Gå til innhold

Canon EOS 350D kamera-bildeformat

Anbefalte innlegg

Gjest Nybegunner fotograf
Skrevet

Jeg har ikke printet bilder fra mitt nye digitale speilreflekskamera enda, men er det noen som vet om jeg da skal velge 10x 15 eller 10x13?

Har også et ixus 400 og da printer jeg 10x13 for at kantene ikke skal kuttes. Men jeg mener å ha hørt at det digitale speilreflekskameraet mitt også fungerer i 10x15 uten kutting av kanter? Stemmer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp!

Har samme kamera

Men jeg tror det kanskje avhenger litt av skriveren din? Dessuten har f.eks HP papir som man kan rive av en del på, slik at det dekker hele arket

Skrevet

1.5 Mpx tilsvarer ca. 254 ppi, det vil jeg si gir /normalt god/

kvalitet, ikke /best/ kvalitet. For best kvalitet fra f.eks. en Fuji

Frontier lab bør du ha en utskriftoppløsning på 300 ppi. For 10x15

tilsvarer dette: ( 10 x 15 x 300^2 ) / 2,54^2ca. = ca. 2,1 Mpx..

Skrevet

1.5 Mpx tilsvarer ca. 254 ppi, det vil jeg si gir /normalt god/

kvalitet, ikke /best/ kvalitet. For best kvalitet fra f.eks. en Fuji

Frontier lab bør du ha en utskriftoppløsning på 300 ppi. For 10x15

tilsvarer dette: ( 10 x 15 x 300^2 ) / 2,54^2ca. = ca. 2,1 Mpx..

Dette var vel ikke helt det jeg spurte om eller?

Skrevet

Ja.

Du kan se på oppløsningen, dele det minste tallet på det største. Om du får 0,75 blir det 10x13, om det blir 0,66 passer det best med 10x15.

Gjest mye man finner på
Skrevet

Hvorfor kjøpe enda mer infløkt når du ikke har peiling?

Skrevet

Hvorfor kjøpe enda mer infløkt når du ikke har peiling?

hehe.. du mener at et digitalt speilreflekskamera er så avansert? Ikke noe problemer med å ta bilder med det, var jo bare det med bildeformat jeg ikke visste. Ingen sa noe om det og ikke står det i bruksanvisningen. Man trenger faktisk ikke kunne alt i hele verden for å ta noen bilder tro det eller ei...

Du er et hyggelig menneske skjønner jeg...

Gjest mye man finner på
Skrevet

hehe.. du mener at et digitalt speilreflekskamera er så avansert? Ikke noe problemer med å ta bilder med det, var jo bare det med bildeformat jeg ikke visste. Ingen sa noe om det og ikke står det i bruksanvisningen. Man trenger faktisk ikke kunne alt i hele verden for å ta noen bilder tro det eller ei...

Du er et hyggelig menneske skjønner jeg...

Du går bare rundt og blæsjer.

Skrevet

Du går bare rundt og blæsjer.

Ja, sikkert... *himle med øya*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...