skrevet

En gang i året kan vi sette ut en søppelsekk utenfor huset, med klær som skal gis vekk.

Men jeg har lett for å gi vekk klær jeg noen måneder etterpå angrer på at jeg gav vekk.

Et tips! Ikke kast belter og sko, de kommer alltid på moten igjen.

Jeg kastet omtrent alle sko og belter for noen år siden, helt intakte ting, nå er det meste kommet på moten igjen. :(

Skrevet

Jeg kastet omtrent alle sko og belter for noen år siden, helt intakte ting, nå er det meste kommet på moten igjen. :(

Skrevet

Gjest Persille
Skrevet

Ta alt tøyet du ikke har brukt siste tre månedene, og legg det i en stor sekk (med unntak av sesongklær som vinterjakker, bunad mm).

Sekken setter du et sted du ikke snubler over den jevnlig - og lar den bli der i nye tre måneder.

Om du de neste tre månedene ikke må gå i sekken og hente noe du skal ha på deg, kan du trygt donere den til bedre formål :)

Du får ikke ta ting ut av sekken bare for å gjøre det - om du skal ta noe ut må det være fordi du skal bruke det der og da (ikke kanskje neste uke).

Så; kriteriet for å havne i sekken er at det ikke er brukt etter 1. juni - ingen andre variabler teller.

Lykke til :)

hare1365380455
Skrevet

Du bare gjør det: NUH!

:D

Og så får du dole litt senere når du er ferdig......

Skrevet

Det tar ikke spesielt lang tid å rydde i klesskapet ditt. Legg alle klærne ut i hauger på senga og/eller gulvet.

Sorter i 3 kategorier.

Ting du bruker. Dette er selvsagte ting å ta vare på, og brettes pent og legges pent i skuffer og skap. Kanskje du skal være litt gæren og lage ny hylle til buksene og legge t-skjortene et annet sted enn før? ;) Kjempegøy!

Kategori2, ting du syns er veldig pent og har lyst til å bruke igjen, men ikke funnet riktig anledning det siste halve året. Pakk i bag og sett på øverste hylle i skapet.

Kategori3. Ting du ikke har brukt de siste 9 månedene KOMMER DU ALDRI TIL Å BRUKE IGJEN!!!

Du vil ALDRI savne det, du vil bare bli glad for den ekstra skapplassen.

Såh - hutt med deg inn og rydde klær.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg har vanskeligheter med å kaste.Jeg har blitt blitt litt bedre, men jeg kunne med fordel ha kvittet meg med mer enn det jeg gjør.

Når jeg rydder klesskapene, er det mye jeg ikke har hjerte til å kaste.

F.eks en gammel Per Spook gensere som min mormor strikket til meg en gang tidlig på 80-tallet.

Jeg kommer aldri til å bruke den igjen, men jeg var veldig glad i min mormor.

Ellers tenker jeg ofte at den blusen er jo for fin til å kastes og den buksa kommer sikkert på mote igjen.

Så havner det på mørkloftet da, og blir liggende i mange år, før jeg finner ut at det blir aldri brukt igjen.

Jeg hadde en en ryddeskjau der i vår, men likevel har nye plagg havnet der i ettertid *kremt*

Det skulle jo ikke skje.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen...

Sist jeg bestemte meg for å sortere klærne mine la jeg alt sammen tilbake på plass. Kastet INGENTING! I helga bestemte jeg meg for å gjøre et nytt forsøk i løpet av uka, men jeg har en sterkt mistanke om at det ikke kommer til å gå helt etter planen denne gangen heller...

Hehe..Ingenting ja..Verre enn meg og det..Men 1 eller 2 plagg ut av sånn ca 50 ting som aldri brukes er heller ikke storartet! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...