Gå til innhold

Hva er lurest? betaling

Gjest Tar så altfor lang tid.

Anbefalte innlegg

Gjest Tar så altfor lang tid.
Skrevet

Jeg vet ingenting om citybank, men generelt gjelder det ofte at det er billigere å betale på kun ett lån enn på mange, pga gebyrene, og videre er det ofte slik at banker har gunstigere rentebetingelser enn slike kredittkort.

Sett opp en oversikt over det du betaler i dag på disse tre kortene, og hvor mye av det som er renter+gebyrer og hvor mye av det som er ren nedbetaling.

Ta deretter kontakt med citibank (eller annen långiver), og skaff oversikt over hva månedlige kostnader vil bli der.

dermed kan du jo lett sammenligne hva som gi den raskeste nedbetalingen.

morsan, jeg ser allerede nå at på sikt vil det være lettere å betale på citibank enn de 3 lånene.

jeg betaler 300 kr på 2 av kortene, og 500 kr på mastercardet.

med citibank vil jeg betale 1000 kr i mnd på 2 år (20.000kr)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

morsan, jeg ser allerede nå at på sikt vil det være lettere å betale på citibank enn de 3 lånene.

jeg betaler 300 kr på 2 av kortene, og 500 kr på mastercardet.

med citibank vil jeg betale 1000 kr i mnd på 2 år (20.000kr)

Ja, men da har du vel svaret på problemene dine, da! :-D

Men det kunne vært en ide å undersøke eventuelle andre banker først, og også at du passer på at du har fått med deg all info fra citibank om oppstartsgebyr og slikt.

Skrevet

Dersom du får lavere rente/gebyrer på et forbrukslån så skal du gjøre det.

Velg billigste alternativ.

Skrevet

jeg sjekket hvis jeg lånte 20.000 kr på lånekalkulatoren der.

da vil jeg betale 1000 kr i mnd i 2 år så er jeg ferdig.

eller betale mer når jeg har mer.

er ikke det greit da?

hvordan går jeg frem i banken da?

Da betaler du altså kr. 24.000 for lånet på 20.000.

Det er 4000 i renter.

Legg frem en plan til banken på hvor mye du ønsker å betale hver måned, hvor mye du betaler nå og hva du skal bruke pengene til og hvorfor du ønsker å kvitte deg med dette.

De fleste banker har ikke noe i mot å låne deg dette småbeløpet, hvis de føler at du har betalingsevne, ikke har betalingsanmerkninger og virker seriøs.

Gjest Persille
Skrevet

hvordan gjør jeg det da? er det ikke lettere å bare søke lån om citibank?

altså jeg har ingen peiling på hva du snakker om her! eller hvordan jeg skal gå frem.

aldri vært borti alt det der.

Da ringer du her&nå, ber om å få overført det beløpet du trenger til kontoen din - og så betaler du ut de andre to kortene.

Gjest Persille
Skrevet

Hva snakker du om egentlig? Har du lest de andre trådene mine? Isåfall bør du gjøre det.

Jeg har ingen inkassoer.

jeg holder på å betale NED tre kort, det vil si jeg betaler ned på mastercardet, et her og nå kort og et annet kort.

derfor jeg vil ta opp 20.000 kr hos citibank, betale kortene ned og dermed bare ha ETT lån å betale på, nemlig citibank lånet.

"Hva snakker du om egentlig? Har du lest de andre trådene mine? Isåfall bør du gjøre det."

En litt hyggelig tone hadde gjort seg når folk prøver å hjelpe...

Skrevet

"Hva snakker du om egentlig? Har du lest de andre trådene mine? Isåfall bør du gjøre det."

En litt hyggelig tone hadde gjort seg når folk prøver å hjelpe...

;) nemlig:)

Skrevet

Hva snakker du om egentlig? Har du lest de andre trådene mine? Isåfall bør du gjøre det.

Jeg har ingen inkassoer.

jeg holder på å betale NED tre kort, det vil si jeg betaler ned på mastercardet, et her og nå kort og et annet kort.

derfor jeg vil ta opp 20.000 kr hos citibank, betale kortene ned og dermed bare ha ETT lån å betale på, nemlig citibank lånet.

Jepp, jeg leste de andre trådene opp til der jeg svarte deg:)

Slik jeg forsto settningen din så virket det på MEG som om at du hadde 5000 PÅ kredittkortet ditt, og ikke 5000 i minus på kredittkortet ditt.

Men herregud jeg skal ikke krangle med deg jeg:) bare spurde om du hadde inkassoer, er jo ikke så galt det vel? Men siden du ikke har det, kan jeg ikke skjønne hvorfor ikke du kan få lån i en annen bank?

Hilsen

MISTERA!!!

Gjest tar så altfor lang tid.
Skrevet

Da ringer du her&nå, ber om å få overført det beløpet du trenger til kontoen din - og så betaler du ut de andre to kortene.

det kan jeg ikke. her og nå kortet har bare grense på 6000 kr.

Skrevet

Jepp, jeg leste de andre trådene opp til der jeg svarte deg:)

Slik jeg forsto settningen din så virket det på MEG som om at du hadde 5000 PÅ kredittkortet ditt, og ikke 5000 i minus på kredittkortet ditt.

Men herregud jeg skal ikke krangle med deg jeg:) bare spurde om du hadde inkassoer, er jo ikke så galt det vel? Men siden du ikke har det, kan jeg ikke skjønne hvorfor ikke du kan få lån i en annen bank?

Hilsen

MISTERA!!!

beklager, jeg er bare litt stresset. får ikke helt frem poenget mitt.

Skrevet

Da betaler du altså kr. 24.000 for lånet på 20.000.

Det er 4000 i renter.

Legg frem en plan til banken på hvor mye du ønsker å betale hver måned, hvor mye du betaler nå og hva du skal bruke pengene til og hvorfor du ønsker å kvitte deg med dette.

De fleste banker har ikke noe i mot å låne deg dette småbeløpet, hvis de føler at du har betalingsevne, ikke har betalingsanmerkninger og virker seriøs.

Problemet er jo at hvis jeg f.eks, melder meg inn i postbanken eller sparebanken, så må jeg vente 3 mnd elle noe før jeg kan spørre om lån.

det er ganske lenge, jeg vil ha det unnagjort nå.

kan ikke bruke min egen bank, da jeg har fått høre jeg har for mange overtreknnger på kontoen.

Skrevet

Forbrukslån i banken. Ikke fall for disse dyre lånene det reklameres for.

Gjest tar så altfor lang tid
Skrevet

Forbrukslån i banken. Ikke fall for disse dyre lånene det reklameres for.

Men jeg får ikke lån i min bank pga overtrekk av lønnskonto.

og må jeg ikke vente i en viss periode i andre banker før jeg får lov å søke lån?

Skrevet

Men jeg får ikke lån i min bank pga overtrekk av lønnskonto.

og må jeg ikke vente i en viss periode i andre banker før jeg får lov å søke lån?

Nei, jeg tror ikke det er sånn lenger, men de kommer uansett til å sjekke kredittverdigheten din. Men når du vil bruke lånet til å betale ned dyre kredittkortlån, tror jeg godt du kan få lån i banken, hvis du går med på å sette opp en økonomisk plan, få rådgivning osv.

Skrevet

Problemet er jo at hvis jeg f.eks, melder meg inn i postbanken eller sparebanken, så må jeg vente 3 mnd elle noe før jeg kan spørre om lån.

det er ganske lenge, jeg vil ha det unnagjort nå.

kan ikke bruke min egen bank, da jeg har fått høre jeg har for mange overtreknnger på kontoen.

Du kan gå til hvilken som helst bank og spørre om lån, de vil antagelig kreve at du flytter kontoen din til dem, men det gjør ikke noe.

Har du spurt i banken din da? Du må vise dem at du er oppriktig interessert i å ordne opp i økonomien din.

Det skader ikke å spørre.

Men sørg for å ta skikkelig tak i økonomien din, det er svært slitsomt å ha det slik som du har det nå.

Det er viktig å ha stålkontroll på dette.

Gjest Persille
Skrevet

det kan jeg ikke. her og nå kortet har bare grense på 6000 kr.

Hvordan skulle vi vite det? Om du ikke får økt den grensen, så får du ikke den type lån noe annet sted heller - de bruker jo de samme måleparameterne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...