Gå til innhold

Er dere flinke til å rydde i kleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En ting til:

Jeg vet om en dame som har et strengt regime: Hver gang en ny ting kommer inn i huset, skal en gammel ting ut! :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

18

• morsan

5

• KaVa

2

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Takk for lykkeønskningen! :-) Den kommer nok godt med, for jeg ser at selv om vinterens sjau var meget vellykket, klarte jeg ikke å ta'n helt ut liksom! ;-)

Veldig godt poeng det der med det som har ekte sentimentalverdi og "late som-greier"! *he he* Jeg har prøvd å innpode husbonden det samme, men han har ekstrem vegring for kasting av tøy (bare sitt eget vel og merke!!!).

Jeg har prøvd å argumentere for at selv om den jakka var råstilig da han gikk på videregående i 1980 (!!!!!!), så ER den ikke råstilig lenger, og dessuten er den alt for kort i ermene! ;-)

Egentlig mistenker jeg han for å spare på dette bare for at han triumferende skal trekke fram de gamle klærne og vise meg at han fortsatt er like tynn som dengangen.....;-)

Og maleklær, ja, huff! Jeg har gjennom tidene spart på mye som kan være "maleklær" (jeg hater oppussing) eller "treningsklær" (jeg ville ikke vist meg utenfir husets 4 vegger med halvparten av disse "treningsklærne" en gang!!), for ikke å snakke om poser med helt utslitte t-skjorter etc som blir degradert til "pussefille" og donert til husbonden til evt bruk på bil!!!

Men finner man igjen "bilfille-klærne" når det gjelder?? Hvis man ikke skal bruke filla der og da er det bedre at den kastes med en gang, fremfor å fylle opp plass histen og pisten.

Hvis man skal være _riktig_ flittig, kan man gjøre som min bestemor: Hun klippet opp gammelt tøy og vevde filleryer av dem! Jeg har fortsatt noen slike ryer etter henne, og dem kommer jeg ihvertfall aldri til å kaste! :-D

"Men finner man igjen bilfille-klærne når det gjelder?"

Eller "jobbe-med-bilen"-klærne til han som trenger dem?

Min erfaring er at de gjør grovarbeid i det de står og går i (f.eks. den lyse sommerbuksa), med det som er mest tilgjengelig (f.eks. den nye kjøkkenkluten du nettopp har hengt fram), hvis de først får et rykk og plutselig skal ta et voldsomt skippertak med hagen, bilen eller noe annet skittent...

Skrevet

"Men finner man igjen bilfille-klærne når det gjelder?"

Eller "jobbe-med-bilen"-klærne til han som trenger dem?

Min erfaring er at de gjør grovarbeid i det de står og går i (f.eks. den lyse sommerbuksa), med det som er mest tilgjengelig (f.eks. den nye kjøkkenkluten du nettopp har hengt fram), hvis de først får et rykk og plutselig skal ta et voldsomt skippertak med hagen, bilen eller noe annet skittent...

*lol*

Jeg kan kjenne igjen _deler_ av det du sier, men da først og fremst når det gjelder å gripe det lettest tilgjengelige av ting som ikke er hans personlige, som f eks kjøkkenkluten ELLER å bruke min nye, fine slippepott til SPARKLING!!!! (grrrrrr)

Men han er veldig flink til å passe på sine egne klær, altså, henger dem opp pent på hengere, og gjør ikke "skitt-jobber" uten å skifte først.

Gjest Persille
Skrevet

Det var en kjempeide! :-) Takk! Nå har jeg vært ganske flink, og hivd en del saker rett ut..Men den sekken du tipset meg om, den driver og fylles opp den også..Tre måneder og ut med`n!

:-)

Poenget er at den gir deg en retrettmulighet - men samtidig vil du antagelig glemme hva du har oppi der :)

Og, når du hiver den ut - IKKE KIKK OPPI!

Da bare plukker du ut og sparer :)

Skrevet

jeg gjorde sånn - utstyrte meg med svære søplasekker og satte i gang - det verste er at jeg hadde ikke klær igjen -men det var godt for skittentøyskurven! :)

Skrevet

Håh! Det er jaggu ikke lett! Jeg har et digert klesskap, men i tillegg flere kasser med klær utenfor. Planen er nå å få satt opp alle sommerklær + klær jeg VET jeg ikke kommer til å bruke på en stund (for små/store osv) på loftet.

Må bare få ånden over meg

Skrevet

Jeg er ikkeflink til å rydde klær. Har slesskap fulle med klær jeg ikke bruker. De jeg bruker, det ikke plass til! De vasker jeg nesten hver uke, og så kommer de ikke lenger enn til å henge over en stol...

Jeg har et prosjekt på gang nå. Jeg "arvet "arvet" noen stativer medstørre kurver enn i de gamle, så jeg er begynt å flytte klær over. Hiver iallfall litt! Kommer også til å samle noe til neste klessinnsamling (det er av og til noen som kjører lastebiler til diverse land hvor folk mangler alt mulig).

Etter at jeg ryddet en kjellerbod (mye av det jeg satte i kjelleren da jeg flyttet inn på 70-tallet stod der fortsatt) sist høst, fikk jeg plass til en der klær der. Sommerklærne stod der i vinter.

Du kan jo gjemme en eske med kær du er spesielt glad i. Sett den på loft eller i kjeller, og så kan du, dine barn eller barnebarn senere bruke dem år de skal kle seg ut!

Skrevet

jeg har også stappfullt klesskap. bruker ikke halvparten av det som er der engang, men jeg tør ikke kaste det "tilfelle jeg får bruk for det" :P

Dersom du ikke har brukt det i løpet av det siste året trenger du det ikke!!!!! Bare å kaste.

En fordel å ha lite klesskap:-)

Skrevet

Jeg er som deg. Jeg har et forhold til det meste og vil derfor ikke kaste det, og jeg bruker det jo kanskje en gang i året. :-)

Jeg har også noen ting jeg ikke har noe forhold til som jeg gjerne vil gi bort, diverse feilkjøp, men jeg får heller ikke kvittet meg med det. *sparke seg selv*

Skrevet

Høres kjent ut :)

Men noen venninner og jeg gjorde noe kjempelurt en høst, alle ryddet i skapene sine også hadde vi en bytte kveld. Hev alle klærne i en stor haug på gulvet og gikk igang. Om det var flere som ville ha plagget som ble plukket opp hadde vi konkurranse om hvem som fikk den (miming etc). Vi hadde det kjempegøy og drakk masse vin og kom hjem fulle og med "nye" klær. :) Det ingen ville ha ga vi til Fretex.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg synes det bare er hyggelig å samle på slikt som håndstrikkede gensere, flotte selskapskjoler og slikt. Men jeg har dem ikke i SKAPET, men setter dem bort på loftet.

Min mor fant fram kasser med gamle klær fra sin ungdom, og det var veldig spennende å se på dette og mange av genserne ble brukt også.

men jeg sparer ikke på plagg bare fordi de er for fine til å kastes - da sender jeg dem heller til Fretex.

Jeg har sendt en del til Fretex jeg også, men jeg burde ha blitt flinkere til det. Det henger for lenge på mørkloftet og så ender i søppelkassa etter noen år.

Min mormor døde i 97 og jeg har en flott kåpe etter henne. Den er sort og går ned til knærne med innsving i livet

Jeg bruker den hver vinter. Sannsynligvis er den fra 50-tallet.

Det må ha vært en dyr jakke den gangen, for den er like fin enda. Tror min mormor hadde vært fornøyd om hun hadde visst at jeg bruker den.

laguna1365380434
Skrevet

Høres kjent ut :)

Men noen venninner og jeg gjorde noe kjempelurt en høst, alle ryddet i skapene sine også hadde vi en bytte kveld. Hev alle klærne i en stor haug på gulvet og gikk igang. Om det var flere som ville ha plagget som ble plukket opp hadde vi konkurranse om hvem som fikk den (miming etc). Vi hadde det kjempegøy og drakk masse vin og kom hjem fulle og med "nye" klær. :) Det ingen ville ha ga vi til Fretex.

Å, det hørtes koselig ut! :-)

Jeg hadd noen sånne byttefester med venninnene jeg også, i gamle dager, men det er lenge siden nå..Det skal jeg jammen ta opp igjen neste gang det blir ryddings!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...