Gå til innhold

Kjerringkveld!

Anbefalte innlegg

Gjest kjerringa75
Skrevet

Leste om KaVa´s kjerringkveld, og måtte dermed bare spørre.

Pleier du å ha kjerringkveld, fast samling der plenty med nabokjerringer samles hver uke/måned?

Ingen her pleier å ha det, det skjer aldri (da hadde jeg hørt det).

Tror folk har nok med seg selv og sitt eget travle liv, og ikke orker slike utskeielser.

Jeg har heller aldri lengtet etter noen kaklekjerringsamling, godt å ha ro og fred i heimen! ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest koser oss
Skrevet

Her koser vi oss faktisk en kveld i uka :), vi er fire venninner som møtes hver mandagskveld.

Hva vi gjør hver uke ? ..... jo vi spiller radiobingo :) og har det samtidig sosialt og koselig, med noe godt på bordet sammen med kaffen.

Gubbene våre vet at denne kvelden må de enten være hjemme pga barna, eller den gubben hvor huset okkuperes av bingokjerringer, han må finne på noe annet enn å sitte i stua :). Vi rullerer på møtene våre.

Skrevet

Det het syklubb engang i tiden, og jamen om ikke jeg lengtes etter den tiden nå;)

Det er lenge siden jeg har vært med på noe slikt.

Skrevet

Vi har kjerringkveld en gång i måneden, bortsett fra om sommeren og i desember. Det går på rundgang, og dermed blir det omlag en gang i året jeg arrangerer kjerringkvelden.

For meg er ikke denne månedlige "utskeielsen" verken slitsom eller utmattende - det er morsomt og sosialt!

Noen ganger går vi ganske enkelt på kafe, dersom den som arrangerer kvelden ikke gidder å ha det hjemme (gjorde jeg da jeg var gravid:-) - det er også hyggelig.

Hva vi gjør? Spiser god mat, drikker god vin prater, flirer og koser oss :-)

Gjest kjerringa75
Skrevet

Det het syklubb engang i tiden, og jamen om ikke jeg lengtes etter den tiden nå;)

Det er lenge siden jeg har vært med på noe slikt.

Syklubber er vel noe gammeldags og avleggs som fantes før i tida.

Var det i den tida alle kvinner var flittige husmødre som broderte og strikka? :)

Skrevet

Kjerringkveld...herregud!! Tenker jeg hadde fått på pukkelen hvis jeg hadde invitert venninner til "kjerringkveld"! *LOL*

Men vi har "dametreff" en gang i blant. Dette er ikke nabodamer, men "gamle" venninner fra studietiden etc, som er nokså spredt mht bosted og arbeidssted, så vi treffes ikke "tilfeldigvis" - organisert og avtalt treff er en nødvendighet.

Men det blir kanskje ikke mer enn treff hver annen måned eller slik, pga travel hverdag. Men desto mer hyggelig å treffes de gangene vi gjør. En ypperlig måte å holde kontakt med gamle venner på, uten at amibsjonsnivået mht møtehyppighet er så høyt at det hele går i vasken! ;-)

Skrevet

Var det i den tida alle kvinner var flittige husmødre som broderte og strikka? :)

Tror det å kalle det syklubb var en unnskyldning for bare å treffes. Mulig de sydde litt i starten, men min mors "syklubb" fra gamle dager eksisterer fortsatt, men kan kke huske å ha sett håndarbeide siden 70-tallet! ;-)

Skrevet

Vi har kjerringkveld en gång i måneden, bortsett fra om sommeren og i desember. Det går på rundgang, og dermed blir det omlag en gang i året jeg arrangerer kjerringkvelden.

For meg er ikke denne månedlige "utskeielsen" verken slitsom eller utmattende - det er morsomt og sosialt!

Noen ganger går vi ganske enkelt på kafe, dersom den som arrangerer kvelden ikke gidder å ha det hjemme (gjorde jeg da jeg var gravid:-) - det er også hyggelig.

Hva vi gjør? Spiser god mat, drikker god vin prater, flirer og koser oss :-)

Men kaller dere det "kjerringkveld" altså? ;-)

Skrevet

Men kaller dere det "kjerringkveld" altså? ;-)

Ja, hvorfor ikke: Vi er jo kjerringer, alle sammen :-)

Nåja - det er vel mest på spøk at vi gjør det, men det er altså blitt innarbeidet hos oss. "Dameaften" er liksom ikke helt vår stil.

Skrevet

Ja, hvorfor ikke: Vi er jo kjerringer, alle sammen :-)

Nåja - det er vel mest på spøk at vi gjør det, men det er altså blitt innarbeidet hos oss. "Dameaften" er liksom ikke helt vår stil.

He he, så nesten for meg slike "kjerringer" som har en fyllehelg i Tigerstaden i forbindelse med Grete Waitz-løpet, og som flyr rundt med bulkete hatt med pins på! ;-)

Skrevet

He he, så nesten for meg slike "kjerringer" som har en fyllehelg i Tigerstaden i forbindelse med Grete Waitz-løpet, og som flyr rundt med bulkete hatt med pins på! ;-)

*he he he* Ikke stor fare for det :-) Bulkete hatter med pins er ikke en del av "uniformen" ;-)

Skrevet

*he he he* Ikke stor fare for det :-) Bulkete hatter med pins er ikke en del av "uniformen" ;-)

Bra! ;-)

Men du har sett fenomenet du også? Mener ikke nødvendigvis i samband med slike løp, men jeg synes stadig vekk jeg ser diverse damegrupperinger iført slike hatter, akkurat som om det gir dem en slags uniformering og dermed tillatelse til å være fulle og gærne!!

Skrevet

Bra! ;-)

Men du har sett fenomenet du også? Mener ikke nødvendigvis i samband med slike løp, men jeg synes stadig vekk jeg ser diverse damegrupperinger iført slike hatter, akkurat som om det gir dem en slags uniformering og dermed tillatelse til å være fulle og gærne!!

har sett det - og kan forsikre at jeg - kors på halsen - aldri har ibefattet meg med noe slikt. Vi drikker oss ikke dritings på kveldene våre - bare tar et dannet glass vin eller tre...

Skrevet

har sett det - og kan forsikre at jeg - kors på halsen - aldri har ibefattet meg med noe slikt. Vi drikker oss ikke dritings på kveldene våre - bare tar et dannet glass vin eller tre...

;-) Jeg er ikke noen overkikkadorkontrollør av hva dol'erne bedriver i fritiden sin, altså! ;-)

Skrevet

;-) Jeg er ikke noen overkikkadorkontrollør av hva dol'erne bedriver i fritiden sin, altså! ;-)

*he he he* Stakkars - min fritid er så dørge kjedelig at du gjerne må overkikkadore den ;-) Bortsett fra alenetida mi med mannen min - DEN vil vi ha for oss selv...

Skrevet

*he he he* Stakkars - min fritid er så dørge kjedelig at du gjerne må overkikkadore den ;-) Bortsett fra alenetida mi med mannen min - DEN vil vi ha for oss selv...

Men hvis jeg skal overkikkadore din - eller andre doleres - fritid, hvor kjedelig må ikke _min_ fritid da være?? ;-))

Skrevet

Men hvis jeg skal overkikkadore din - eller andre doleres - fritid, hvor kjedelig må ikke _min_ fritid da være?? ;-))

:-)

Skrevet

Jepp, vi møtes en gjeng venninner fra studietiden ca en gang hver mnd. kjempekoselig. Er ikke like lett å holde kontakten med alle etter mange år og enda fler barn, så denne kvelden er "hellig" for de fleste.

Skrevet

Nei jeg er ikke så gammel;) Vi strikket noen ganger, men syklubb var bare ord som var vanlig å bruke.

Skrevet

Vi har (sy)klubb annenhver uke, og det har jeg inntrykk av at svært mange kolleger/kjenninger har, både yngre og eldre. Åttiåringene kaller sine møter for forening da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...