Gå til innhold

Til dere som er to i husholdningen

Anbefalte innlegg

Gjest skal lage budsjett
Skrevet

Hvor mye bruker dere i måneden på:

Husleie,

Strøm, Mat,

Hygiene og husholdningsartikler og "diverse"?

Videoannonse
Annonse
Snacky1365380698
Skrevet

Varierer veldig det vi bruker. På mat går det vel i underkant av 1000 i uken. Strøm tror jeg det blir rundt 2000 i året. Dette er svært lite da vann + oppvarming ikke inkl.

Når det gjelder hygiene og husholdningprodukter er dette vanskelig å svare på. Sambo klarer seg med kun det nødvendigste, mens jeg har en forkjærlighet for dyre produkter. Gjerne også slike jeg ikke trenger :) Erfaringen er vel at penger jeg bruker her kommer an på hvor mye jeg har igjen etter mat, regninger og div andre, mer viktige ting.

Sparer en del i tillegg. Men hvor mye vi bruker er svært, svært avhengig av hva som tikker inn på konto. Vi lider ingen nød i trange mnd, og koser oss stort i de bedre mnd.

Tall fra sifo skal du være forsiktige med å ta så altfor seriøst. De er som regel svært konservative og kan ofte avvike mye fra realiteten.

Gjest begge studenter
Skrevet

Vi betaler 4000kr i husleie, dvs 2000kr på hver (eier leilighet). Dette er inkludert oppvarming og strøm. Også har vi en egen konto hvor vi setter inn 3000kr/mnd til mat og husholdningsartikler som er felles. Jeg bruker noen dyre hygieneprodukter, feks shampoo, balsam, hudpleieprodukter, kremer osv som jeg betaler selv. Vi er begge studenter som jobber ved siden av studier, og syns vi klarer oss veldig bra. Har bil og hund som vi også må bruke penger på :) Vi har alltid igjen penger når mnd er over, så vi sparer til ny leilighet.

Skrevet

Hmmm, vi bruker en del penger på mat, så si kanskje 3-4000 kr til mat (da inkluderer det alt man handler i matvareforretninger)

Strøm varierer en del, tror vi betaler ca 2000 kr i kvartalet

Skrevet

Vi bruker 6000-8000 kr i måneden på alt tror jeg, pluss de faste utgiftene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...