Gå til innhold

Fjerne seg fra venner

Anbefalte innlegg

Gjest den ensomme
Skrevet

Etter å ha begynt å jobbe i lange perioder i utenlands føler jeg at jeg fjerner meg fra venner her hjemme. Noen ganger er jeg usikker på om de ikke ønsker mer kontakt med meg, eller om dette er naturlig prosess.

Jeg har vært hjemme nå i hele sommer og skal snart dra for lengere opphold. Føler meg ensom for tiden.

Videoannonse
Annonse
Gjest kjerringa75
Skrevet

Finner du ikke nye venner der du jobber da?

Skrevet

Det vil vel ikke være naturlig at gode venner fjerner seg fra deg, sånn er det iallefall ikke i min gjeng.

Sånn jeg ser det, går det da også an å ha kontakt når man er i utlandet?

Har flere venner som er på sjøen i lange perioder og også de som har studert utenlands, og jeg selv bor i utlandet.

Men du kan ikke forvente at vennene dine sitter hjemme å venter på deg.

Det er litt hva du ønsker å gjøre det til selv også, om du tar kontakt eller forventer deg at telefonen skal renne over når du først er hjemme.

Skrevet

Vanskelig å si noe om årsaken, idet du ikke skriver noe om kvalitet og kvantitet av kontakt i dag.

Inviter vennene dine til ting og tang når du er hjemme. Får du ikke napp, så se etter nye, gode venner i hjembyen?

Lykke til.

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Huff, det der er ikke greit! Møtes du og dine venner sjeldnere enn de møter hverandre uten deg?

Kanskje de føler at du "vokser" fra dem? Du er utenlands og opplever mye (i allefall noe annet enn den vanlige hverdagen hjemme). De føler seg kanskje kjedelig i forhold? Kanskje dere begynner å få lite til felles?

Gode venner skal i allefall vente på deg! Og være glad for å være sammen med deg når du er der! Og kontakten behøver ikke være så stor når du er bortreist for det!

Hvis jeg får lov til å fortelle litt om meg selv, så bor jeg i en by en dagsreise unna der jeg vokste opp og har alle mine venner. Vi ringes sjelden, og sender sjelden tekstmeldinger, men likevel, når jeg kommer hjem og vi går på kafe sammen så er det som om det kun var en uke siden sist! Jeg har "bare" to slike, og de er jeg veldig glad i!

Andre venner kommer og går, men noen kan en ha det slik med!

Jeg håper du og vennene dine finner ut av det! Inviter de med på noe noen ganger og se hva som skjer. Lykke til!

Gjest Debra irl
Skrevet

Tja, vet de at du er hjemme da? Jeg har opplevd at tidligere venner har vært i landet uten at jeg har fått det med meg. Tar høyde for at tiden har gått med til å besøke familie og å reise litt og sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...