Gå til innhold

Hva er lurest? betaling

Gjest Tar så altfor lang tid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 2-3 kreditt kort som må betales ned.

Problemet er at jeg tjener bare 10.000 kr i mnd etter skatt. Dermed har jeg ikke råd til å betale så mye ned om gangen.

Det vil si at det jeg betaler blir nesten bare renter, gebyrer osv.

Ene betaler jeg 300 kr i mnd f.eks, hvor omtrent 200 kr bare er gebyrer og renter.Dermed går nedbetalingen svært tregt.

Så det jeg lurer på er, skal jeg ta opp et forbrukslån på 20.000 kr og betale alt ned på den måten?

Så har jeg bare ETT lån å forholde meg til, forbrukslånet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes forslaget ditt var smart, og det blir mye billigere for deg. Hør med banken din!

Skrevet

Flere svar, please. Jeg må vite om dette er bra å gjøre eller ikke?

Gjest Persille
Skrevet

Ja, det er lurere å refinansiere.

Ta kontakt med banken din og hør hvilke muligheter du har - evnt. om ett av selskapene vil kjøpe opp gjelden til de andre to.

Skrevet

Du trenger ikke å tenke deg om. Å ta opp lån i banken blir mye billigere.

Skrevet

Ja, det er lurere å refinansiere.

Ta kontakt med banken din og hør hvilke muligheter du har - evnt. om ett av selskapene vil kjøpe opp gjelden til de andre to.

Nå snakker du fullstendig over hodet på meg.

Samlet beløp på kortene er ca 20.000 kr.

Jeg tenkte å søke hos citybank.

Jeg har prøvd før hos DnB, men der ble jeg avvist, fordi jeg har over 5000 kr på kredittkortet mitt og har noen for-sent betalings anmerkninger.

Er det lurt å søke hos Citybank?

Skrevet

Jeg har prøvd før hos DnB, men der ble jeg avvist, fordi jeg har over 5000 kr på kredittkortet mitt og har noen for-sent betalings anmerkninger.

Og ja, ene er mastercared (5600 kr), andre er elprice kort (kjøpte noe for 6000 kr der) og andre er nedbetalings kort på briller (5000 kr)

Skrevet

1: Klipp i stykker kredittkortene

2: Be om lån i banken - mye rimeligere

3: Betal ned så fort du kan!!!

Gjest null kreditt
Skrevet

1: Klipp kortene dine i stykker. 2: Refinansiere.

Hilsen ei som snakker av bitter erfaring. Du tjener dessuten for lite til å betjene dyre kredittkortlån. Kan du jobbe mere for å få mere i inntekt?

Skrevet

av grunner jeg skrev nedenfor.

Er det lurt?

Gjest Persille
Skrevet

Vet ingenting om Citybank, men jeg vet du kan bruke mastercardet til å nedbetale de andre kortene (eller her&nå f.eks), og så forholde deg til ett sted.

Men det er ikke noe billig.

Skrevet

Du har jo penger sier du, 5000 på kredittkortet ditt? hvorfor spiller det inn på om du får lån i banken eller ikke?

Betal med dem, de regningene som betalingsfristen har gått ut på... eller er det inkassoer det er snakk om her? Om det er inkassoer så får du ikke lån hos citybank heller...

Syntes du har mange gonde svar her jeg.

Jeg ville ikke tatt opp et forbrukslån med så store renter som de driver med.

Skrevet

Vet ingenting om Citybank, men jeg vet du kan bruke mastercardet til å nedbetale de andre kortene (eller her&nå f.eks), og så forholde deg til ett sted.

Men det er ikke noe billig.

Jeg har brukt opp pengene på mastercardet! derfor har jeg ingenting å betale med.

det er mastercardet, et her og nå kort og et annet kort som jeg skal betale NED på.

Skrevet

Du har jo penger sier du, 5000 på kredittkortet ditt? hvorfor spiller det inn på om du får lån i banken eller ikke?

Betal med dem, de regningene som betalingsfristen har gått ut på... eller er det inkassoer det er snakk om her? Om det er inkassoer så får du ikke lån hos citybank heller...

Syntes du har mange gonde svar her jeg.

Jeg ville ikke tatt opp et forbrukslån med så store renter som de driver med.

Hva snakker du om egentlig? Har du lest de andre trådene mine? Isåfall bør du gjøre det.

Jeg har ingen inkassoer.

jeg holder på å betale NED tre kort, det vil si jeg betaler ned på mastercardet, et her og nå kort og et annet kort.

derfor jeg vil ta opp 20.000 kr hos citibank, betale kortene ned og dermed bare ha ETT lån å betale på, nemlig citibank lånet.

Skrevet

Jeg vet ingenting om citybank, men generelt gjelder det ofte at det er billigere å betale på kun ett lån enn på mange, pga gebyrene, og videre er det ofte slik at banker har gunstigere rentebetingelser enn slike kredittkort.

Sett opp en oversikt over det du betaler i dag på disse tre kortene, og hvor mye av det som er renter+gebyrer og hvor mye av det som er ren nedbetaling.

Ta deretter kontakt med citibank (eller annen långiver), og skaff oversikt over hva månedlige kostnader vil bli der.

dermed kan du jo lett sammenligne hva som gi den raskeste nedbetalingen.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har brukt opp pengene på mastercardet! derfor har jeg ingenting å betale med.

det er mastercardet, et her og nå kort og et annet kort som jeg skal betale NED på.

Jaja, men da overfører du alt til her&nå da.

Skrevet

Ja, det er mye smartere. Synd du har en bank som ikke skjønner at du på denne måten vil ordne opp på en smartere måte.

Skrevet

Det er lurt å gjøre som du sier, men du må forsøke å gå til en bank å få lån. Går det ikke en bank så går du til en annen.

Lån helst ikke i City bank fordi renten der er skyhøy.

Skrevet

Jaja, men da overfører du alt til her&nå da.

hvordan gjør jeg det da? er det ikke lettere å bare søke lån om citibank?

altså jeg har ingen peiling på hva du snakker om her! eller hvordan jeg skal gå frem.

aldri vært borti alt det der.

Skrevet

Det er lurt å gjøre som du sier, men du må forsøke å gå til en bank å få lån. Går det ikke en bank så går du til en annen.

Lån helst ikke i City bank fordi renten der er skyhøy.

jeg sjekket hvis jeg lånte 20.000 kr på lånekalkulatoren der.

da vil jeg betale 1000 kr i mnd i 2 år så er jeg ferdig.

eller betale mer når jeg har mer.

er ikke det greit da?

hvordan går jeg frem i banken da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...