Gå til innhold

Test: Hvor god er du på å skille ekte og og fake smil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

9

• Sofline

4

• jubalong70

3

• Klara Q

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fikk 17/20 her:) er det bra i forhold til deg eller?

Skrevet

Jeg klarte 16. To jeg var veeeldig i tvil på, bomma jeg på.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg hadde 15 riktige..:-) De jeg hadde feil på var hovedsaklig menn, også den første dama.

Skrevet

Jeg fikk 19 av 20 rett :)

... and the winner is...

JUBALONG!!!

Gratulerer!

Sjøl fikk jeg 18 av 20. Følte meg egentlig usikker på en god del av de, så jeg ble positivt overrasket over resultatet.

Skrevet

10 av 20.

har nonverbale lærevansker, så det kan nok forklare problemet med å se ansiktsuttrykk. trodde imidlertid jeg skulle få enda dårligere resultat jeg da.

Skrevet

Jeg fikk 19 av 20 rett :)

Er det noe spesielt sted i ansiktet dere ser, når dere vurderer smilet?

Interessant for meg å vite, når jeg har store problemer med å tolke ansikter og mimikk.

Skrevet

Interessant for meg å vite, når jeg har store problemer med å tolke ansikter og mimikk.

Øynene i hovedsak. Folk som "smiler med øynene" smiler oftest ekte. Det er litt flere elementer også, som kinnbeina og øyenbrynene. Det står mer om det, på den siden der resultatet kom opp. Limer det inn her:

"Most people are surprisingly bad at spotting fake smiles. One possible explanation for this is that it may be easier for people to get along if they don't always know what others are really feeling.

Although fake smiles often look very similar to genuine smiles, they are actually slightly different, because they are brought about by different muscles, which are controlled by different parts of the brain.

Fake smiles can be performed at will, because the brain signals that create them come from the conscious part of the brain and prompt the zygomaticus major muscles in the cheeks to contract. These are the muscles that pull the corners of the mouth outwards.

Genuine smiles, on the other hand, are generated by the unconscious brain, so are automatic. When people feel pleasure, signals pass through the part of the brain that processes emotion. As well as making the mouth muscles move, the muscles that raise the cheeks - the orbicularis oculi and the pars orbitalis - also contract, making the eyes crease up, and the eyebrows dip slightly.

Lines around the eyes do sometimes appear in intense fake smiles, and the cheeks may bunch up, making it look as if the eyes are contracting and the smile is genuine. But there are a few key signs that distinguish these smiles from real ones. For example, when a smile is genuine, the eye cover fold - the fleshy part of the eye between the eyebrow and the eyelid - moves downwards and the end of the eyebrows dip slightly.

Scientists distinguish between genuine and fake smiles by using a coding system called the Facial Action Coding System (FACS), which was devised by Professor Paul Ekman of the University of California and Dr Wallace V. Friesen of the University of Kentucky."

Skrevet

Jeg studerte øynene nøye - for å se om smilet nådde helt opp dit, på en måte. Et smil der øynene ikke smiler er ofte litt falskt.

Skrevet

... and the winner is...

JUBALONG!!!

Gratulerer!

Sjøl fikk jeg 18 av 20. Følte meg egentlig usikker på en god del av de, så jeg ble positivt overrasket over resultatet.

WOW!!! Så kuult at jeg vant!

Jeg ble ganske overrasket over resultatet selv.

Jeg misset bare på den litt eldre damen med blondt hår.

Skrevet

Jeg ser på øynene. Et ekte smil involverer øynene skikkelig.

Skrevet

WOW!!! Så kuult at jeg vant!

Jeg ble ganske overrasket over resultatet selv.

Jeg misset bare på den litt eldre damen med blondt hår.

Jeg bommet på henne jeg også. Og han unge mannen før den damen, av arabisk(?) utseende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...